۱۴۵۸۳
۳ نظر
۵۱۵۵
۳ نظر
۵۱۵۵
پ

مسوولان بهداشتی ایالات متحده نگران رواج مصرف قلیان در جوانان این کشورند

صدای قل قل از آمریکا به گوش می رسد!

کشیدن قلیان در سال های اخیر در غرب بسیار رواج پیدا کرده و در آمریکا مبارزه فزاینده ای برای محدود کردن کشیدن قلیان در اماکن عمومی آغاز شده است.

سلامت : کشیدن قلیان در سال های اخیر در غرب بسیار رواج پیدا کرده و در آمریکا مبارزه فزاینده ای برای محدود کردن کشیدن قلیان در اماکن عمومی آغاز شده است.

مسوولان بهداشتی ایالات متحده آمریکا می گویند اگر در اماکن عمومی این کشور کشیدن سیگار ممنوع است، چرا باید در قهوه خانه ها و خوابگاه ها کشیدن قلیان که ظرف یک ساعت چند برابر سیگار دود داخل بدن می کند، تحمل شود؟

صدای قل قل از آمریکا به گوش می رسد!

روزنامه نیویورک تایمز با انتشار گزارشی، قانون گذاران، مسوولان کالج ها و فعالان مسایل بهداشتی ایالت های سراسر آمریکا ازجمله کالیفرنیا، کانکتیکات، اوهایو، کارولیناف تگزاسف می سی سی پی، تنسی، نبراسکا، مینه سوتا، نوادا و.. را برای مبارزه در جبهه جدید جنگ با تنباکو آماده کرد. گیل اسلوسبرگ، سناتور ایالت کانکتیکات در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، از لایحه ای که استفاده از قلیان را در قهوه خانه ها محدود می کند، حمایت کرد. او در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز گفت: «بسیاری از جوانان آمریکایی از خطرهای قلیان برای سلامتشان آگاه نیستند.» او افزود: «آنها فکر می کنند چون دود قلیان از آب رد می شود، به آنها صدمه نمی زند.» ارین بیل،دانشجوی رشته مردم شناسی در دانشگاه ایالتی کاتکتیکات، باور دارد قلیان به او آرامش می دهد بدون آنکه نیازی به پناه بردن به الکل و موادمخدر باشد.

جوانان «هدف» هستند

به گزارش روزنامه «می سی سی پی پرس»، دانشجویان و جوانان شهر وست پوینت این ایالت، شب های وسط و آخر هفته برای کشیدن قلیان به کافه ای در مرکز این شهر هجوم می برند. ادوار دمارلیک، صاحب این کافه، به نیویورک تایمز گفت: «دانشجویان قلیان های خود را به کافه می آورند و ما به آنها نوشیدنی، توتون و غذا می دهیم تا لذت ببرند و به موسیقی گوش دهند.» سناتور اسلوسبرگ می گوید: «ما شاهد رشد قارچ گونه مراکزی برای کشیدن قلیان در ایالات مختلف آمریکا هستیم.»

لایحه ای که این سناتور پیشنهاد داده بود، در آوریل گذشته با استناد به قانون کنونی ممنوعیت کشیدن سیگار در اماکن عمومی این ایالت، در کمیته بهداشت عمومی مجمع عمومی کانکتیک تصویب شد. این لایحه درصورت تصویب در مجلس سنای ایالات متحده آمریکا، گشایش مراکز کشیدن قلیان جدید را از اول ژانویه ممنوع می کند و مراکز فعلی فقط تا اول ژوییه سال ۲۰۱۳ می توانند فعالیت کنند.

صدای قل قل از آمریکا به گوش می رسد!

این اخبار برای دانشجویانی مانند سوزی ریچاردسون، دانشجوی فوق لیسانس مطالعات شرقی دانشگاه ایالیتی اوهایو، دردناک است. او گاهی سری به ۲ کافه شهر دانشجویی نیوهیون می زند، اما معمولا آ خر شب ها با همکلاسی هاش در خوابگاه قلیان می کشد تا آرامش پیدا کند و با دوستانش گپ بزند.

سوزی معتقد است قلیان حاوی عنصر فرهنگی جذابی است و برخلاف الکل می توان استفاده از آن را مهار کرد، اما مقام های بهداشتی دولت آمریکا می گویند قلیان جایگزین سالمی برای سیگار نیست!

بسیاری از ایالت ها قلیان را از قانون منع کشیدن سیگار در اماکن بسته عمومی مستثنی کرده اند. این معافیت باعث رونق کافه هایی که قلیان عرضه می کنند، شده است اما اخیرا شهر بوستون و ایالت مین به این معافیت پایان داده و کشیدن قلیان را در اماکن بسته عمومی ممنوع کرده اند.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

صدای قل قل از آمریکا به گوش می رسد!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      ای بابا همچین میگین که انگار خودتون اصلا قلیون ندیدین......!!!!!!!!!!!!!!
      بچه ها چون ما انسان هایی ، بسی باحال هستیم، امکان دارد که ما این تکنولوژی مزخرفمان را برایشان به ارمغان برده باشیم؟؟؟!!!

    • mahsa

      آخه قلیون نکشیم پس چیکار کنیم؟؟؟
      اگه توی غرب قلیون میکشن واسه کنجکاویه اما تو ایران هم سرگرمیه هم غم ها رو از یاد بردن ، ما که از جوونی چیزی نفهمیدیم.....

      پاسخ ها

      • masih

        در جواب این سوال شما باید بگم
        که میتونی به جای قلیون کشیدن تفریح سالم بکنی میدونی چقدر ورزش لذت داره؟ بخصوص شنا کردن کوه نوردی ساده و امثال اینها باید به بدن خودت ضرر بزنی برای اینکه میخواهی تفریح کنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج