مثل بنز آدم ها را جذب کنید!
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
سفیر بار ساقدوش_1
کلاسینو_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
دکتر نداف کرمانی 1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 3
ریزخور_3
دکتر نداف کرمانی 3
لاله زار مال_3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
دکتر نداف کرمانی 4
اپیلاسیون نانا 4
کلاسینو_4
لاله زار مال_2
دکتر نداف کرمانی 2
کلاسینو_2
ریزخور_2
سفیر بار ساقدوش_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۱۳۷۶۴
۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳
۶۹۸۲
تاثیرگذاری در 2 دقیقه
تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلالت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود
تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلالت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود

اگر دلتان می خواهد دوست جدیدی پیدا کنید یا دلتان می خواهد ارباب رجوعتان خاطره خوبی از شما داشته باشد، لازم است که بتوانید در یک بازی زمانی کوتاه «تاثیر اولیه» خوبی از خود در ذهن او به جا بگذارید. یک بررسی که در مجله روانشناسی تجربی به چاپ رسید، حاکی از این است که تاثیر اولیه افراد در یک آشنایی تازه همیشه نقش غالب و موثر در روابط برقرار شده دارد. هر واقعه و شاهد بعدی که دلت بر غلط بودن این تاثیر اولیه داشته باشد احتمال دارد که به عنوان یک استثنا از قاعده اصلی مردود شناخته شود.



مشکل اینجاست که ایجاد یک «تاثیر اولیه» مناسیب مستلزم دقت زیاد است، زیرا کلمات، حرکات، حالات صورتو زبان بدن ما هرکدام بدون آنکه خود متوجه باشیم پیامی ارسال می کنند. در ادامه مطلب چندین روش برای تاثیرگذرای اولیه خوب بیان می شود. توصیه می کنیم که در هر نوبت یکی دوتای آنها را انتخاب کرده و اجرا کنید.

*بدن و صورت

حالت های صورت و وضعیت قرارگرفتن بدن می تواند باعث شود خوشایند واقع شوید.

*لبخندتان به آرامی جریان پیدا کند

به یقیتن هنگام ملاقات لبخندزدن بسیار خوب است، ولی تغییر ناگهانی چهره و نقش بستن یک لبخند کامل روی صورت می تواند شما را متظاهر و ریاکار جلوه دهد. به جای آن بهتر است پس از برقرارشدن تماس چشمی، به آهستگی لبخند ملایم روی صورت تان نقش ببندد. این روش پیامی به طرف مقابل می فرستد حاکی از اینکه بالاخص نکته ای درباره این فرد خوشایند شما قرار گرفته است.

*تماس چشمی پایدار

اغلب، افرادی که تماس چشمی قوی برقرار می کنند، بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرند. اگر شما به طور طبیعی دارای این توان نیستید، می توانید با ایجاد عادت آن را جزو خصوصیات شخصی خود کنید. سوالاتی مانند: چشم های طرف مقابل چه رنگی است؟ چه شکلی است؟ فاصله آن هم از هم چقدر است؟ طول مژه ها چقدر است؟ هرچند ثانیه مژه می زند؟ هرچند وقت یک بار در طول مکالمه به جای دیگری نگاه می کند؟ و یافتن پاسخ این سوالات باعث می شود تا تماس چشمی بهتری برقرار کنید. هر چند وقت یکبار این تماس چشمی را قطع کنید، زیرا زل زدن طولانی مدت طرف مقابل را معذب می کند.

هنگام قطع تماس چشمی این کار را به آرامی انجام دهید به گونه ای که انگار چشم برداشتن از او برایتان مشکل است.



*وضعیت بدنی مناسب

هنگام ملاقات بایستی در یک وضعیت راحت و خوشامدگو قرار بگیرید. به گونه ای بنشینید که قفسه سینه به صورت غالب (نه کامل) رودرروی طرف مقابل باشد: در دقایق اول صحبت، بسیار به آرامی و به نرمی بدن را به گونه ای بچرخانید که به طور کامل رودرروی او قرار بگیرید.

اگر فنجان چای یا بشقابی در دست دارید آن را در محلی کنار خود قرار دهید. مراقب باشید که فنجان را یا بشقاب را در جلو سینه نگیرید، زیرا وضیعت شما را به حال بسته جلوه گر می سازد. ضمنا هیچ گاه دست ها را روی سینه قفل نکنید چون باز هم حالت بسته و ناخوشامدگو به شما می دهد.

*یک پا جلوی پای دیگر

در هنگام ایستادن یک پا را چند سانتی متر جلوی پای دیگر قرار دهید و تمام وزن بدن را روی پای جلویی بیندازید. این وضعیت نشان می دهد که فردی با انرژی هستید و به صحبت کردن با فرد مقابل علاقه مندید.

*حرکات

در ایجاد «تاثیر اولیه»، حرکات نیز نقش مهمی ایفا می کنند، بنابراین رعایت نکات ذیل لازم است.

*یافتن و حفظ منطقه امنیت فرد مقابل

نزدیک شدن بیش از حد به فردی که با او تازه آشنا شده اید باعث می شود تا او معذب شود. بیش از حد دورایستادن نیز باعث می شود تا او نتواند احساس کند که ارتباطی بین شما برقرار شده است. بنابراین فاصله مناسب چقدر است؟ مشکل اینجاست که عدد معینی وجود ندارد و برای هرکس فرق می کند. بهترین استراتژی این است که در آغاز صحبت با فرد تازه حدود 50 سانتی متر از او فاصله بگیرید. سپس به آهنگی به او نزدیک شوید تا جایی که احساس ناراحتی را در چشمان او متوجه شوید. سپس کمی به عقب بگردید تا حس ناراحتی برطرف شود.

*تبادل احترام آمیز کارت

کارت یا «Business card» معمولا سمبل دستاوردهای حرفه ای افراد است. احترام گذاشتن به کارت یک فرد به مثابه ا حترام به خود اوست. وقتی که کارتی به شما می دهند تصور کنید که هدیه ای ظریف و گرانبها در دست دارید، آن را به آرامی در دست بگیرید. برای خواندن آن کمی تامل کنید و سپس به دقت آن را در کیف دستی، جای کارتی و یا حداقل در کیف پولتان بگذارید. هیچگاه کارت را به تنهایی داخل جیب تان فرو نبرید.



*چند نکته برای شروع صحبت

با یکی دو سال اولیه صحبت را شروع کنید. سوالاتی که بیش از بقیه باعث می شوند تا یخ بین دو نفر بشکند «شما چه کار می کنید؟» و سپس «چطور شد تصمیم گرفتید این کار را بکنید؟» یا اگر طرف مقابل یک زن و شوهر هستند می توانید بپرسید که «چطور با هم آشنا شدید؟»

این سوالات نمونه هستند و برای هر فرد و یا موقعیت باید سوالات مناسب آن را طرح کنید.

*سر تکان دادن

هنگام صحبت طرف مقابل به آرامی به معنای موافقت سر خود را حرکت دهید. این حرکت پیام مقبولیت و تشویق ارسال می کند و او با ما حس هماهنگی خواهد کرد. توجه داشته باشید که خانم ها و آقایان تفسیر متفاوتی از سر تکان دادن دارند.

اگر آقایی در حال بیان مطلبی است که کاملا با آن مخالف هستید، سر تکان ندهید، زیرا ممکن است موافق بودن از آن برداشت بود.

ولی برای خانم ها سر تکان دادن به معنی «متوجه هستم» است نه «موافق هستم».


*توجه به کلمات موردعلاقه

کلمات و موضوعاتی که افراد بیان می کنند، معمکولا سرنخ هایی از موضوعات موردعلاقه آنها به دست می دهند. اگر توانستید این سرنخ ها را پیدا کنید می توانید یک صحبت احتمالا خسته کننده را به یک مکالمه جذاب و مورد علاقه تبدیل کنید.

مثلا اگر طرف مقابل در حین صحبت هایش بگوید حداقل بارندگی برای گیاهانم خوب است. می توانید از کلمه گیاهان استفاده کنید و بپرسید آیا به باغبانی علاقه مند است؟

*استفاده از کلمات مشابه

سعی کنید از واژه های مشابه طرف مقابل در هنگام صحبت درباره مثلا خانواده یا شغل و... استفاده کنید؛ مثلا اگر او می گوید «بچه هایم»، شما نگویید «کوچولوهایتان» یا اگر می گوید «شغلم»، شما نگویید «حرفه تان»، زیرا افراد تمایل دارند از واژه های مشابه دوستان و یا دیگر اعضای خانواده استفاده کنند و هنگامی که شما هم از همان کلمات استفاده می کنید و احساس نزدیکی و راحتی بیشتری می کند.

منبع: روزنامه آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برترین مجله اینترنتی ایران

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_1
عارفی_1
سوییچ ایران_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
خرید باکس 3
دکتر نائبی_3
عارفی_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
عارفی_4
دکتر نائبی_4
خرید باکس 4
خرید باکس 2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
سوییچ ایران_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
شاخه نبات_ فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
فنی آتل_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیس_فوتر ساختمان
آیلین_فوتر کاشت ابرو
شفا_فوتر