۱۴۵۷۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

حمايت علی مطهري از طرح آمران به معروف

او روز گذشته به حمايت از اين طرح پرداخت و گفت: متاسفانه دولت‌ها چون نمي‌خواهند به وظيفه خود در قبال امر به معروف و نهي از منكر عمل كنند از اين كار شانه خالي مي‌كنند.

روزنامه اعتماد: علي مطهري اين‌بار در مورد يك طرح نظري غيرهمسو با دولت دارد. طرح حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر اين‌بار حامي به نام علي مطهري هم دارد. همان كه در مجلس هشتم طرحي را تحت عنوان طرح سوال از رييس‌جمهور كليد زد كه يكي از محورهاي اصلي آن مباحث مربوط به «حجاب» بود.

اين‌بار او از طرحي در همين راستا حمايت كرده است كه جزييات آن نشان داد مجلس برنامه جديدي براي مبارزه با منكرات در جامعه دارد اما دولت مخالف آن است كه يك ستاد جديد در حوزه‌يي كه در اختيار خود اوست داخل شود.

او روز گذشته به حمايت از اين طرح پرداخت و گفت: متاسفانه دولت‌ها چون نمي‌خواهند به وظيفه خود در قبال امر به معروف و نهي از منكر عمل كنند از اين كار شانه خالي مي‌كنند.

نامه نيوز نوشت: مطهري درباره طرح امر به معروف و نهي از منكر كه هفته گذشته در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت، گفت: من در تدوين طرح مشاركت داشته‌ام و طرح مناسب و خوبي است. اين نماينده مجلس به موضوع حجاب و عفاف و عملكرد دولت اشاره كرد و گفت: در مساله حجاب و عفاف هم مي‌بينيم دولت نمي‌خواهد وظيفه خود را عمل كند و گاهي به صورت تلويحي مي‌گويد وظيفه نداريم. مطهري افزود: اين عملكرد در حالي است كه اجماع همه فقها بر اين است كه اعمال قانون در زمينه حجاب و عفاف وظيفه دولت اسلامي است و بايد به اين وظيفه عمل كند.

وي اضافه كرد: بنابر نظر فقها جايي كه نيازمند اعمال قانون است وظيفه دولت اسلامي است و وظيفه مردم نيست؛ لذا مخالفت دولت با اين امر طبيعي است. اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس با ابراز رضايت از طرح امر به معروف و نهي از منكر، اظهار داشت: موافق اين طرح هستم و ان‌شاءالله تصويب مي‌شود و دولت هم بايد به وظيفه خود عمل كند. مطهري امر به معروف و نهي از منكر را مختص به حجاب ندانست و گفت: اين كار گسترده شامل همه زمينه‌هاي مختلف فرهنگي است و به فرهنگ عمومي جامعه تسري پيدا مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اين طرح جنبه فرهنگي دارد. بايد اين طرح به شكل لايحه از طرف دولت‌ها به مجلس مي‌آمد ولي دولت‌ها مايل به ورود در اين حوزه نيستند و هيچ دولتي در اين باره لايحه نداده است. اين نماينده مجلس توجه به امر معروف و نهي از منكر را يكي از بندهاي قانون اساسي دانست و افزود: متاسفانه اين كار انجام نگرفت و قانون آن بايد سال‌ها پيش تدوين مي‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج