۱۳۳۴۵۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

دو روایت از مرگ گوزن زرد ایرانی

کارشناس مسئول نظارت بر حیات وحش استان لرستان در حالی می گوید که دلیل اصلی تلف شدن گوزن زرد ایرانی در باغ‌وحش لرستان را هنوز مشخص نشده است که مدیر دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست علت این حادثه را اصابت گلوله بیان کرده است.

خبرگزاری ایسنا: بهرام رمضانی در گفت‌و‌گویی با اشاره به تلف شدن یک نمونه گونه گوزن زرد ایرانی در تاریخ ۳۰ مرداد و پنج روز پس از آسیب‌دیدگی آن، افزود: نمونه برداری از لاشه و مستندات جهت بررسی بیشتر به معاونت طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده اما تاکنون اظهارنظر رسمی از سوی مسئولان سازمان محیط زیست در مورد چگونگی و علت دقیق مرگ این گوزن زرد اعلام نشده است.

وی همچنین هشدار داد: احتمال هجوم مگس "میاز" و شیوع بیماری نیز در مرگ این گونه وجود دارد.

وی با بیان اینکه نمی‌توان در رابطه با شلیک گلوله نظر قطعی داد، افزود: موقعیت باغ‌وحش خرم‌آباد از نظر استراتژیکی به شکلی است که در میان یک دره و محصور در کوه است و شکارچی می‌توانسته بر آن مسلط باشد ولی انگیزه این فردباید موشکافی شود، چرا که اتلاف این گوزن مانند گوزنی که در پارک پردیسان به آن شلیک شد، بوده است.

این در حالی است که سید مجید خرازیان مقدم- مدیر دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست به ایسنا گفت: هنوز گزارش رسمی و مستندات به دفتر حیات وحش واصل نشده است ولی بر اساس آخرین مکالمه با مدیر اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان گویا این گوزن به دلیل اصابت گلوله تلف شده است.

وی ادامه داد: ما از اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان درخواست کردیم تا علاوه بر ارائه گزارش مشروح این حادثه اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث انجام دهند چرا که با وجود مدیریت بخش خصوصی بر باغ وحش خرم آباد، نظارت بر عملکرد آن بر عهده سازمان محیط زیست و اداره حفاظت محیط زیست استان لرستان است.

خرازیان مقدم با بیان اینکه در سال گذشته نیز به گوزنی از همین گونه در پارک پردیسان شلیک شد، گفت: در قانون مجازات کیفری و نقدی پیش‌بینی شده است اما باید مورد بازنگری قرار گیرد .

وی افزود: در حال حاضر نیز دستورالعملی برای مقابله با چندین برابر شدن زیان در حال تهیه است که باید به تصویب شورای عالی محیط زیست برسد.

خرازیان مقدم با بیان اینکه باید انگیزه ضارب در شلیک گلوله به حیوانات در باغ های وحش متفاوت از شکار غیرقانونی بررسی شود، گفت: انگیزه افراد از کشتن حیوانات متفاوت است و ممکن است نیت سویی از این کار وجود داشته باشد بنابر این باید برخورد متفاوتی با آن داشته باشد.

به گفته مدیر دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست هنوز ضارب پیدا نشده است بنابراین نمی‌توانیم در رابطه با دلیل این اقدام او نظری دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج