۱۴۳۸۸
۲ نظر
۵۱۵۴
۲ نظر
۵۱۵۴
پ

هشدار نسبت به افزایش خشونت در جامعه

افزایش فرزند کشی از نوع دخترانه !

فرزند کشی به عنوان یک پدیده آزار دهنده اجتماعی و ناهنجاری رفتاری که احساسات عمومی را جریحه دار کرده و باعث افزایش احساس ناامنی در لایحه های مختلف اجتماعی می گردد روز به روز امار صعودی می یابد.

فرزند کشی به عنوان یک پدیده آزار دهنده اجتماعی و ناهنجاری رفتاری که احساسات عمومی را جریحه دار کرده و باعث افزایش احساس ناامنی در لایحه های مختلف اجتماعی می گردد روز به روز امار صعودی می یابد.

دکتر مجید ابهری به بررسی موضوع افزایش خشونت در جامعه پرداخت و گفت: قتل یک کودک نوزاد ۱۶ روزه توسط مادرش در مشهد که دچار افسردگی بعد از زایمان بوده و متاسفانه توسط اطرافیان جدی تلقی نگردیده است نشان از افزایش روز افزون خشونت در جامعه دارد.

وی ادامه داد: به غیر از این قتل، ۱۰ قتل دیگر به دلیل اعتیاد مادر، پدر و یا هردو به مواد مخدر و روانگردان شیشه صورت پذیرفته است که موضوع قتل های کودکان در کشمکش های سیاسی و بحث های مرتبط با آن، کمرنگ شده و بسیاری از مسئولین متوجه عمق فاجعه نمی باشند.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: قتل سه دختر کرمانشاهی به دست پدرشان که دارای سابقه مصرف مواد روانگردان، خرید و فروش اسلحه بوده و با مرخصی از زندان بیرون آمده بود، ضربه سنگینی به عواطف اجتماعی وارد کرد.

ابهری تاکید کرد: فیلم صحنه های دلخراش این قتل که توسط تلفن همراه دختر بزرگتر برداشته شده بود در سایت های خبری قرار گرفت.

وی افزود: پرت کردن یک دختر ۶ ساله از پنجره به خیابان در شهرآرای تهران توسط پدر معتاد و خشمگین و به دنبال آن قتل دختر ۴ ساله با توهم حلول شیطان در جسم وی و دختر ۴ ساله ای که با کوبیدن اجر به طرز فجیعی توسط پدرش به قتل رسید و اخرین انها قتل و اتش زدن دو دختر توسط پدرشان که پدر همراه دو دختر تبدیل به ذغال شد، هر وجدان بیداری را به درد می آورد.

این متخصص علوم رفتاری در ادامه تاکید کرد: بعضی از افراد تلاش نمودند قتل دو دختر تهرانی توسط پدرشان را معلول فقر قلمداد کنند در حالی که فقیرترین پدران در بدترین شرایط مادی شهامت این چنین عمل هولناکی را ندارند.

وی در ادامه علت اساسی این حرکت ها را اعتیاد و توهم دانست و گفت: متاسفانه کاروان این قتل ها قصد توقف ندارد. بالا رفتن سطح خشونت در جامعه به خاطر بیان عریان حوادث جنایی در بعضی از رسانه ها بدون کالبد شکافی و کارشناسی مثل نمایش فیلم قتل در کرمانشاه در اینترنت و دسترس بودن آن برای همه از یک طرف و افزایش اضطراب اجتماعی از طرفی دیگر گسترش و افزایش اعتیاد به مواد روانگردان مانند شیشه و فاصله گرفتن از ارزش های دینی و اخلاقی از عوامل اصلی بروز این گونه حوادث هستند.

دکتر ابهری در پایان تاکید کرد: به عنوان کسی که ۳۰ از سال عمر خود را در پژوهش میدانی و نظری در آسیب های اجتماعی گذرانده ام به مسئولین و خانواده ها اعلام خطر می کنم تا دیرتر از این نشده از افزایش انتشار خشونت رفتاری در رسانه ها جلوگیری کنند .

اخبار حوادث و قتل ها بدون کارشناسی در معرض دید افکار عمومی قرار نگیرد. خانواده مواظب رفتارهای فرزندان خود باشند که اگر امروز دست به اقدام نزنند، فردا خیلی دیر است.

منبع: جهان نیوز

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

افزایش فرزند کشی از نوع دخترانه !


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ?

      che ghad narahat koOnandeeee

    • marmar

      اواااااااااااااااااااااا
      آره هااااااااااااا!!!!!!!!!!!!!
      یک خبر هم بود که بابای شیشه ای دو دخترش رو آتیش زد، تو همین سایت بود!!!!!!!!!
      واقعا برای این آدم های متحجر متاسفم.......
      دارین پا جای پای اون عرب های ... میذارین؟
      حتی اونا هم از این کارشون دست برداشتن.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج