۱۳۴۱۳
۵۰۶۶
۵۰۶۶
پ

سلطان پله، از یک بازیکن مسلمان تمجید کرد

وقتی سر الکس فرگوسن، وین رونی را «پله سفید» خطاب کرد، خیلی ها از این مقایسه خوشحال شدند، اما یک نفر بود که نمی توانست با نظریه سرمربی منچستر یونایتد موافقت کند...

به نظر پله نه مسی، نه رونی و نه حتی مارادونا بازیکنان بزرگی نیستند. او بعد از خودش فقط زیدان را شایسته عنوان بهترین بازیکن تاریخ می داند.

وقتی سر الکس فرگوسن، وین رونی را «پله سفید» خطاب کرد، خیلی ها از این مقایسه خوشحال شدند، اما یک نفر بود که نمی توانست با نظریه سرمربی منچستر یونایتد موافقت کند. ادسون آرانتس دو ناسیمنتو، که خودش را بهترین بازیکن دنیای فوتبال می داند، سرسختانه برای ماندن در این جایگاه مبارزه می کند و عقیده دارد رونی ۲۶ ساله تا رسیدن به چنین عنوانی هنوز راه درازی در پیش دارد: «من یکی از هواداران بزرگ رونی ام. او همیشه برای تیم مبارزه می کند. او خیلی تکنیکی نیست و قدرتش از قلبش می آید. بازیکن خوبی است اما واقعا نمی توانید او را با من مقایسه کنید. من گل های زیادی زده ام و نمی دانم رونی هم همین کار را کرده یا نه».

سلطان پله، از یک بازیکن مسلمان تمجید کرد

البته رونی درباره یک مسئله دیگر هم با پله تفاوت های بسیاری دارد. او این روزها با داستان جریمه سنگین سه جلسه ای برای خطا روی بازیکن حریف و خطر از دست دادن بازی های ملی در جام جهانی دست و پنجه نرم می کند: «پرخاشگری جزئی از بازی اوست و نمی شود این را از او دور کنید. در زمان من خیلی کارت زرد و قرمز نداشتم. اما حالا، بازیکنان خیلی خوب حفاظت می شوند. اما یک بازیکن این مسئولیت را دارد که مراقب رفتارش باشد. خیلی سخت است که بشود شخصیت یک بازیکن را تغییر داد، اما شاید بشود تعدیلش کرد».

لیونل مسی

البته رونی نباید این اظهارنظر اسطوره ۷۱ساله فوتبال برزیل را به دل بگیرد. پله درباره لیونل مسی، که به عقیده بسیاری این روزها در اوج آمادگی است، هم نظریه مشابهی دارد: «من فکر می کنم بازیکنان بزرگ با عملکردشان در جام جهانی تعریف می شوند. به عنوان مثال لیونسل مسی را وقتی در بارسلونا بازی می کند، تماشا کنید. او خیلی خوب است؛ استثنایی است، اما در آرژانتین کاملا یک بازیکن متفاوت می شود. او را با زین الدین زیدان مقایسه کنید. او جام جهانی را برده و در طول ۱۵ سال بین بهترین ها قرار داشته است. او نسبت به مسی بازیکن کامل تری بود. قبل از زیدان، یوهان کرایف، فرانس بکن بائر، میشل پلاتینی و بابی مور بودند. بازیکنان بزرگی که جام جهانی را برده اند یا درباره کرایف و پلاتینی، در آن تورنمنت درخشیده اند».

دیگو مارادونا

البته وقتی «سلطان» درباره بهترین بازیکن جهان صحبت می کند، نمی شود دیگو مارادونا را از سیبل حمله هایش دور نگه داشت. از نظر پله، کرایف در هلند دهه ۷۰ به مراتب بهتر از اسطوره آرژانتینی بازی می کرد: «مارادونا فقط با پای تخصصی اش خوب بازی می کرد در بازی های هوایی هم ضعیف بود. او بازیکن بزرگی بود، اما چیزی که در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ اتفاق افتاد و به خاطر مصرف مواد غیرمجاز به خانه برگردانده شد، کمی وجهه اش را لکه دار کرد. کرایف خیلی جالب تر بود. او با مارادونا فرق می کرد و کامل تر بود».

بعد از اینکه پله خیالش از بابت تعیین حد و مرز همه آنهایی که تهدیدی برای کسب عنوان بهترین بازیکن جهان هستند راحهت می شود، به یک موضوع جدی می رسد. او در ضیافت شامی که برای برند جدید لباس های ورزشی اش به نام «پله اسپرت» ترتیب داده شود، از اینکه این بار در تجارتی مستقل عمل کرده کاملا راضی به نظر می رسد. پله پیش تر با برندهای بزرگ دیگر همکاری داشته است، اما این اولین باری است که خط تولیدی به نام خودش دارد و می تواند همه چیز را آن طور که می خواهد کنترل کند: «این کاری است که همیشه می خواستم انجامش بدهم. امیدوارم بچه ها بتوانند در ۲۰ سال آینده با این لباس ها مهارت هایشان را تعقویت کنند». این یعنی او امیدوار است یک نفر بتواند سه جام جهانی را ببرد و مثل او بیشتر از هزار گل بزند.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سلطان پله، از یک بازیکن مسلمان تمجید کرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج