۱۴۳۷۳
۴ نظر
۵۰۹۴
۴ نظر
۵۰۹۴
پ

گپ و گفتی با سوپراستار فیلم «راه آبي ابريشم»/ قسمت دوم

بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!

بهرام رادان اولين حضورش در سينماي ايران را با بازيگري تجربه كرد كه او نيز آن روزها تازه در راه معرفي شدن به اهالي سينما بود؛ «مهناز افشار»؛ بازيگري كه جديدترين و آخرين حضورش در سينما يعني«پل چوبي» را نیز روبه‌روي او تجربه كرده است.

بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!
بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!

مقايسه من و مهناز افشار صحيح نيست

بهرام رادان اولين حضورش در سينماي ايران را با بازي در فيلم «شور عشق» و روبه‌روي بازيگري تجربه كرد كه او نيز آن روزها تازه در راه معرفي شدن به اهالي سينما بود؛ «مهناز افشار»؛ بازيگري كه جديدترين و آخرين حضورش در سينما يعني«پل چوبي» را روبه‌روي او تجربه كرده. وقتي از او مي‌خواهيم «مهناز افشار» اين روزها را با مهناز افشار «شور عشق» مقايسه كند، بر اين باور است كه‌ اين بازيگر به مرز پختگي رسيده و تبديل به يك بازيگر كاملا حرفه‌اي شده و امروز مي‌توان از او ‌به عنوان يكي از وزنه‌هاي اصلي سينماي ايران نام برد كه بار سنگيني از سينما را يك تنه به دوش مي‌كشد. «مهناز افشار» از نگاه «بهرام رادان»، يك همكار بسيار دوست‌داشتني و جلوي دوربين، يك بازيگر فوق‌العاده حرفه‌اي به حساب مي‌آيد كه هم به او و هم به تمام عوامل گروه انرژي مثبتي منتقل مي‌كند. با وجودي كه مي‌گويد نتوانسته فيلم‌هاي اخير «مهناز افشار» را ببيند اما در جريان تمام اتفاقات كاري‌اش قرار دارد و مي‌داند كدام كارهايش بيشتر ديده شده‌اند و كداميك كمتر. وقتي با اين سوال ما با اين مضمون كه بعد از گذشت اين سال‌ها، امروز كدام‌تان در سينما موفق‌تر هستيد مواجه مي‌شود خيلي صريح مي‌گويد: «من در چند سال اخير حضور زيادي در سينما نداشته‌ام، اما مهناز افشار همواره پيگير كارهايش بوده، در فيلم‌هاي زياد‌، بسيار خوب و با كارگردان‌هاي جوان و حرفه‌اي كار كرده و به نظرم در حال طي روند بسيار رو به رشدي است.» شايد «بهرام رادان»‌ تصور مي‌كند كم‌كاري‌ چند سال اخيرش در سينما، به نوعي برايش احتياج بوده و بابت اين دوري، متحمل ضرر چنداني نشده است! ا و مي‌گويد دوست دارد تا حدودي از بازيگري فاصله بگيرد، از دور و خارج از گود به آن بنگرد و نظر و انتقادهاي منصفانه و غيرمنصفانه كارشناسان ‌راجع به خودش را بخواند و بشنود، تحليل كند، آزار ببيند، از شور به شعور برسد تا هر بار، بهتر از گذشته در كارش ظاهر شود، در غير اين‌صورت، تصميم‌هايي كه ممكن است يك بازيگر بگيرد، تبديل به تصميماتي عجولانه مي‌شود.


بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!

شايد فيلم بعدي‌ام هم باز با هديه تهراني باشد

اگر يادتان باشد «بهرام رادان» در آخرين مصاحبه‌اش با زندگي ايده‌آل درباره «هديه تهراني» كه اولين همكاري مشترك‌شان در فيلم «آبي» اتفاق افتاده است، حرف‌هايي زده بود كه احساس مي‌شد از تجربه همكاري با او رضايت ندارد، اما خودش اين موضوع را رد مي‌كند و مي‌گويد: «ما در آن كار فقط نسبت به هم خنثي بوديم.» به نظر مي‌رسد او اين‌بار از تجربه همكاري با «هديه تهراني» در «پل چوبي» كاملا احساس رضايت كرده و تصور مي‌كند هر دوي‌شان نسبت به آن سال‌ها، دچار تغيير و تحولات زيادي شده‌اند. انگار در «پل چوبي» هر دو ستاره سينماي ايران كمي خونسردتر و راحت‌تر با يكديگر همكاري كرده‌اند و انگار مشتركات زيادي در يكديگر كشف كرده‌اند. بنابراين هيچ بعيد نيست به زودي اين دو ستاره باز ‌روبه‌روي هم قرار بگيرند، شايد فيلم ديگري از آن‌ها هم در راه باشد. آيا اين اتفاق ممكن خواهد شد؟


8 اتفاق خوب در 28 تجربه

آن‌طور كه اطلاع داريم، قرار بود بعد از «راه آبي ابريشم»، بهرام رادان مدتي در هيچ فيلمي بازي نكند اما وقتي «تهمينه ميلاني» براي فيلم «يكي از ما دو نفر» سراغش مي‌آيد، او تصميمي احساسي مي‌گيرد و پيشنهاد بازي در فيلمي را قبول مي‌كند كه به گفته خودش از جنس او نيست و باز هم‌ از بازي در فيلم‌هايي از جنس تجاري، آسيب مي‌بيند، هر چند معتقد است حجم انتقاداتي كه نسبت به حضورش در اين فيلم شد، در مقابل انتقاداتي كه خودش به خودش كرده، آنقدر كوچك بوده كه اصلا به چشمش نيامده! نكته جالب اين‌كه بهرام رادان احساس مي‌كند از نوع بازي‌اش در «يكي از ما دو نفر» راضي است هرچند به جرات مي‌گويد در اين سا‌ل‌ها 28 بار جلوي دوربين كارگردانان مختلف رفته و اگر اين امكان وجود داشت ‌به گذشته برگردد، شايد تنها پيشنهاد بازي در 8تا از آن‌ها را قبول مي‌كرد! يعني 20 بار آن اتفاقي كه در انتظارش بوده براي بهرام رادان نيفتاده! آخر مگر مي‌شود وقتي به يك بازيگر ‌پيشنهاد بازي در كنار «ليلا حاتمي»، «عزت‌الله انتظامي» و «خسرو شكيبايي» آن هم با كارگرداني «مسعود كيميايي» پيشنهاد مي‌شود، آن را رد كند؟! اگر اين كار را بكند بايد به خيلي چيزها شك كرد! اما باز هم آن سرانجامي كه از «حكم» كيميايي توقع داشته، اتفاق نيفتاده! از طرفي اگر از بُعد كارشناسانه به قضيه نگاه كنيم، آيا اگر طي اين 12 سال به گفته خودش تنها در 8 كار از 28 اثر موجود در كارنامه‌اش حضور پيدا مي‌كرد، آيا جايگاه امروزش را داشت؟ بي‌شك او خيلي زود و مانند بسياري از بازيگراني كه هر چند سال يك‌بار سروكله‌شان پيدا مي‌شود، از خاطرمان پاك مي‌شد و حتي چهره‌اش را هم به ياد نمي‌آورديم!


وقت‌هايي كه در سينما نيستم، درآمدم بيشتر است

شايد بسياري از طرفداران «بهرام رادان» اين سوال در ذهن‌شان وجود داشته باشد كه چرا ستاره محبوب‌شان در برنامه‌هاي تلويزيوني مانند «هفت» يا ديگر برنامه‌ها شركت نمي‌كند و آنچنان كه بايد، با مخاطبان ميليوني تلويزيون در ارتباط نيست! شايد جالب باشد بدانيد او تا امروز حتي يك بار هم برنامه «هفت» را تا انتها به تماشا ننشسته، چراكه زمان پخش آن را براي خودش مناسب نمي‌داند؛ ستاره سينماي ايران ترجيح مي‌دهد جمعه‌ شب‌ها معمولا در خانه نماند و اگر هم خانه باشد، سراغ تلويزيون ديدن نمي‌رود. اما طي اين سال‌ها در يك برنامه چالشي خوب (شب شيشه‌اي) با اجراي «رضا رشيدپور» حضور پيدا كرده و به سوالات زيادي پاسخ داده است. او بر اين باور است كه بهتر است تصويرش در تلويزيون ‌هماني باقي بماند كه امروز هست، مگر اين‌كه يك موقعيت خاص و ويژه برايش اتفاق بيفتد! با وجودي كه بعضي از بازيگران حاضرند بابت مبالغي كه صداوسيما براي حضورشان در تلويزيون پرداخت مي‌كند هر زمان روي آنتن زنده سيما بروند، پول براي او اهميتي ندارد، حتي برخلاف بسياري كه حاضرند در هر فيلمي بازي كنند تا به پول و دستمزدهاي بالا برسند، او روي درآمد سينمايي‌اش هيچ حسابي باز نمي‌كند و برايش اهميت ندارد! اين حرفش ادعاي ما را ثابت مي‌كند: «آن وقت‌هايي كه بازي نمي‌كنم و تمركزم روي بيزينس‌ خودم است، درآمد بيشتري دارم.»‌



بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!

دنبال افق‌هاي تازه هستم

او نگاه زيبايي به زندگي دارد: «يك روز حالت خوب است و تمام درها به رويت باز، اما روز ديگر‌...» اگر دوست داريد از حال و احوالات اين روزهاي زندگي ستاره‌ محبوب‌تان مطلع شويد، همين بس بگوييم كه همچنان پرانرژى در پى افق‌هاى جديد است.


براي بازي در اين فيلم هيجان داشتم

امسال او را در فيلم پرسروصدا و البته پرستاره «پل چوبي» خواهيم ديد؛ فيلمي كه با بازي در آن قصد ندارد در جشنواره فيلم فجر امسال جنجال به پا كند، اما بسيار اميدوار است جزو فيلم‌هاي شاخص جشنواره امسال قرار بگيرد.

شايد شما هم با ديدن نقش بهرام‌رادان در «پل چوبي»، با شخصيت او كه در اين فيلم «امير» نام دارد، همذات‌پنداري كنيد؛ او در اين فيلم نقش مردي را بازي مي‌كند كه همواره در تقابل با زن‌هاست؛ ‌بي‌شك ديدن اين كاراكتر تازه از ستاره سينماي ايران، براي خانم‌ها نيز جالب و شيرين خواهد بود كه ببينند اين مرد ‌تنهايي‌‌هايش را چگونه مي‌گذراند، چه اتفاقاتي در زندگي‌اش رخ مي‌دهد و... . آنطور كه از صحبت‌هاي بهرام رادان برمي‌آيد، «امير»، يكي از شبيه‌ترين و نزديك‌ترين شخصيت‌هايي است كه او تا امروز در سينماي ايران تجربه‌ كرده است؛ اين شخصيت بسياري از نكات مثبت و منفي بهرام رادان را در دل خود دارد، شايد به همين دليل باشد كه تا اين اندازه او را دوست دارد. بهرام رادان هنگام بازي در اين نقش، خيلي جاها از حرف‌هاي «امير» منقلب شده و بزرگ‌ترين مزيت بازي در اين نقش براي بهرام رادان، اين بوده كه بعد از مدت‌ها براي بازي در يك نقش هيجان زيادي داشته است.


راننده تاكسي هستم، مسافرم هم هديه تهراني‌ است

قرار است امسال بعد از مدت‌ها فيلم انيميشن «تهران ۱۵۰۰» بالاخره مجوز اكران بگيرد و در كنار «پل چوبي»، تصويربهرام رادان را ۲ بار روي پرده سينماها ببينيم؛ او تصور مي‌كند مردم از «تهران ۱۵۰۰» خوش‌شان بيايد، خودش نيز مشتاقانه منتظر ديدن نتيجه كارش در اين انيميشن است. شايد جالب باشد بدانيد داستان «تهران ۱۵۰۰» درباره سال‌ ۱۵۰۰ شمسي تهران است كه آنقدر ‌برج‌هاي سر به فلك كشيده در آن ساخته شده كه برج ميلاد خودمان، كوچك‌ترين آنها به حساب مي‌آيد! در اين فيلم ظاهر شهر تهران را بسيار متفاوت خواهيم ديد؛ اتوبان‌هاي شهر هوايي شده‌اند، پيكان‌هايي ساخته‌ شده‌اند كه روي هوا پرواز مي‌كنند، ولي با اين وجود هنوز ترافيك وجود دارد، دانشگاه‌هايي در كره ماه احداث شده و كلا فيلم عجيب و غريبي است كه مطمئنا به واسطه حضور ستاره‌هايي مانند «بهرام رادان»، «هديه تهراني»، «مهران مديري»، «گوهر خيرانديش»، «محمدرضا شريفي‌نيا»، «حسام نواب صفوي» و...، گيشه ‌را به هم مي‌ريزد و طرفداران زيادي پيدا مي‌كند. بهرام رادان در اين فيلم نقش راننده تاكسي را بازي مي‌‌كند كه ‌هر روز دم ايستگاه مي‌ايستد و بعضي اوقات «هديه تهراني»‌ به واسطه اين‌كه دانشجوي واحد ماه دانشگاه آزاد است(!)، با سفينه به زمين مي‌آيد و «بهرام»، «هديه» را به خانه ‌پدر بزرگ ١٦٥ ساله‌اش (مهران مديرى) مي‌برد تا به او سر بزند. طبق شنيده‌ها قرار است «تهران ۱۵۰۰» و «پل چوبي» جزو فيلم‌هاي اكراني عيد نوروز سينماهاي ايران باشند كه در ‌صورت اين اتفاق، بهرام رادان بايد منتظر تجربه روزهاي خوش گذشته‌اش باشد. مطمئنا تمام فيلم‌سازان ايراني دوست دارند اكران‌شان در عيد نوروز اتفاق بيفتد، اما بعد از پايان جشنواره فيلم فجر است كه مشخص مي‌شود اين شانس نصيب‌‌ چه فيلمي خواهد شد و كدام تهيه‌كننده از اين جنگ پيروز بيرون خواهد آمد.


بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!

بازار موسيقي ايران را متحول مي‌كند؟

احتمالا بسياري از شما در انتظار شنيدن صداي ستاره‌ محبوب‌تان در آلبوم موسيقي‌اش هستيد كه قرار است بعد از پايان ماه‌هاي محرم و صفر و در اولين هفته بهمن ماه وارد بازار موسيقي كشور شود. در گوشه و كنار بحث‌هاي زيادي درباره آلبوم «روي ديگر» بهرام رادان مي‌شود و بسياري موفقيت‌هاي چشمگيري براي آن پيش‌بيني كرده‌اند، حتي شركت پخش‌كننده اين اثر اطمينان دارد ‌اين آلبوم تحول عظيمى در بازار يكنواخت موسيقى وطنى ايجاد خواهد كرد. از الان به شما قول خواهيم داد به محض انتشار و توزيع آلبوم موسيقي جناب ستاره، يك گفت‌وگوي مفصل ديگر از او به چاپ برسانيم.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بهرام رادان: شور عشق مهناز افشار تمام شد!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد محمدی

      سايت ( برترین ها ) در ميان برترين سايت‌ها با موضوع عمومی و مرجع در ایران ، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.
      سايت «ايران گويا» كه همزمان با عيد سعيد غدير آغاز به‌كار كرده است بيش از هزار و چهارصد سايت پربيننده و قابل دريافت در ايران را براساس آمار بازديد و در موضوع يكسان، رتبه بندي نموده كه سایت ( برترین ها ) در ميان برترين سايت ها با موضوع عمومی و مرجع ، رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
      اين رده بندي در قسمت اخبار اين سايت و در ستون عمومی و مرجع قابل رويت است.

      گفتني است ايران گويا به آدرس http://www.irangooya.ir پس از بررسي سايت‌هاي مختلف، سايت‌هايي كه بر اساس آمار بازديد جهاني از بازديد كننده بيشتري برخوردار باشند را انتخاب كرده و براي معرفي به كاربران لينك خواهد نمود

    • مهشید

      چه ربطی به خبر داشت بالایی؟!!
      منم بی صبرانه منتظر پل پوبی و تهران 1500 هستم...

    • hedayat

      bsyar ali

    • re

      چه خوبه که بازیگرترین چهره مرد و بازیگرترین چهره زن این سالها یعنی رادان و هدیه تهرانی باز با هم بازی کردن، هر دوشون عالی هستن و خیلی دوس دارم این فیلمو بینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج