۱۳۴۶۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

به اين سوال‌ها پاسخ دهيد تا بگوييم چه سبك دكوراسيوني مناسب منزل شماست

این دكوراسيون مناسب منزل شماست

سليقه‌هاي مختلف، سبك‌هاي متفاوت طراحي داخلي را مي‌پسندند. تنوع سبك‌ها ما را فورا به اين سوال‌ها مي‌رساند: كار طراحي داخلي خانه را از كجا شروع كنيم؟ اصلا چرا خانه را دكور مي‌كنيم؟ و چرا خانه را اين‌طور كه هست دكور كرده‌ايم؟ و...

این دكوراسيون مناسب منزل شماست

این دكوراسيون مناسب منزل شماست

بي‌خيال اسم‌ها

سبك‌هاي دكوراسيون داخلي بر مبناي فاكتورهاي متفاوتي كه شامل تاريخ و فرهنگ مي‌شودشكل گرفته‌اند. همچنين تا حد زيادي تحت‌تاثير مد و تكنولوژي، سليقه و آب و هوا، شرايط مادي و احتياجات انسان‌هاست. مهم نيست كه اسم اين سبك‌ها را به‌طور علمي بدانيد چون حتي بدون علم به اين قضيه هم به راحتي آن‌ها را از هم تشخيص مي‌دهيد. براي مثال وقتي وارد اتاقي مي‌شويد كه به‌طور پراكنده مبله شده، به همراه يك جفت قاليچه روي كف چوب، ديوارهاي خالي و رنگ‌هاي روشن پرده‌ها و. . . به اسم سبك طراحي داخلي اتاق فكر نمي‌كنيد بلكه هماهنگي همه وسايل اتاق چشم‌تان را مي‌نوازد. از طرف ديگر در اتاقي كه سراسر فرش شده، پرده‌هاي سنگين به پنجره‌ها آويخته شده و تعدد مبلمان تا حدي است كه رفت‌وآمد در اتاق كمي سخت است، تجملات و زرق و برق است كه به‌نظر مي‌آيد!

هر كشوري يك سري اصول تاريخي و فرهنگي براي خود دارد كه در همه خانه‌هاي آن كشور، كم و زياد موجود است.


كدام سبك؟

وقتي تصميم مي‌گيريد كه براي دكور كردن خانه وقت و هزينه بگذاريد تازه نوبت به انتخاب سبك و نوع طراحي مي‌رسد. چطور بدانيم كه كدام سبك براي ما مناسب است؟با اين سبك انتخابي بعد از مبله شدن همان خانه‌اي را كه مي‌خواهيم داريم؟براي اين ديوار رنگ زرد بهتر است يا نارنجي؟ ميز ناهارخوري مربع بهتر است يا مستطيل؟ مبلمان راحتي براي اين فضا مناسب‌تر است يا يك دست مبلمان ظريف و رسمي؟ ويترين شيشه‌اي يا كمد چوبي؟ و. . .

بسياري از ما حين طراحي دكوراسيون خانه با مشكلات و سوالات زيادي روبه‌رو مي‌شويم، مثلا ممكن است براي انتخاب رنگ يك قسمت از هال يا پذيرايي دچار ترديد شويم يا ندانيم چه نوع مبلماني با سبك خانه‌مان همخواني دارد. زماني كه سبك خاص خودتان را پيدا كنيد خانه‌اي خواهيد داشت كه بازتاب واضحي از شخصيت و علاقه شماست و به‌طور قطع بهترين مكان براي رسيدن به آرامش به شمار مي‌رود. ممكن است شما خانه‌تان را با يك سبك متداول، مثلا كلاسيك يا مدرن بياراييد ولي اين خانه با شيوه خاص خودتان اخت مي‌شود و ديدگاه شخصي شما به‌طور حتم در نقطه نقطه اين خانه قابل رويت است و به عبارتي تمامي تكه‌هاي اين پازل فقط با اراده خودتان (و تنها خودتان!) در كنار هم چفت مي‌شود!


بيشتر شبيه كدام يكي هستيد؟

قبل از شروع به چند سوال پاسخ دهيد.

جزو كدام دسته‌ايد؟ مرتب و دقيق هستيد و همه چيز در زندگي شما در جاي مخصوص خودش است يا نه، اتاق‌تان معمولا شلوغ و درهم است و زياد علاقه‌اي به مرتب كردن نداريد؟

چنانچه جزو دسته اول محسوب مي‌شويد و ترجيح مي‌دهيد همه چيز را بعد از استفاده دقيقا در جاي خود قرار دهيد، بهتر است سراغ چيدمان‌هاي غيررسمي و مدرن و به‌طور كلي سبك‌هايي كه شامل مجموعه‌اي از مبلمان و رنگ‌هاي پراكنده و متنوع هستند نرويد. چون به‌طور حتم بعد از مدت كوتاهي از مرتب كردن بيش‌ازحد مجموعه‌اي كه نامنظم بودنش نوعي زيبايي به شمار مي‌رود خسته مي‌شويد. مناسب‌ترين گزينه براي شما سبكي است كه با شخصيت‌تان همخواني داشته باشد و از ديدن چيدمانش خوشحال شويد! مثل سبك كلاسيك با مبلماني ظريف و مرتب كه ناخودآگاه باعث مي‌شود كه همه چيز جمع‌وجور و تميز به‌نظر بيايد.

به‌طور معمول طرفدار هنر روز و به‌اصطلاح مدرن هستيد يا تاريخ و هنر گذشتگان براي‌تان جالب‌تر است؟

پاسخ به اين سوال تا حد زيادي مي‌تواند شما را براي يافتن سبك دكوراسيون‌تان راهنمايي كند. شايد جزو آن دسته از افرادي هستيد كه هميشه مي‌توان در مغازه‌هاي آنتيك و عتيقه فروشي در حال خريدن اشيايي قديمي و ارزشمند پيداي‌تان كرد و حتي تكه‌هايي از دكوراسيون خانه‌تان نسل‌به‌نسل از گذشته به دست شما رسيده است و از وجودش در خانه لذت مي‌بريد. شايد هم نه، دوست داريد خيلي ساده برخورد كرده و هر چيز نويي را تجربه كنيد؛ مجله‌هاي دكوراسيون را ورق مي‌زنيد و از ايده‌هاي جديد و حتي جسورانه استقبال مي‌كنيد. اين ديگر كاملا به شخصيت و سليقه شما برمي‌گردد، تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه بدانيد به كدام يك بيشتر شبيه هستيد!


نظر خانه‌تان را هم بپرسيد!

شايد در يك آپارتمان امروزي، يك برج بلند يا يك خانه يك طبقه قديمي و خاطره‌انگيز زندگي كنيد. بهتر نيست نحوه دكوراسيون و چيدمان را با سبك خانه‌تان هماهنگ كنيد؟ تصور كنيد كه حياط خانه قديمي‌تان با گلدان‌هاي شمعداني و درختچه‌هاي انار و انجير تزيين شده است و عصرها بتوانيد به دور از هياهوي شهري و مزاحمت در حياط خانه بنشينيد و لذت ببريد. لازم نيست چون خانه قديمي است، وسايل و مبلمان را هم كلاسيك انتخاب كنيد بلكه مي‌توانيد به سادگي با يك چيدمان مدرن و راحت ولي هماهنگ، زيبايي بي‌نظيري به فضا ببخشيد. به هر حال خانه هم حرف‌هايي براي گفتن دارد!


ايراني، ايراني باش

فرهنگ و تاريخ ايران را دوست داريد؟همان را سرلوحه كار قرار دهيد. خانه‌هاي ژاپني‌ها و... براي‌تان جالب است؟ فرهنگ‌هاي مختلف چيدمان‌هاي مختلفي دربر دارند كه هر كدام زيبايي خاص خود را دارند، اما فراموش نكنيد كه خانه يك ايراني بدون فرهنگش غريب است. همه ما هر چقدر هم كه فرهنگ‌هاي ديگر براي‌مان جذابيت داشته باشند باز هم در كنار همان گليم، سماور و كاشي‌هاي آبي و ظروف سفالي خودمان آرامش بيشتري خواهيم داشت. به همين دليل است كه همه در خانه‌هاي‌مان هر چقدر هم كه مدرن باشد باز هم لااقل يك تكه از فرهنگ‌مان را گنجانده‌ايم!


از چه تركيب رنگي خوش‌تان مي‌آيد؟

رنگ‌هاي تند و هيجان انگيز دوست داريد يا رنگ‌هاي گرم و پخته؟ رنگ‌هاي سلطنتي و طيف طلايي براي شما جالب است؟ هردسته از اين رنگ‌ها در حالت كلي مي‌توانند شما را به نوع دكوراسيون مورد علاقه‌تان برسانند. رنگ‌هاي تند در يك نماي مدرن خوب مي‌نشينند. دسته دوم رنگ‌ها براي دكوراسيون رستيك و دسته آخر براي سبك كلاسيك مناسب هستند. خط كاري را با همين رنگ‌ها پيش بگيريد. رنگ مورد علاقه شما خيلي مهم است كه در خانه‌تان باشد به همين دليل اين روش مي‌تواند جالب باشد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

این دكوراسيون مناسب منزل شماست


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج