۱۳۶۱۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بهداد سلیمی: دوره رضازاده تمام شده است!

بهداد سلیمی در فرانسه پا جا پای حسین رضازاده گذاشت و در یکضرب رکورددار شد. حالا هم می گوید که رکورد دوضرب و مجموع بماند برای المپیک. با سه مدال طلایی که بهداد در قهرمانی جهان گرفت وزنه برداری ایران بعد از ۳۰ سال به سکوهای جهانی رسید و تاریخ ساز شد.

بهداد سلیمی در فرانسه پا جا پای حسین رضازاده گذاشت و در یکضرب رکورددار شد. حالا هم می گوید که رکورد دوضرب و مجموع بماند برای المپیک. با سه مدال طلایی که بهداد در قهرمانی جهان گرفت وزنه برداری ایران بعد از ۳۰ سال به سکوهای جهانی رسید و تاریخ ساز شد.

بهداد سلیمی: دوره رضازاده تمام شده است!

او در پاریس همان ورزشکاری بود که مسئولان فدراسیون و کادر فنی با اطمینان درباره اش حرف می زدند و مدال آوری اش را باور داشتند. بهداد سلیمی با جسارتی که داشت رکورد جهان را در یکضرب زد و با بالابردن وزنه ۲۱۴ کیلوگرم، نامش را جهانی کرد. اگرچه توقعات از بهداد بالا بودو انتظار می رفت در دوضرب هم بعد از حسین رضازاده او به عنوان یک ایرانی دیگر رکورددار جهان شود. او از قضاوت هایی که درباره اش شده و اینکه چرا رکورد مجموع را نزده، گلایه مند است.

*آقای سلیمی، تبریک می گوییم. با سه طلایی که گرفتید اسم ایران را دوباره بر سر زبان ها انداختید. وزنه برداری حالا با این افتخار جهانی به خود می بالد.

خدا را شکر، آن طور که می خواستم شد. با شناختی که هاز رقیبانم داشتم و رکوردهایی که در تمرین زده بودم، پیش بینی می کردم. خوشبختانه اتفاق خاصی پیش نیامد و مدال گرفتم.

*انتظار از شما غیر از این نبود. بهداد سلیمی تنها ملی پوشی بود که مسئولان فدراسیون و کادر فنی به رکوردشکنی و سه مدال طلایش باور داشتند

درست است. در تمرینات بارها این رکورد را زده بودم. مهم بود که در مسابقات رسمی این اتفاق بیفتد و در جهان ثبت شود. اگر این وزنه را نمی زدم حرف و حدیث هایی به وجود می آمد.

*از کدام حرف و حدیث حرف می زنید؟

من در تمریناتم رکورد زده بودم. اگر در مسابقه این کار را نمی کردم، انگ دوپینگ به من می زدند. خدا را شکر توانستم این کار را بکنم تا حرف و حدیث ها تمام شود.

*بعد از اینکه رکورد یکضرب حسین رضازاده را شکستید، به طور حتم انگیزه زیادی دارید که در المپیک طلا بگیرید.

با وضعیتیکه هست و با فاصله ای که از رقیبانم دارم، می شود به طلای المپیک فکر کرد. دور از دسترس نیست من تلاشم را می کنم که موفق شوم.

*همین حالا مسئولیت تان سنگین تر شده و انتظارات از بهداد سلیمی بالا رفته است. در المپیک باید در شرایط سخت تری مسابقه بدهید.

به هر حال سطح مسابقات المپیک با جهانی فرق می کند این را خوب می دانم. اما رقیبانم کسانی هستند که تا حدودی از آنها شناخت دارم و ظرفیتشان را می شناسم.

*بعد از این مسابقات، رقیبان بهداد سلیمی حالا نگاه دیگری به او دارند و با برنامه می آیند.

وزنه برداری مثل کشتی و تکواندو نیست که حریفان روی نقاط ضعفم کار کنند. در وزنه برداری هرکس بتواند بیشتر وزنه بزند، برنده است. به هر حال ما برای المپیک برنامه داریم. چند هفته ای استراحت کوتاهی کرده و بعد شروع می کنم.

*با این عنوانی که وزنه برداری ایران بعد از سال ها گرفت و روی سکوی سوم جهان ایستاد، انتظارات از همه ملی پوشان بالاتر می رود.

صددرصد همین طور است. این توانایی تیم ایران بود که در این مسابقات نشان داد. حالا می شود به حداقل سه، چهار مدال در المپیک امیدوار شد. تیم دو سال است با جدیت زیر نظر آقای باقری کار می کند. این نتیجه همان دو سال کار و تمرین است که به بهترین نتیجه وزنه برداری هم تبدیل شده. بدون شک انتظار از تیم و بچه ها بالا می رود و فشار و استرس زیادی هست، ولی ما کار خودمان را می کنیم.

*تو حالا با زدن وزنه ۲۱۴ کیلوگرم در یکضرب در جهان رکورددار شده ای، فکر می کنی محبوبیت حسین رضازاده را داشته باشی که چند سالی است در سکوی اول جهان ایستاده؟

این دو مقوله جداست. من الان در یکضرب فوق سنگین رکورد دارم و آقای رضازاده در دو ضرب و مجموع جهان اول است. این محبوبیت که شما می گویید بستگی به طرز فکر مردم دارد. من نمی توانم بگویم محبوب تر شده ام یا نه.

*به نظر می رسد تو هنوز زیر سایه اسم رضازاده هستی.

آقای رضازاده یک دوره قهرمان بودند و الان آن دوره تمام شده. نمی توانم فکرش را کنم که زیر سایه او باشم. الان آقای رضازاده رئیس فدراسیون است و موفق عمل می کند. من بهداد سلیمی به عنوان زیردست و ورزشکار او کار می کنم. او به عنوان رکورددار جهان و یک اسوه، محبوبیت دارد و من به عنوان یک ورزشکار رکورد یک ضرب جهان را زده ام و محبوبیت خودم را دارم.

*وقتی بهداد سلیمی وزنه ۲۶۰ کیلوگرم را در دوضرب بالا نبرد، برخی تصور کردند که از روی عمد این کار را نکردی تا رکورد دست رضازاده بماند. یک دیدگاه دیگر هم هست؛ مثلا علی پروین گفته، می خواهی در المپیک همه را غافلگیر کنی، به خاطر همین رکورد نزدی.

من هیچکدام از این دو دیدگاه را قبول ندارم. همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد. من طلای یکضرب جهان را گرفتم و رکورد شکستم. آن نتیجه ای را که در جهانی می خواستم گرفتم. لزومی ندیدم که فشار بیش از حد بیاورم. ۲۶۰ کیلوگرم کم نیست، احتمال آسیب دیدگی وجود دارد. شما می دانید که وزنه برداری رشته سنگینی است. این نظر را قبول ندارم که این کارم از عمد بوده است، بیشترین دلیلش این بود که در جهانی نتیجه ای که می خواستم گرفته بودم.

*پس می خواهی در المپیک رکورد بشکنی و همه را غافلگیر کنی؟

با این نظر هم موافق نیستم. المپیک شرایط خاص خودش را دارد. همه چیز به روز مسابقه و المپیک بستگی دارد. من تمریناتم را انجام می دهم تا آماده به لندن بروم. اینکه بتوانم در المپیک رکورد بزنم یا نه به شرایط بدنی و رقابت آن روز من بستگی دارد.

از الان نمی توانم بگویم که رکورد دوضرب جهان را می توانم بشکنم یا نه.

*می خواهی بگویی فکر رکوردزدن دوضرب رضازاده را در المپیک نداری؟

جزو برنامه ام هست. نمی گویم برنامه ریزی نمی کنم، اما همه چیز به شرایط مسابقه بستگی دارد.

منبع: روزنامه تماشا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بهداد سلیمی: دوره رضازاده تمام شده است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج