سکته قلبی تقصیر مردم و دولت است!
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
دکتر نداف کرمانی_ fموبایل
دندانپزشکی تاج_f موبایل
روشا فارمسی_d
رستوران پارسیان_D
اپیلاسیون نانا 1
ادیب_1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 3
ادیب_3
لاله زار مال_3
ادیب_4
لاله زار مال_4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_2
ادیب_2
اپیلاسیون نانا 2
دکتر نداف کرمانی_ f
دندانپزشکی تاج_f
۱۴۲۶۳
۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۱
۵۸۵۹
سکته قلبی به مرز 40 سال رسیده است
«سن سکته قلبی در ایران کاهش یافته است». متخصصان، عوامل مختلفی را در این مساله دخیل می دانند که بعضی از آنها دست خود ماست که می توانیم با اصلاح سبک زندگی خود احتمال بروز مشکلات قلبی و در نتیجه سکته را کاهش دهیم و بعضی هم البته دست دولتمردان است.
برترین ها به نقل از مجله تندرستی: «سن سکته قلبی در ایران کاهش یافته است». این خبر را تاکنون چند متخصص قلب اعلام کرده اند؛ ازجمله می توان به سخنان دکتر طاهره سماوات، کارشناس مسوول بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت اشاره کرد که اعلام کرد سن بروز سکته قلبی کاهش یافته و به مرز 40 سالگی رسیده است.



به گزارش برترین ها متخصصان، عوامل مختلفی را در این مساله دخیل می دانند که بعضی از آنها دست خود ماست که می توانیم با اصلاح سبک زندگی خود احتمال بروز مشکلات قلبی و در نتیجه سکته را کاهش دهیم و بعضی هم البته دست دولتمردان است.

جوانان در خطرند

آمارها نشان می دهد که نخستین عامل مرگ و میر ایرانیان بیماری های قلبی عروقی است.



اگر در گذشته افراد بالای 60 سال در معرض خطر چنین بیماری هایی بودند حالا هشدارهای زیادی درمورد کاهش سن ابتلا به بیماری ها و حتی سکته قلبی داده می شود؛ به گونه ای که حتی بعضی از متخصصان معتقدند سن این مشکلات به زیر 30 سال کاهش یافته است (خبرگزاری مهر) و در حال حاضر در میان جوانان و زنان شیوع بیشتری دارد؛ این درحالی است که سکته قلبی در میان مردان شایع تر است.

بیماری ها و سکته های قلبی هزینه های زیادی را از نظر مادی و روانی به فرد و خانواده او وارد می کنند و برای بخش درمان هم هزینه های زیادی را درپی دارند.

کم تحرکی و عادت های بد غذایی

کارشناسان و متخصصان در تاثیر چند عامل بر کاهش سن سکته در ایران متفق القولند؛ ازجمله می توان به کم تحرکی، عادت بد غذایی و افزایش استرس اشاره کرد.

به گزارش برترین ها فشار خون بالا هم یکی از عوامل افزایش سکته قلبی دانسته شده است؛ به گونه ای که کارشناس مسوول بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت می گوید فشار خون 28 درصد از مردم بالاست. ازجمله نشانه های تغذیه نادرست ایرانیان آمارهایی هستند که رئیس اداره بهداشت مدارس وزارت بهداشت اعلام می کند؛ به گفته دکتر گلایل اردلان 64 درصد مردم از روغن های جامد برای پخت و پز غذا استفاده می کنند و 19 درصد جوانان و کودکان سر میز شام به غذای خود نمک اضافه می کنند.

عوامل محیطی مانند سموم دفع آفات راه یافته در محصولات کشاورزی و آلودگی هوا از دیگر عوامل افزایش مشکلات قلبی و کاهش سن سکته قلبی در ایران است. این عوامل به صورت غیرمستقیم بر بیماری های قلبی اثر دارند؛ برای مثال باعث افزایش فشار خون می شوند.

کنترل این عوامل محیطی از دست مردم خارج است و به برنامه های مسوولان و مدیران جامعه باز می گردد ولی سازمان بهداشت جهانی معتقد است 80 درصد از موارد حمله های قلبی قابل کنترل هستند.

توصیه هایی برای سلامت قلب

*تحرک و فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهید. ورزش هایی می توانند در کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها و نارسایی های قلبی موثر باشند که تپش قلب را افزایش دهند؛ پس پیاده روی آهسته هرچند برای میانسلان و سالمندان مفید است اما برای جوانان کارایی چندانی ندارد؛ به ا ین قشر سنی ورزش هایی مانند شناو دویدن توصیه می شود. روزانه حدقل نیم ساعت را به ورزش اختصاص دهید. فرزندان خود را از کودکی با اهمیت تحرک و ورزش آشنا کنید.

*از خوردن بیش از حد غذاهای فست فود، روغن به ویژه از نوع جامد آن و مواد سرخ کردنی، مواد قندی و نمک خودداری کنید. روغن سرخ کردنی را چندبار استفاده نکنید. کارشناسان معتقدند مصرف فست فود، حتی یک بار در هفته باعث افزایش احتمال ابتلا به بیماری قلبی می شود. در برنامه غذیای خود مصرف سبزیجات، میوه ها، لبنیاتکم چرب و آب کافی را بگنجانید. مصرف ماهی و مرغ هم موثر است.



*وزن خود را کنترل کنید. چاقی به ویژه اگر تجمع چربی در قسمت های مرکزی بدن مانند شکم و پهلوها باشد احتمال ابتلا به بیماری ها و سکته قلبی را افزایش می دهد.

*استرس ها و اضطراب های خود را کنترل و درصورت نیاز درمان کنید. همه باید تلاش کنیم با تغییر دیدگاه خود، انگ اجتماعی مراجعه به مشاور و روان شناس را از بین ببریم و بپذیریم گاهی روح و روان هم مانند جسم نیاز به درمان دارد.

*از مصرف دخانیات خودداری کنید به کودکان خود هم ضررهای استفاده از مواد دخانی را آموزش دهید.

*به ویژه در سنین میانسیالی چکاپ های دوره ای را فراموش نکنید؛ بعضی از این چکاپ ها را در خانه هم می توانید انجام دهید؛ مانند اندازه گیری فشار خون. با انجام آزمایش هایی در دوره های مشخص، چربی و قند خود را هم اندازه گیری کنید.

خواب کافی اهمیت زیادی در سلامتی شما دارد.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برترین مجله اینترنتی ایران

نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
گروه تولیدی نیلوفر_1
شرکت هوش و دانش سپهر_1
سفیر بار ساقدوش_1
سفیر بار ساقدوش_3
شرکت هوش و دانش سپهر_3
گروه تولیدی نیلوفر_3
سفیر بار ساقدوش_4
گروه تولیدی نیلوفر_4
شرکت هوش و دانش سپهر_4
سفیر بار ساقدوش_2
شرکت هوش و دانش سپهر_2
گروه تولیدی نیلوفر_2
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
دکتر صالحی_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
نیکان فارمدمهر_فوتر موبایل
ترجمه زندگی_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
تدبیرکالا_فوتر موبایل
روشا فارمسی_فوتر موبایل
دکتر لاجوردی_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر موبایل
روانشناسی مرهم_ فوتر موبایل
دکتر آزاد خواه_فوتر موبایل
پارسیان طب - فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت _فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
نیکان فارمدمهر_فوتر
فنی آتل_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
ترجمه زندگی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ثمین_فوتر
دکتر صالحی_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
پارسیان طب - فوتر
شفا_فوتر
اورانوس_فوتر2
روانشناسی مرهم_ فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
کلینیک النا_فوتر
دکتر آزاد خواه_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
تنورستان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
دکتر لاجوردی_فوتر
روشا فارمسی_فوتر