۱۳۶۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نمادهای مسیحی دردسرساز در یک مسجد

انجمن اسلامی ترکی آلمان بعنوان نهاد مسئول ساخت مسجد جدید کلن معمار این مسجد را پیش از اتمام پروژه به علت پنهان کردن نمادهای مسیحی در ساختمان این مسجد اخراج کرد.

انجمن اسلامی ترکی آلمان بعنوان نهاد مسئول ساخت مسجد جدید کلن معمار این مسجد را پیش از اتمام پروژه به علت پنهان کردن نمادهای مسیحی در ساختمان این مسجد اخراج کرد.

معمار این مسجد که پایان کار آن نزدیک است و هنوز تکمیل نشده است به علت پنهان کردن نمادهای مسیحی در ساختمان، چون صلیبهای کوچک و نماد یونانیها برای مسیح از کار خود برکنار شد.

رسانه های محلی به سرعت از این معمار دفاع کردند و اظهار داشتند که این مسئله مطرح شده در طرح مسجد مشاهده نمی شود.

مسجد جدید شهر کلن پیش از ساخت با اعتراضهای بسیاری درباره ارتفاع مناره ها رو به رو شد و برخی شکل ظاهری این مسجد را به تسهیلات اتمی نسبت می دادند.

زمانی که طرحهای این مسجد رونمایی شد برخی منتقدان آن را فرصتی برای مطرح کردن بحثهای بنیادین درباره جامعه اسلامی ترک تبار آلمان قلمداد کردند.

معمار این مسجد پل بوهم است که پیش از این اظهار داشته طرح این مسجد خود اقدامی برای ادغام بوده است. وی اظهار داشت: این یکی از مهمترین ساختمانهایی است که تا کنون طراحی کرده ام.

این مسجد دارای یک گنبد بزرگ و دو مناره است. مناره های این مسجد پیش از آغاز به کار ساخت در نوامبر ۲۰۰۹ به شدت مورد انتقاد مخالفان قرار گرفته بود، گروه های راست گرای کلن اظهار داشتند که این مناره ها بزرگتر از طرح اصلی ساخته شده و کلیسای جامع و مشهور این شهر را تهدید می کند. کلیسای جامع شهر کلن که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد یکی از شاخصه های شهر کلن به شمار می آید.

نمادهای مسیحی دردسرساز در یک مسجد

قرار است این مسجد اوایل سال ۲۰۱۲ افتتاح شود، طراحی داخلی این مسجد چندان زیاد نخواهد بود و نور طبیعی که آن هم از طریق پنجره ها می تابد بخش اعظم زیبایی داخلی مسجد را به عهده می گیرد. این مسجد همزمان با جامعه پیش می رود و مسلمانان بعدها درباره طراحی داخلی آن تصمیم گیری می کنند.

به رغم اینکه اسلام دومین دین بزرگ اروپا محسوب می شود، مسلمانان اروپایی با ستادهایی از سوی گروه های راست گرا مواجه هستند که ضد ساخت مسجد عمل می کنند و ساخت عبادتگاه برای مسلمانان را نشانه اسلامی شدن اروپا تلقی کرده و آن را تهدید می پندارند.

حدود ۳ میلیون مسلمان در آلمان زندگی می‌کنند که بیشتر آنها ترک‌تبار هستند. ۲۰۶ مسجد بزرگ و ۲۶۰۰ مسجد کوچک برای پاسخ به نیازهای دینی مسلمانان آلمان در این کشور فعالیت می‌کنند.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

نمادهای مسیحی دردسرساز در یک مسجد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج