۱۳۹۸
۱ نظر
۵۱۳۴
۱ نظر
۵۱۳۴
پ

گفتگو با Michael Dell

استراتژی جدید Dell برای به دست گرفتن بازار

در حالی که مدیر عامل شرکت Dell به بازگشت به جایگاه برتر یک تولید کننده کامپیوتر شخصی در جهان فکر می کند، بر روی ایجاد تنوع در محصولات این شرکت حساب کرده و دیگر مایل نیست که بیشتر از این به کامپیوتر های شخصی بیندیشد.

در حالی که مدیر عامل شرکت Dell به بازگشت به جایگاه برتر یک تولید کننده کامپیوتر شخصی در جهان فکر می کند، بر روی ایجاد تنوع در محصولات این شرکت حساب کرده و دیگر مایل نیست که بیشتر از این به کامپیوتر های شخصی بیندیشد.

استراتژی جدید Dell برای به دست گرفتن بازار

به نقل از وال استریت ژورنال، Michael Dell این مرد ۴۶ ساله به تکنولوژی های مدرنی مانند سیستم های ذخیره سازی و امنیتی دست یافته که به عنوان درسی مهم درباره تکیه بر کامپیوترهای دسکتاپ با در نظر گرفتن مبلغ کمی آن رابه شرکت های تجاری دیگر می آموزد.

Dell در سال ۲۰۰۹ سهام شرکت خدماتی Perot Systems را به قیمت ۴ میلیارد دلار خرید. سال گذشته، در یک مزایده بزرگ برای ۳PAR به رقیب خود شرکت Hewlett-Packard باخت اما بعدها سهام شرکت ذخیره اطلاعات، Compellent Technologies Inc. را به بهای ۹۶۰ میلیون دلار از آن خود کرد.Michael Dell ماه گذشته در دهلی نو رشد سریع تولید و فروش کامپیوترهای تبلت را شگفت انگیز خواند.

سهام Dell از زمان بازگشت مدیر عامل آن در سال ۲۰۰۷ تقریبا ۳۵ درصد کاهش یافت. آقای Dell در ماه دسامبر به منظور بازگشت به دوران موفقیت خود در بازار سهام ،۱۰۰ میلیون دلار بودجه به این کار اختصاص داد. او اخیرا در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال درباره استراتژی خود، طرح های آتی و دیدگاهش راجع به آیپد Apple سخنانی گفته است که در زیر به منتخبی از آن اشاره شده است:

استراتژی جدید Dell برای به دست گرفتن بازار

وال استریت ژورنال: شما ۴ سال است که به عنوان مدیر عامل این شرکت کار خود را دوباره از نو شروع کرده اید. چه چیزی شما را بیشتر از همه درباره انقلاب در دنیای تکنولوژی در آن زمان شگفت زده کرده است؟
Michael Dell: من قبلا نیز گفته ام که رشد سریع در بازار تبلت تعجب من را بر انگیخته است.ایده ساخت تبلت ها کاملا جدید نیستند. این ایده مدتی است که در ذهن سازندگان وجود داشته است اما اخیرا موفقیت دیگر محصولات، چشمگیرتر از تبلت ها بوده است.نکته جالب این است که کاربران هنوز از گوشی های هوشمند و کامپیوترهای شخصی دست نکشیده اند. هم اکنون با وجود ورود تبلت به بازار، استفاده از دیگر تکنولوژی های مدرن منسوخ نشده است، در عین حال رشد بالای این صنعت زیبا به نظر می رسد.
موضوع شگفت انگیز دیگر موفقیت بزرگ Apple در ارائه آیفون است. ورود سیستم های آندروئید نیز با موفقیت رو به رو شده و حتی در بعضی از موارد از آیفون نیز پیشی گرفته است.

وال استریت ژورنال: آیا شما فکر می کنید که مسیر توسعه ورود تبلت های آندروئید به بازار از روند پیشرفت آیپد سریع تر خواهد بود؟
Michael Dell: در آینده نزدیک خیر. اما با نگاهی به 18 ماه قبل همین وضعیت را در مورد تلفن های آندروئید در می یابید. در حال حاضر بر خلاف گذشته موفقیت گوشی های آندروئید از آیفون بیشتر بوده و در نتیجه من دلیلی برای وقوع همین اتفاق در باره تبلت های آندروئید نمی بینم.

وال استریت ژورنال: در سال 2007، شما به یک پیشرفت بزرگ در زمینه رفتار با مشتری دست یافتید و این موفقیت کم کم به یکی از ستون های شرکت تبدیل شد. آیا شما هنوز همین راه را طی می کنید؟
Michael Dell: دو سوم از سود Dell از فروش کالا هایی به جز کامپیوتر شخصی به دست می آید. بخش بزرگی از یک سوم بقیه نیز مشتری را مخاطب قرار نمی دهد. من فقط امروز به تثبیت جایگاه بالای Dell در بازار نگاه می کنم، زیرا به نظر من بسیاری از مردم Dell را به عنوان یک شرکت بزرگ تولید کننده کامپیوتر های شخصی می شناسند که البته در حال حاضر این حرف حقیقت ندارد. ما می خواهیم توجه به مشتری را توسعه داده و بر سودآوری خود بیافزاییم.
در سه ماهه گذشته رشد متوسطی را در شرکت شاهد بوده ایم. ما بر روی کالا های خود سرمایه گذاری کلان کرده ایم اما به جز تمرکز بر روی خدمات، منابع اطلاعاتی، ذخیره سازی و امنیت برای حضور در بازار های مختلف توجه به نیاز ها و خواسته های مشتری نیز اهمیت دارد.

استراتژی جدید Dell برای به دست گرفتن بازار

وال استریت ژورنال: آیا می توانیم انتظار داشته باشیم که در سال های آینده Dell به پیشرفت های بزرگی دست یابد؟
Michael Dell: رشد Dell وابسته به ترکیبی از عوامل مختلف مانند سرمایه گذاری ساختاری، یافته های جانبی و مشارکت با دیگران است. ما با رشد ارگانیک خود در وهله اول یک تجارت 61 میلیارد دلاری را پایه گذاری کردیم. با نگاهی به سود دهی ما در می یابید که این موضوع به طور واضح تحت تاثیر درآمد بالا و استراتژی ائتلافی قرار گرفته است. ما در پی کشف عناصر موثر بر سودآوری پایین تا متوسط هستیم.

وال استریت ژورنال: Dell یک خیز بزرگ به سوی محاسبات ابری برمی دارد که البته در این زمینه از رقبای سنتی خود مانند Rackspace و Amazon.com پیشی نگرفته اید. دیدگاه شما درباره این رکود چیست؟
Michael Dell: شرکت هایی که به آن ها اشاره کردید مشتریان Dell هستند. بنابراین ما به آن ها در زمینه ساخت زیربنای مورد نیاز برای پاسخ به پیشنهادات مطرح شده از سوی خود برای محاسبات ابری کمک می کنیم. این پیشنهاد ها ایمن تر و اختصاصی تر از نیاز های سازمان های تجاری بزرگ تر هستند.

وال استریت ژورنال: در پایان نظر شما درباره سلامت کلی اقتصاد در شرایط کنونی چیست؟
Michael Dell: من فکر می کنم که اقتصاد جهانی به شرایط مطلوب خود در گذشته باز می گردد. ما گرایشاتی سالم در کشور های در حال توسعه، شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ می بینیم. من عقیده دارم که بخش دولتی اندکی بیشتر درگیر مسائل مربوط به بودجه است. اما در این شرایط نیز، فرصت های جدیدی به وجود می آید. علت آن است که با تعیین بودجه های محدود، مردم بیش از گذشته به دنبال کشف راه هایی برای پس انداز بوده و بیشتر به استفاده از فناوری اطلاعات روی می آورند.

منبع : MBAnews.ir
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الینا

      سلام من میخوا م بازارهمه چیز را داشته با شد پازل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج