۱۴۴۵۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

از تاچر تا موسس اف بی آی !

جنجالی ترین اسکار ۲۰۱۲

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی گمانه زنی ها برای کاندیداهای جوایز اسکار جدی تر می شود. اگر دلتان می خواهد بدانید چه کسانی امسال امکان بردن اسکار به خانه شان را دارند، این گزارش را از دست ندهید.

برترین ها به نقل از تماشا : با نزدیک شدن به پایان سال میلادی گمانه زنی ها برای کاندیداهای جوایز اسکار جدی تر می شود. اگر دلتان می خواهد بدانید چه کسانی امسال امکان بردن اسکار به خانه شان را دارند، این گزارش را از دست ندهید.

تماشا نگاهی به کاندیداها در یکی از بخش های اصلی و جنجالی اسکار یعنی بهترین هنرپیشه های مرد و زن داشته است.

جنجالی ترین اسکار 2012

مریل استریپ یا چارلیز ترون مساله این است

رقابت برای کاندیداهای بهترین هنرپیشه زن هنوز می تواند کاندیداهای تازه ای داشته باشد چراکه برخی از کاندیداهای بالقوه هنوز روی پرده سینماها دیده نشده اند. مهم ترین و بهترین کاندیدا تا به حال ویولا دیویس برای فیلم «کمک» بوده است. او در سال ۲۰۰۸ در فیلم تردید بازی موفقی داشت و حتی به زعم برخی از منتقدان توانسته بود مریل استریپ را کاملا تحت الشعاع بازی خودش قرار دهد و حالا در فیلم کمک نقش اول به او محول شده است. او به طور قطع یکی از کاندیداها خواهد بود و حتی اگر کمی شانس هم با او یار باشد، اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن را باید در دستان او دید.

جنجالی ترین اسکار 2012

مریل استریپ هم برای فیلم «بانوی آهنین» می تواند از کاندیداها باشد و در کنرا او گلن کلوز برای بازی در فیلم آلبرت نابس از شانس های اصلی است. این دو تا به حال بیش از ۲۰ بار در مجموع کناندیدای اسکار بوده اند که سهم استریپ ۱۶ بار بوده است. تیلدا سویندون هم برای نقش آفرینی در فیلم «باید درباره کوین صحبت کنیم» ازجمله هنرپیشه هایی است که می تواند نامش در سیاهه نهایی باشد.

سویندون ستاره فیلم مستقل انگلیسی است که در جشنواره بین المللی فیمل کن خوش درخشید. چارلیز ترون هم در فیلم «بزرگسال جوان» بازی درخشانی ارائه کرده که همه را به یاد فیلم هیولا می اندازد که بابتش اسکار بهترین هنرپیشه زن را دریافت کرد. الیزابت اولسن هم می تواند به خاطر بازی در فیلم مستقل Martha Marcy May Marlene جزو کاندیداها باشد و در کنار او میشله ویلیامز برای بازی در نقش مریلین مونرو یکی از هنرپیشه های محبوب منتقدان بود.

چند هنرپیشه هم می توانند تحت شرایطی به فهرست نهایی راه پیدا کنند. رونی مارار در نقش الیزابت سالاندر، هکر پردردسر فیلم «دختری با خالکوبی اژدها»، هنرپیشه ای است که شانس دارد در اسکار امسال با سایر کاندیداها رقابت کند.

جرج کلونی، دی کاپریو را کنار می زند؟

جنجالی ترین اسکار 2012

اما در شاخه بهترین هنرپیشه مرد رقابت به مراتب بیشتر است. در حال حاضر و باتوجه به فیلم های ارکان شده فعلی، جرج کلونی برای فیلم The Descendants و ژان دوژردن برای فیلم هنرمند دو کاندیدای حتمی به نظر می رسند. دوژردن بازی خیره کننده ای در فیلمی صامت دارد و در جشنواره بین المللی فیلم کن هم جایزه بهترین هنرپیشه را دریافت کرد.

از دیگر رقبای این شاخه باید به لئوناردو دی کاپریو اشاره کرد که در نقش ادگار هوور بازی خوبی داشته، هرچند خود فیلم چندان مورد علاقه منتقدان نبود و به مراتب ضعیف تر از دیگر فیلم های موسس اف بی آی است و آکادمی اسکار همیشه نسبت به هنرپیشه هایی که در نقش های تاریخی بازی کرده اند لطف داشته است.

فیلم انگلیسی Tinker Tailor Soldier Spy هم نقدهای مثبت فراوانی داشته و بازیگری اولدمن هم به عنوان شخصیت کلیدی فیلم ستایش شده است و شاید نام او را هم بین کاندیداها ببینیم. وودی هارلسون هم پس از چند سال فیلمی قابل اعتنا به نام Rampart دارد که بار فیلم کاملا بر دوش شخصیت هارلسون است و شاید سناریویی که برای فیلم روز تمرین اتفاق افتاد و دنزل واشنگتن اسکار بهترین هنرپیشه را برای آن دریافت کرد، برای هارلسون هم رخ بدهد.

جنجالی ترین اسکار 2012

از دیگر نام های مطرح برای این شاخه می توان به مایکل فاسبیندر اشاره کرد که در فیلم شرمسازی از استیو مک کویین بازی کرده و در چندین جشنواره بین المللی جایزه بهترین هنرپیشه را دریافت کرد.

البته داستان فیلم و نقشی که او برعهده دارد شاید زیاد با سلیقه داوران آکادمی همخوانی نداشته باشد. ولی فاسبندر از آن دسته استعدادهایی است که نمی توان به سادگی از کنارش عبور کرد. برد پیت هم برای فیلم مانی بال در نقش یک مربی بیسبال می تواند کاندیدا شود و برخی این فیلم را بهترین بازی او در تمامی سال های اخیر می دانند. نقدهایی هم که برای این فیلم نوشته شده است غالبا مثبت بوده و فیلم های ورزشی مورد توجه داوران اسکار هستند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جنجالی ترین اسکار 2012

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج