۱۳۵۵۴۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ارزش خاک ایران ۲۰ برابر خاک کره زمین

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بر اساس گزارش سال ۲۰۰۸ بانک جهانی هر هکتار خاک ایران ۲۰ برابر خاک کره زمین ارزش دارد.

خبرگزاری ایرنا: معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بر اساس گزارش سال ۲۰۰۸ بانک جهانی هر هکتار خاک ایران ۲۰ برابر خاک کره زمین ارزش دارد.

محمد درویش در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه منطقه چهار کشور و برگزیدگان سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی منطقه چهار، افزود: استان زنجان دارای مناطق منحصر به فرد و بکری در زمینه محیط زیست و انواع گونه های جانوری و گیاهی است.

وی یادآورشد: منطقه ماهنشان واقع در این استان دارای ۱۲۰ گونه گیاهی است که ۲۰ درصد این گونه ها مختص این منطقه بوده و در هیچ نقطه ای از کشور نظیر ندارد و این منطقه دارای ۶۰ گونه جانوری اعم از پرنده و پستاندار است.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رییس دبیرخانه سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی کشور گفت: در دین مبین اسلام تاکید ویژه ای در خصوص حفاظت از محیط زیست شده است و پیامبر گرامی اسلام(ص) در این خصوص بسیار سفارش کرده اند.

درویش اظهارکرد: دخالت نادرست انسان ها در محیط زیست موجب بروز تعارضاتی در حوزه محیط زیست طبیعی و انسانی شده است.

وی تاکید کرد: شکار حیوانات توسط بشر باعث برهم خوردن چرخه طبیعی زندگی حیوانات شده است.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رییس دبیرخانه سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی کشور گفت: گرازها مسوولیت نفوذ عمودی آب در خاک را دارند و اگر سرزمینی دارای گراز باشد سیل های ویرانگر در آن منطقه به وقوع نمی پیوندد و متعاقب آن خسارت های جانی و مالی شدید به کشاورزان وارد نمی شود.

درویش خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از روی نا آگاهی اقدام به کشتن گرازها می کنند چرا که این حیوان به منافع اقتصادی کوتاه مدت آنها ضربه می زند.

وی با اشاره به حمله گرگ ها به اهالی مناطق شهرستان های خدابنده و ابهر استان زنجان طی سال های اخیر ادامه داد: متاسفانه برخی با شکار بی رویه منابع غذایی گرگ، این حیوان را وارد تغذیه از محیط زندگی انسانها کرده اند.

معاون کل آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و رییس دبیرخانه سومین جشنواره ملی محیط زیست در آموزه های رضوی کشور با بیان اینکه در ایران مردم معترض به تخریب محیط زیست کم نیستند، گفت: رخداد غرور آفرین استان زنجان نسبت به آلاینده های زیست محیطی، باعث بالا رفتن توقع حفاظت از محیط زیست در این استان شده و این رخداد در کشور منحصر به فرد بود.

درویش تاکید کرد: مهمترین معیار رتبه بندی دولت ها از نظر دانشمندان، شاخص ˈسرزمین شادˈ است و بر اساس این شاخص مردمی شاد هستند که دارای آسمان آبی، آب گوارا و حیاتی در خور برای جامعه گیاهی و جانوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این شاخص ها آمریکا از بین ۱۵۱ کشور در رتبه ۱۰۵، روسیه ۱۲۲ و کاستاریکا و ویتنام در راس قرار دارند و ایران در سال ۲۰۰۹ رتبه ۶۶ را داشت که امروزه این رتبه به ۷۷ کاهش یافته است، اما با این رتبه هم در وضعیت مناسبتری قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      چقدر زر میزنن اینا
      خفه شین دیگه بابا ...

    • بدون نام

      چرا این همه چرت پرت میگن مگه اون کورند و این جغرافیای خشک را نمی بینند که این گونه حرافی میکنند کاش می شد برای حرف ...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج