۱۴۹۵۳
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ركورد ۱۰افتخارجهانی برای جدایی نادر ازسیمین

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طی دو هفته ی گذشته ۱۰ افتخار بین المللی را نصیب سینمای ایران کرد.

فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طی دو هفته ی گذشته ۱۰ افتخار بین المللی را نصیب سینمای ایران کرد.

در حالی که اصغر فرهادی این روز ها برای انجام تحقیقات و مقدمات نگارش فیلم جدیدش در پاریس به سر می برد، «جدایی نادر از سیمین» که به عنوان نماینده ی سینمای ایران در اسکار ۲۰۱۱ معرفی شده، در ادامه ی حضورهای جهانی اش در جشنواره ها و مجامع بین المللی، طاووس نقره ای جشنواره ی بین المللی فیلم هند را دریافت کرد.

چهل و دومین جشنواره ی بین المللی فیلم هند، شنبه، ۱۲ آذرماه، در شهر «گوا» به کار خود پایان داد و اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه ی بهترین کارگردانی این جشنواره را دریافت کرد.

در همان روز خبر رسید که چهاردهمین مراسم اهدای جوایز فیلم مستقل بریتانیا، «جدایی نادر از سیمین» را به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ برگزیده است.

سومین جایزه روز ۱۲ آذرماه برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» در لهستان به محمود کلاری رسید. محمود کلاری فیلمبردار این فیلم، جایزه ی قورباغه ی نقره ای بهترین فیلمبرداری را در رقابت با آثاری چون «درخت زندگی» ترنس مالیک، از جشنواره «کمریمیج»، معتبرترین جشنواره ی تخصصی فیلمبرداری جهان، دریافت کرد.

علاوه بر منتقدان بریتانیایی، «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ از نگاه انجمن منتقدان فیلم نیویورک نیز انتخاب شده است.

ركورد 10افتخارجهانی برای جدایی نادر ازسیمین

چند روز بعد از آن نیز فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ از نگاه انجمن ملی منتقدان آمریکا معرفی شد. این جایزه قرار است روز ۱۰ ژانویه، برابر با ۲۰ دی ماه، طی مراسمی در نیویورک، از سوی انجمن ملی منتقدان آمریکا به اصغر فرهادی اهدا شود.

«جدایی نادر از سیمین» به زودی در سینماهای آمریکا به نمایش عمومی در می آید و در اواسط ماه دوم میلادی، نمایندگی ایران در هشتاد و چهارمین جوایز آکادمی اسکار را بر عهده دارد.

همچنین، سوم آذر ماه «جدایی نادر از سیمین» در کوئینزلند استرالیا، عنوان بهترین فیلم جوایز «آسیاپاسیفیک» را کسب نمود.

در ادامه ی حضور موفق جدید ترین ساخته ی اصغر فرهادی در عرصه های جهانی در طول دو هفته ی گذشته، به انتخاب آکادمی بین المللی روزنامه نگاران، «جدایی نادر از سیمین» از جانب جوایز «ستلایت» آمریکا، نامزد بهترین فیلم خارجی سال ۲۰۱۱ نیز شده است.

در بخش بهترین فیلم خارجی جوایز «ستلایت»، فیلم های سر شناس دیگری چون «پسری با یک دوچرخه» برادران داردن، «فائوست» الکساندر سوکوروف، برنده شیر طلای ونیز و «لو آور» آکی کوریسماکی حضور دارند.

«جدایی نادر از سیمین»همچنین نامزد بهترین فیلم خارجی جوایز «اسپریت» آمریکا نیز شده است. مراسم اعطای جوایز سالانه فیلم «اسپریت» روز ۲۵ فوریه سال آینده میلادی در سانتامونیکا، در ایالت کالیفورنیا برگزار خواهد شد.

ركورد 10افتخارجهانی برای جدایی نادر ازسیمین

منتقدان بین المللی مجله ی «سایت اند ساند» نیز آخرین ساخته ی اصغر فرهادی را به عنوان یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۱ انتخاب کرده اند. در لیست این مجله، «جدایی نادر از سیمین» پس از «درخت زندگی» ترنس مالیک، در جایگاه دومین فیلم برتر جهان در سال ۲۰۱۱ قرار گرفته است. فیلم «کودک با یک دوچرخه» برادران داردن، فیلم «مالیخولیا» لارس فون تریر و فیلم «آرتیست» میشل هازاناویسیوز نیز در رتبه های بعدی این لیست قرار داردند.

مجله ی «تله راما»، زیرمجموعه ی سینمایی روزنامه لوموند، که از سال ۱۹۴۷ میلادی به صورت هفتگی منتشر می شود نیز از انتخاب «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم سال ۲۰۱۱ از دید خوانندگانش خبر داد. به همین مناسبت این فیلم، اوایل سال ۲۰۱۲ و در قالب «جشنواره ی تله راما»، بار دیگر به سالن های سینمای فرانسه باز خواهد گشت.

اصغر فرهادی به دلیل کار بر روی فیلم بعدیش، تنها در مراسم جشنواره ی «آسیاپاسیفیک» حاضر شد و از داوری جشنواره ی فیلم مراکش نیز به همین خاطر انصراف داد.

منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ركورد 10افتخارجهانی برای جدایی نادر ازسیمین


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج