۱۴۱۵۷۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

آمار تکان دهنده از مرگ افراد نیازمند پیوند عضو

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ميزان بيماران نيازمند به عضو پيوندي در كشور سالانه ۲۵ هزار نفر است كه در اين ميان ميزان فوت بيماران نيازمند ۷ تا ۱۰ نفر در روز است، زيرا PMP يا تعداد اهداي عضو در هر يك ميليون نفر در ايران معادل۸.۷ درصد است كه مقدار استاندارد و قابل قبول ۳۰.۸ درصد و درصد ايده‌آل ۴۸ درصد است.

روزنامه جوان: محمد آقاجاني، معاون درمان وزارت بهداشت در آيين افتتاح اولين دوره آموزش پيشرفته كشوري اهداي عضو گفت: بر اساس استانداردها بايد از حدود ۵ هزار مرگ و مير مغزي كه به صورت تخميني برآورد شده است، از اعضاي ۲ هزار و ۵۰۰ نفر استفاده كرد و متأسفانه اين رقم در ايران حدود ۶۶۵ عضو است و ساير اعضاي ارزشمند اين افراد خاكسپاري شده‌اند.

سيداحمد تارا، رئيس دفتر مديريت بيمارستاني و تعالي خدمات باليني وزارت بهداشت نيز در اين مراسم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه هفته حمايت از حقوق بيماران كليوي در تاريخ ۲۳ تا ۳۰ آبان گفت: متأسفانه در استان‌هايي كه داراي بالاترين آمار نارسايي كليوي هستيم مانند استان‌هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، كرمان و ايلام كمترين دسترسي به خدمات پيوند كليه وجود دارد، بنابراين بالاترين رسالت شركت‌كنندگان در اين دوره گسترش خدمات به استان‌هاي كم‌برخوردار است.

تارا گفت: ميزان بيماران نيازمند به عضو پيوندي در كشور سالانه ۲۵ هزار نفر است كه در اين ميان ميزان فوت بيماران نيازمند ۷ تا ۱۰ نفر در روز است، زيرا PMP يا تعداد اهداي عضو در هر يك ميليون نفر در ايران معادل۸.۷ درصد است كه مقدار استاندارد و قابل قبول ۳۰.۸ درصد و درصد ايده‌آل ۴۸ درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج