۱۴۷۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

از درمان خشكي پوست تا رفع بوي بد دهان

همه نسخه‌ هاي شفابخش با كندر!

كندر در حقيقت صمغ گياهي به همين نام است كه مزه‌اي گس و تلخ دارد. اين صمغ از زمان‌هاي بسيار قديم توسط درمانگران طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نيز به ۳ صورت خوراكي، موضعي و بخور مصرف مي‌شود.

همه نسخه‌ هاي شفابخش با كندر!
همه نسخه‌ هاي شفابخش با كندر!

كندر در حقيقت صمغ گياهي به همين نام است كه مزه‌اي گس و تلخ دارد. اين صمغ از زمان‌هاي بسيار قديم توسط درمانگران طب سنتي براي درمان بسياري از بيماري‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نيز به ۳ صورت خوراكي، موضعي و بخور مصرف مي‌شود. به باور بسياري از مردم، مصرف كندر موجب افزايش حافظه و تقويت ضريب هوشي افراد مي‌شود. دكتر سعيد صانعي، مشاور گياه‌درماني توضيحات كامل‌تري را درباره تاثير كندر بر حافظه و نسخه‌هاي درماني اين صمغ گياهي در اختيارتان قرار مي‌دهد.


خانم‌هاي باردار مراقب باشند

باوري وجود دارد كه مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزايش هوش و ضريب هوشي جنين و كودك آينده آن‌ها مي‌شود. اين نكته صحيح است اما مادران باردار بايد مراقب باشند كه مصرف كندر بيش از 3 ماه موجب بيش‌فعالي كودك آن‌ها شده و اين مسئله در آينده آن‌ها را با مشكلات متعددي روبه‌رو مي‌كند. بنابراين مادران باردار بايد توجه داشته باشند كه براي افزايش ميزان هوش و تقويت حافظه نوزاد خوردن يك ماه كندر كفايت مي‌كند و اين يك ماه بايد بعد از 4 ماهگي جنين صورت گيرد.


يك نسخه براي 3 بيماري

درمانگران طب سنتي براي درمان خواب‌آلودگي و بي‌حالي ناشي از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌اي دارند كه به كمك آن مي‌توان بلغم زائد بدن را دفع كرد و به درمان بي‌خوابي و حتي بوي بد دهان پرداخت. براي تهيه اين نسخه كافي است يك نخود كندر را با يك نخود مصطكي و يك فندق سقز تركيب كرده و آن را بجويد. براي تهيه اين مواد مي‌توانيد به داروخانه‌هاي گياهي در سطح شهر مراجعه كرده و با تهيه اين مواد و جويدن آن علاوه‌بر بي‌خوابي، بوي بد دهان خود را نيز درمان كنيد. علاوه‌بر اين همين نسخه مي‌تواند تركيب بسيار مناسبي براي افرادي باشد كه به كمر درد يا درد مفاصل از قبيل درد زانو مبتلا هستند. مصرف اين نسخه موجب كاهش و تسكين دردهاي مفصلي نيز مي‌شود.


تاثير كندر در درمان پوست خشك

افرادي كه پوست خشك و زبر دارند، مي‌توانند از اين نسخه براي بهبود خشكي پوست خود بهره‌ ببرند. اين افراد كافي است 2 نخود كندر را درون روغن بادام حرارت دهند تا زماني كه كندر درون روغن حل شود. پس از آن اجازه دهيد كه روغن سرد شود و از آن براي ماساژ پوست دست يا بدن‌تان استفاده كنيد. اين روغن تاثير بسيار زيادي در بهبود خشكي پوست‌تان خواهد داشت.


تسكين اعصاب و تپش قلب با كندر

درمانگران طب سنتي ايران معتقدند، ماساژ ستون فقرات با كمك روغن كنجدي كه در آن كندر حل شده باشد براي تسكين اعصاب و آرام‌بخشي بيمار بسيار موثر است. براي تهيه اين روغن كافي است به اندازه سرانگشت كندر را درون روغن كنجد انداخته و روغن را روي حرارت بگذاريد تا كندر حل شود. پس از خنك شدن اين روغن آن را روي ستون فقرات ماساژ دهيد، علاوه بر تسكين اعصاب و ريلكسي، اين ماساژ موجب بهبود تپش قلب و تسكين افرادي كه دچار ريزش قلب شده‌اند مي‌شود.


از خواص كندر چه مي‌دانيد؟

كندر علاوه‌بر خواص درماني كه در تسكين دردهاي مفصلي، درمان بوي بد دهان و افزايش ميزان هوش كودكان دارد خواص كم‌نظير ديگري دارد كه به برخي از كاربردي‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم.
  • خوردن صمغ كندر موجب بهبود خش صدا و صاف شدن آن مي‌شود. اين صمغ گياهي با كاهش خلط و ترشحات حلقي خشونت صدا را برطرف مي‌كند.
  • تجويز كندر به‌صورت خوراكي موجب كاهش خونريزي شديد در خانم‌هايي كه خونريزي‌هاي بسيار شديد درسيكل قاعدگي دارند، مي‌شود.
  • درمانگران طب سنتي بر اين باورند كه مصرف كندر در افراد مبتلا به اسهال و افرادي كه دچار تب و استفراغ هستند بسيار موثر است.
  • بسياري از درمانگران بر اين باورند، افرادي كه بدزخم هستند و زخم‌هاي‌شان در مدت زمان بيشتري خوب مي‌شود با مكيدن يا جويدن يك نخود كندر به‌صورت روزانه به‌مدت ۳ تا ۴ روز مي‌توانند به درمان سريع‌تر زخم‌ها كمك كنند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

همه نسخه‌ هاي شفابخش با كندر!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج