۱۴۴۲۶
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

"جمع ما" در بلاتکلیفی است

آزاده نامداری سوژه ۲۰:۳۰ هم شد

آیتم "صرفاً جهت اطلاع" خبر ساعت ۲۰:۳۰ به تازگی موضوع و اجرای برنامه "جمع ما" را مورد نقد قرار داد که می‌توان در یک جمله به عوامل این برنامه خسته نباشید گفت که بلاتکلیفی این برنامه را در نحوه پرسیدن سئوالات مجری و موضوع به تصویر کشید.

آیتم "صرفاً جهت اطلاع" خبر ساعت ۲۰:۳۰ به تازگی موضوع و اجرای برنامه "جمع ما" را مورد نقد قرار داد که می‌توان در یک جمله به عوامل این برنامه خسته نباشید گفت که بلاتکلیفی این برنامه را در نحوه پرسیدن سئوالات مجری و موضوع به تصویر کشید.

وقتی مخاطب روز پنجشنبه بعد از گذراندن یک هفته پرمشغله پای جعبه جادویی می‌نشیند، علاقمند است گلچین جذابی از برنامه‌های تلویزیون را شاهد باشد. آیتم "صرفاً جهت اطلاع" خبر ساعت ۲۰:۳۰ یکی از برنامه‌هایی است که مخاطب تلویزیون می‌تواند آن را انتخاب کند.

این برنامه در برخی مواقع به نقد برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌پردازد. گرچه گاهی نقدهای این آیتم به حاشیه رفته است، اما در مجموع عملکرد مناسبی در این باره داشته است. در واقع این اقدام تلویزیون ستودنی است و باید به عوامل این برنامه خسته نباشید گفت که بدون غرض ورزی، راحت و صمیمانه برنامه‌های تلویزیون را نقد می‌کنند.

وقتی رسانه برنامه‌های خودش را نقد کند و پی به نقاط ضعف خودش ببرد، مسلماً مخاطب هم اعتماد بیشتری به رسانه خواهد کرد، چرا که می‌داند رسانه متوجه ضعف‌های برنامه‌هایش است و سعی در برطرف کردن آن دارد. آنچه در نقد اهمیت دارد این است که مسئله به حاشیه نرود و نقد منصفانه باشد. در این صورت دیدن و شنیدن چنین نقدهایی برای بینندگان تلویزیون هم می‌تواند جذابیت لازم را به همراه داشته باشد.

"صرفاً جهت اطلاع" به تازگی به موضوع طلاق عاطفی که در برنامه "جمع ما" مطرح شد، پرداخت که باید به نقد کارشناسانه برنامه "صرفاً جهت اطلاع" آفرین گفت. از زمانی که پخش برنامه "جمع ما" با اجرای آزاده نامداری شروع شده، با وجود آنکه در برخی قسمت‌ها به موضوع‌های مناسبی همچون اشتغال زنان و ... به خوبی پرداخته، اما در اکثر مواقع به دلیل تجربه کم مجری جوان این برنامه در پرسیدن سئوالات به جای پرداخت درست و کارشناسی شده به موضوع، فقط برنامه به حاشیه رفته است.

وقتی بیننده پای برنامه تلویزیونی "جمع ما" می‌نشیند، متوجه بلاتکلیفی این برنامه می‌شود که با وجود آوردن مهمانان خاص و موضوع‌های جذاب، اما سئوالات سطحی و ساده مجری برنامه را از حالت کارشناسی خارج کرده و به سمت سرگرم‌کنندگی پیش برده است.

مجری جوان این برنامه خطاب به مهمان خارجی برنامه پرسید که آیا شما مردهای ایرانی را دوست دارید؟ و مهمان هم در پاسخ این مجری گفت که همسرش را دوست دارد یا از یک پزشک که مبتلا به بیماری ام اس بود، پرسید که چه جالب شما بیماری ام اس دارید و پزشک هستید؟ و ... این سئوالات ساده و سطحی چه معنایی می‌تواند داشته باشد! جز اینکه کم تجربه بودن مجری را در انتخاب سئوالات می‌رساند.

از سوی دیگر شروع برنامه آن هم با ترکیب یکسری مایعات با هم از سوی مجری و عذرخواهی مکرر نامداری به خاطر شلوغ شدن صحنه برنامه را کمی هم بیشتر از مرز سرگرم کنندگی فراتر برده و محتوا کاملاً به حاشیه رفته است.

مسلماً عوامل این برنامه اهداف ارزشمندی دارند که به موضوع‌های جذاب می‌پردازند و از مهمانان خاص هم دعوت می‌کنند، اما بهتر بود در کنار مجری جوان یک کارشناس مرتبط با هر موضوع قرار می‌دادند تا سئوالات برنامه از حالت سطحی خارج شده و مباحث عمیق تری مطرح شود.

از سوی دیگر گاهی این برنامه به موضوع‌های تلخ می‌پردازد و از خانواده‌هایی که در زندگی شان به بن‌بست رسیده‌اند، دعوت می‌کند. وقتی این برنامه از زوجی دعوت می‌کند که از یکدیگر طلاق گرفته‌اند، می‌تواند در کنارش یک زوج موفق هم بیاورد و نشان دهد که همه چیز سیاه نیست و درباره فواید بنیان یک خانواده سالم هم بگوید.

یکی دیگر از نکات جالب توجه برنامه "جمع ما" که به آن نقد زیادی وارد است، ورود بچه‌ها به مباحثی است که دانستن آن برایشان هیچ ضرورتی ندارد.

پرسیدن این سئوال از بچه‌ای که آیا او می‌داند طلاق عاطفی چیست؟ چه معنایی می‌تواند داشته باشد، جز اینکه ذهن بچه درگیر موضوعی شود که ضرورتی ندارد او در این سن درباره آن بداند. یا وقتی از بچه‌ای پرسیده می‌شود که آیا او می‌داند بیماری ام اس چیست؟ استفاده از داروی ایرانی بهتر است یا خارجی برای این بیماری؟ چه دلیلی می‌تواند داشته باشد.

دیدن چنین صحنه‌هایی در برنامه "جمع ما" مخاطب را با یک علامت سئوال بزرگ رو به رو می‌کند که هدف سازنده از گذاشتن این آیتم چیست؟ آیا می‌خواهد اثرگذاری برنامه را افزایش دهد. مسلماً این روش مناسبی برای جذب مخاطب نمی‌تواند باشد، چرا که در این صورت تنها مخاطب چنین برنامه‌ای را پس می‌زند به جای اینکه ترغیب به دیدن آن شود.

برنامه‌سازی نباید با چشمان بسته انجام شود، چرا که در این صورت واقعیت در هاله ابهام قرار می‌گیرد و هیچ نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. امید است در برنامه "جمع ما" که با هدف ارزشمندی تهیه و پخش می‌شود تدابیری اندیشیده شود تا دیگر شاهد این نوع مشکلات در این برنامه نباشیم. علاوه بر آن بهتر است مسئولان شبکه دو نظارت بیشتری روی اجرای این برنامه داشته باشند تا بیننده شاهد یک برنامه مناسب در شبکه دو باشد.

منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

آزاده نامداری سوژه 20:30 هم شد




پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • zahra

      سلا م بی محتواترین برنامه ای که تاحالا دیدم برنامه جمع مابوده بایک مجری زیاده گو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برنامه ای که به تبلیغ انحرافات در رسانه ملی می پردازد

    • marjan

      man ke tahala nadidam vali in khanum namdari ro midonam porgoe.

    • niloufar

      exactly

    • سلمان

      من بااینکه یک مردم وغرور دارم لازم میدونم ازاین خانم دفاع کنم ببینم شما فکر میکنید یک مجری خوب باید همینطور بشینه در ودیوارو نگاه کنه چطور کسی عادلو نمیگه پر گو فقط چون مرده .منکه ایشونو زن موفقی حداقل توکارش میدونم

      پاسخ ها

      • سالوادور

        داداش شما نسبت به عادل حسادت نشون ندادی میگی پرحرفه حدیثی هست که میگه اگر نسبت به کسی حسادت کردید بدانید که فکرمیکنید او چیزی بیشتراز شما دارد وگرنه دلیلی واسه حسادتت نسبت به اون فرد وجود نداره.اگه شما ناراحت نشی منم هیچوقت برنامه هاشو نگاه نمیکنم .عزیزمن.

      • سلمان

        درود بر شما دوست عزیزسالوادور جونم واست بگه چرا دروغ من به این آقا حسودیم میشه ولی غبطه نمیخورم چون فکر میکنم توانایشو دارم ازاین آقا موفق تر باشم.درضمن منظور من بکا چیز دیگه بود

    • سميرا

      حال آدم از اين مجري بهم ميخوره حرف ميزنه انگار قورباغه تو دهنش تكون ميخوره!خيلي هم تند حرف ميزنه

      پاسخ ها

      • سلمان

        ای بسوزه پدر این حسادتهای زنانه که اگه نبود دنیا گلستان میشد

      • سمانه

        آقا سلمان به این نمی گن حسادت برادر من،وقتی توانایی نداره واسه اجرا نداره دیگه!!به زور که نمی شه

    • marjan

      salman khan rabti be hesadathaye zanane nadare .beyne dostam va famile ma az un bache pesare 4sale ta baba bozorg hamchin fekri darmorede mojri ke movafagh basheneidonand hala shoma be har dalili az ishon khoshet miad va digaran mokhalefe nazare shoma hastand dalile hesadate khanoma nazar

    • Saeed

      HAMATOON SHOTIN

    • m

      خانم نامداری افتخار هرچه کرد انشااله موفق باشهبه کوری چشم حسود

    • مهداد

      اين مجري بي تجربه ترين و كم دانش ترين مجري است كه تا به حال ديده ام دو نمونه را ذكر مي كنم
      1- دربرنامه اي دختر كرولالي را دعوت كرده بودند هرانساني مي داند كه اينان ازطريق لب خواني متوجه صحبت هاي ما مي شوندولي اين خانم بدون توجه تندتند سرش را پايين مي انداخت وسوال مي كردو آن بنده خدا سردرگم مي شد
      2- درارتباط تلفني با استاد فرشچيان سوالات ايشان به قدري ابتدايي و از كم دانشي پرسيده مي شد كه آدمي را كلافه مي كرد و چند بار يك سوال را تكرار مي كرد ومعلوم بود كه به حرفهاي استادگوش نمي دهد و بسياربي ادبانه لفظ هوم را به كارمي برد

    • بدون نام

      خیلی دوست دارم بدونم این خانم که اصلا شمرده صحبت کردن را هم بلد نیست چه طوری مجری شده

    • شراره

      خوب معلومه با پارتی.چی فکر کردی؟

    • موش

      نتیجه ی اعتماد به نفس کاذب میشه خانوم نامداری دیگه

    • مریم

      ایشون مجری بسیار خوبی هستند.
      شما دوست ندارید برنامشو نگاه نکنید کسی زورتون نکرده.
      انشا ء الله چشم حسود ها بترکه.
      ان شاء الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج