۱۴۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

در عرض چند دقيقه به آرامش برسيد

بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

سردردها به دليل خستگي چشم‌ها، ضربه يا حركت ناگهاني، فعاليت فكري، ناراحتي، استرس يا سابقه بيماري نظير ميگرن يا ضعف چشم به سراغ انسان‌ مي‌آيند

بعضي از مردم براي درمان اين سردردها از انواع مسكن‌هاي شيميايي استفاده مي‌كنند. داروهايي كه به‌نظر ساده‌ترين و راحت‌ترين راه براي تسكين سردرد است اما بعضي از مردم هم ترجيح مي‌دهند دردشان را به شيوه‌هاي ديگري غيراز مصرف داروهاي شيميايي و با كمك داروهاي گياهي و شيوه‌هاي طبيعي درمان كنند، چرا كه با عوارض مصرف داروهاي شيميايي و اثرات سوء برخي از آنها آشنا هستند. بهتر است بدانيد يكي از مناسب‌ترين شيوه‌هاي طبيعي براي تسكين سردرد و برطرف شدن آن در مدت زمان كوتاه، استفاده از تكنيك‌هاي ماساژ روي نقاطي است كه بسياري از درمانگران طب سوزني و رفلكسوتراپي از آن، براي ماساژ و بهبود دردهاي بيماران‌شان بهره مي‌برند.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

به چه چيزهايي نياز داريم؟

براي شروع، بهتر است اتاقي خلوت، آرام و كم نور را براي دريافت ماساژ انتخاب كنيد. مناسب بودن نور اتاق، تاثير زيادي در ميزان تاثير تكنيك‌هاي ماساژ و تسكين دردها خواهد داشت. زيرا در مواردي مشاهده شده نور چراغ يا تابش مستقيم نور خورشيد ممكن است منجر به بروز سردرد در برخي مردم شود. بهتر است اتاقي كه انتخاب مي‌كنيد پنجره داشته باشد تا ميزان اكسيژن و هواي پاك مورد نيازتان نيز به‌دست آيد. براي شروع، نياز به يك تشك يا كاناپه بزرگ و يك بالش كوچك و تميز داريد.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

ماساژ دوراني پس سر

در اين حالت فرد دريافت‌كننده ماساژ، روي تشك يا كاناپه‌اي بزرگ و مناسب و روي شكم بخوابد و وزن سرش را با كمك چانه كه روي بالش قرار گرفته، حفظ كند. دراين مرحله فرد ماساژ‌دهنده بدون آن‌كه از روغن يا كرم استفاده كند، خيلي آرام با كمك سرانگشتان دست و با حركت‌هاي دوراني تمام پوست سر را ماساژ دهد. ميزان فشار سرانگشتان بايد به‌گونه‌اي باشد كه بتواند استخوان زير پوست را احساس كند درحالي‌كه حس بدي به گيرنده ماساژ وارد نكند. مهم‌ترين نكته در اين مرحله حركت‌هاي دايره واري است كه بايد در تمام بخش‌هاي سر، تكرار شود و تا پشت گردن ادامه يابد. در اين حالت، تمام برجستگي‌هاي پس سر نيز با كمك حركت‌هاي دوراني ماساژ داده مي‌شوند.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

عضلات را پيش از ماساژ گرم كنيد

در اين مرحله سراغ عضلات گردن و شانه‌ها برويد. برخلاف مرحله‌هاي قبل، در اين بخش نياز به مقدار كمي روغن پيدا مي‌كنيد كه مي‌توانيد از چند قطره روغن زيتون استفاده كنيد. پيش از شروع ماساژ عضلات گردن و شانه، بهتر است به كمك كمپرس با كيسه آب گرم يا سنگي كه توسط آب گرم شده، ماهيچه‌ها و عضلات اين ناحيه را گرم و براي دريافت ماساژ آماده كنيد. در اين مرحله با گرفتن نيشگون‌هاي بسيار خفيف و آرام، با كمك ۲انگشت شست و اشاره به ماساژ اين بخش‌ها پرداخته و پس از آن با كمك نرمي انگشت شست با فشارهاي ملايم و دايره‌اي نقاط مختلف اين ناحيه را ماساژ دهيد.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

نقاط دردناك را پيدا كنيد

در بسياري موارد، سردردهايي كه در طول روز به سراغ ما مي‌آيند به‌دليل اسپاسم و انقباض‌ ماهيچه‌هاي ناحيه گردن و شانه‌ها شكل گرفته و بخش‌هاي ديگر را در سر درگير مي‌كنند. بايد توجه داشته باشيد كه در مرحله ماساژ عضلات گردن كه از پس سر آغاز مي‌شود و همينطور در مرحله ماساژ عضلات شانه‌ها و كتف به عكس العمل‌هاي دريافت‌كننده ماساژ توجه داشته باشيد. در حقيقت در زمان ارائه ماساژ با كمك شست بايد توجه كنيد نقاط دردناك بدن را پيدا كرده و در همان نقاط چند ثانيه‌اي تمركزكنيد. به اين ترتيب كه با پيدا كردن اين نقاط با كمك انگشت شست فشار بيشتري روي آن نقطه به‌مدت ۵ تا ۶ ثانيه وارد كرده سپس آن را با حركت دايره وار ماساژ دهيد. اين كار را در هر نقطه دردناك ۲ تا ۳ بار تكرار كنيد. سعي كنيد ميزان فشار انگشت شست را طوري انتخاب كنيد كه براي دريافت‌كننده ماساژ ناراحتي به‌وجود نياورد. پيدا كردن نقاط دردناك و گره‌ها در اين ناحيه يكي از مفيدترين راه حل‌ها براي درمان بيشتر سردردها محسوب مي‌شود.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

تخليه درد با ماساژ پيشاني

در اين مرحله، از ماساژ گيرنده بخواهيد موقعيت خود را تغيير داده و به پشت بخوابد. در اين بخش، فرد ارائه‌دهنده ماساژ لازم است با كمك سرانگشتانش، شقيقه‌ها، پيشاني و همين طور عضلات كناري سر و صورت را ماساژ دهد. بهترين شيوه براي ماساژ اين نقاط وارد كردن فشارهاي خفيف به نقاط ذكر شده و پس از آن ماساژ دوراني اين نواحي به كمك سرانگشتان دست است. فشار انگشتان دست نبايد بيشتر از حدي باشد كه دريافت‌كننده ماساژ احساس ناراحتي كند.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

ماساژ عضلات كناري براي تخليه فشار

عضلات كناري صورت نيز در تخليه فشارها و درد بسيار موثرند. اين عضلات را فراموش نكنيد. اين عضلات را با كمك سرانگشتان و شست ماساژ دهيد. بهتر است با نيشگون‌هاي خيلي آرام و خفيف اين عضلات را ماساژ داده و به سمت پايين صورت و گوش‌ها حركت كنيد. پس از آن، كف دست را براي تخليه درد از روي عضلات كناري صورت و روي شقيقه‌ها به سمت پايين گوش‌ها حركت دهيد.


بدون«استامينوفن» به جنگ سردرد برويد!

پس از دريافت ماساژ بخوابيد

در آخرين مرحله، پس از اتمام ماساژ، بسياري از دريافت‌كنندگان ماساژ به‌علت تخليه درد و ريلكس شدن عضلات و نقاط دردناك در سر به خواب مي‌روند. به‌طور كلي بهتر است بعد از دريافت ماساژ افراد به‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه در حالت ريلكس يا خواب و در همان وضعيت به سر ببرند. اين كار به تثبيت شرايط و ماندگاري وضعيت آنها بسيار كمك مي‌كند.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج