۱۴۷۷۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بهترین دوران پپ گواردیولا در بایرن مونیخ

بايرن مونيخ از شرايط ايده آلى بهره مى برد،‌ بازيكنان اين تيم وردربرمن و رم را با اختلاف شش گل شكست داده اند. بردهايى كه بيشتر ناشى از ايده ها و افكار سرمربى اين تيم پپ گوارديولا است.

طرفداری: همواره سرمربيان تيم هاى فوتبال از اينكه در رسانه ها و مطبوعات تنها به نقاط ضعف و نكات منفى تيم شان پرداخته مى شود، شاكى هستند، اما بايرن مونيخ و سران اين باشگاه اين روزها با عكس اين پديده مواجه شده و در نبرد هستند. چون بردهاى پر گل بايرن مونيخ در مقابل وردربرمن (۶:۰) و رم (۷:۱) با تمجيدها و ستايش هاى فراوانى به همراه بوده است.

پپ گوارديولا پس از عهده دار شدن سمت سرمربى گرى بايرن مونيخ، اين تيم را انعطاف پذيرتر نموده و سعى مى كند نقاط ضعف حريف را شناسايى نمايد تا بر اساس آن و با كمك انعطاف پذيرى تيم خود، تاكتيكى مناسب را براى بايرن مونيخ در نظر گيرد. به همين دليل براى بيشتر حريفان پيش بينى نحوه بازى قهرمان آلمان پيچيده و تقريبا غير ممكن مى باشد.

اما پپ گوارديولا نيز همانند بازيكنان تيمش، در تصميم هاى تاكتيكى خود فراز و فرودهاى زيادى داشته است، همانند شكست ۴:۰ مقابل رئال مادريد در ليگ قهرمانان فصل گذشته، هنگامى كه بعد از اين بازى مجبور به اعتراف اشتباهات تاكتيكى خود شد. در حال حاضر اما گوارديولا يكى از بهترين فازهاى خود را، در زمينه شناخت ضعف هاى حريف، تجربه مى نمايد كه رم به تلخى هر چه تمام تر آن را تجربه نموده است.

بهترین دوران پپ گواردیولا در بایرن مونیخ

در مقابل رم گوارديولا تيم خود را با تركيب ۱-۲-۴-۳ به زمين فرستاد، آرين روبن هلندى نقش ويژه اى در اين زمينه داست، او بر روى كاغذ مدافع نفوذى سمت راست بود، اما در عمل بسيار تهاجمى بود و بيشتر نقش يك هافبك نفوذى كنارى را بر عهده داشت. اين موضوع سبب شده بود كه بازى بايرن مونيخ در كناره ها نا متقارن به نظر رسد به نحوى كه آرين روبن نسبت به خوان برنات جلوتر بازى مى نمود. خوان برناتى كه در اين ديدار بيشتر مدافع چپى كلاسيك در جلوى زنجيره دفاعى سه نفره تيم بود.

با اين روش پپ گوارديولا در نظر داشت با فضا دادن به آرين روبن از نقاط ضعف دفاعى رمى ها كمال استفاده را بنمايد. لوئيز گارسيا نيز ۳-۳-۴ نا متقارن را براى تيم خود براى نبرد با آلمان ها در نظر گرفته بود. جروينهو مهاجم سمت چپ تيم كمتر به امور دفاعى تيم توجه مى نمود و بيشتر منتظر حملات تيم خود بود. پشت سر او فضايى خالى وجود داشت كه توسط هافبك هاى رمى مي بايست پوشيده مى شد. در صور غفلت اين هافبك ها، آرين روبن آزادى خوبى براى نفوذ از اين منطقه پيدا مى نمود. به طورى همين اتفاق نيز افتاد و او از ۲۲ ضربه بايرن مونيخ به سمت دروازه حريف در ۱۱ ضربه، مشاركت مستقيم داشت.

نه تنها نقش آرين روبن در اين ديدار براى استفاده از نقاط ضعف رم ايده آل بود، بلكه هافبك هاى بايرن مونيخ نيز مى دانستند كه چطور ضعف هاى تيم رم را تشديد نمايند. مثلث ميانى رم سايه به سايه هافبك هاى ميانى بايرن مونيخ حركت مى كردند، اما وجود فيليپ لام در اين منطقه سبب افزايش تعداد هافبك هاى مونيخى در اين منطقه شده بود.

تغيير محسوس مونيخى ها در اين ديدار نسبت به هفته هاى گذشته، بيشتر در بازى سازى مستقيم و عمودى تيممود پيدا كرده بود. ژابى آلونسو و ژروم بوآتينگ بيشتر در جستجوى پيدا كردن منفذى براى حركت به جلو بودند و پاس هاى خود را يا به صورت كوتاه و عمودى به سمت جلو و يا به صورت بلند و دقيق براى بال هاى كنارى ارسال مى نمودند. با چنين شرايطى داويد آلابا كه در حقيقت يكى از مدافعين تيم بود، مى توانست بيشتر حالت نفوذى داشته باشد و به مالكيت توپ امنيت بيشترى بخشد.

به اين ترتيب مونيخى ها توانستند با حفظ مالكيت توپ، پرسينگ بالا را نيز به اجرا درآورند و در همان نيمه اول پنج گل به ثمر رساندند. در نيمه دوم پپ گوارديولا چيدمان ۱-۳-۲-۴ را براى تيم خود در نظر گرفت تا بتواند اقتدار تيم خود را در بازى حفظ نمايد وحتى شانسى را براى بازى نيمكت نشينان خود نظير ريبرى و شكيرى قاثل شود.

توماس مولر پس از ديدار گفت:"سرمربى دقيقا به ما نشان داده بود كه نقاط ضعف رم كجا هستند." به هر حال آثار تصميمات و تغييرات تاكتيكى گوارديولا در اين روزها در موثرتر و زيباتر شدن بازى بايرن مونيخ كاملا نمايان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج