۱۵۰۰۴۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

دو هفته سرکار گذاشتن مردم به چه قیمتی؟

در حالی خبر توافق ۱۰ درصدی فدراسیون فوتبال ایران با صداوسیما از سوی سازمان لیگ تکذیب شد که خبر می‌رسد که مسئولان سازمان لیگ با توجه به اینکه به خواسته خود نرسیدند قصد دارند تا رقم توافق لو نرود.

خبرگزاری فارس: روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، بدنبال درج خبری روی خروجی این خبرگزاری مبنی بر توافق فدراسیون فوتبال و صداوسیما برای پخش مسابقات لیگ برتر با افزایش ۱۰ درصدی مبلغ سال گذشته، این خبر تکذیب می‌شود.

پس از اینکه به منظور پخش رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور اختلافاتی بین صداوسیما و فدراسیون فوتبال رخ داد، از همان روزهای نخست، فدراسیون مدام در مورد عدم ورود دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه‌ها اخطار می‌داد و از سوی صداوسیما نیز گوش بدهکاری وجود نداشت تا به این ترتیب اخطارهای فدراسیون فوتبال در هفته دوازدهم به مدت دو هفته عملی شده و رقابت‌ها از صداوسیما پخش نشود.

از همان روزهای نخست فدراسیون فوتبال به دنبال مبلغ بسیار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته بود و صداوسیما اصرار داشت که نسبت به سال گذشته فقط ۱۰ درصد مبلغ قرارداد را افزایش می‌دهد.

در ادامه فدراسیون فوتبال از بخش قابل توجهی از خواسته‌های خود کسر کرد اما صداوسیما که به همان افزایش ده درصدی اعتقاد عجیبی داشت، به اندازه‌ای روی این درصد پافشاری کرد که سرانجام بین دو ارگان با همین حدود افزایش، برای پخش رقابت‌های امسال توافق حاصل شد.

ضرر میلیاردی سازمان لیگ

اینکه هر دو طرف از عدم پخش بازی‌های لیگ برتر متضرر شدند، حرف درستی بود با این تفاوت که درصد آن در این هفته‌ها متفاوت بود، اما جالب است بدانید که سازمان لیگ در نهایت در این امر به خواسته خود که نرسید حدود ۶ میلیارد نیز به خاطر عدم پخش دو هفته رقابت‌های لیگ برتر متضرر شد، چراکه در قرارداد بین کانون ایران نوین و فدراسیون فوتبال آمده است که در صورت پخش نشدن هر هفته از رقابت‌های لیگ برتر، این اسپانسر ۳ میلیارد از قرارداد ۱۶۰ میلیاردی خود کسر خواهد کرد.

حال به نظر می‌رسد افزایش ۶ میلیاردی حق پخش هم که با ادعای سازمان لیگ محقق شده است، هم خیلی نمی‌تواند کمک حال سازمان لیگ باشد چراکه ۶ میلیارد عایدی بیشتر از صداوسیما نیز جایگزین ضرری خواهد شد که سازمان لیگ از کنار اسپانسر خود متقبل شده است.

سازمان لیگ شکست خورد و تکذیب کرد!

حالا که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، این جنگ را واگذار کرده‌اند، دیگر راهی برای تکذیب نمی‌ماند چراکه اصولاً آنها علاوه بر اینکه به خواسته‌های‌شان نرسیدند، مبلغ هنگفتی را هم متضرر شدند و این طبیعی‌ترین واکنشی است که می‌شد از سازمان لیگ متصور بود و اگر غیر از این بود جای تعجب داشت.

در واقع اختلاف بین ۱۶۰ میلیارد تا ۳۰ میلیارد به قدری زیاد است که موجب عصبانیت مسئولان سازمان شده تا جایی که مجبور شوند خیلی عجولانه دست به تکذیب اخبار توافق درصدی بزنند.

سازمان لیگ این بار هم شفاف سازی کند

جلسه امروز ساعت ۱۵ امروز با حضور نمایندگان صداوسیما، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در محل وزارت ورزش برگزار شد.

همانطور که سعی می‌کردند در راستای شفاف‌سازی، رقم قرارداد بازیکنان را اعلام کنند، آیا این بار هم بر اساس همین سیاست به شفاف‌سازی مبلغ توافق شده می‌پردازند یا اینکه این بار خود را تافته جدا بافته می‌دادند و از این کار امتناع خواهند کرد.

در ادامه سازمان لیگ برای ارائه گزارش‌های مالی لازم به AFC و حتی دادن حق واقعی باشگاه‌ها، باید رقم توافق شده را رسانه‌ای کند.

باید همین مبلغ توافق برای تامین اعتبار بخشی از درآمدهای باشگاه ها باید رقم واقعی توافق با صدا و سیما را به مدیران باشگاه ها اعلام کند، حالا باید منتظر بمانیم تا بینیم آیا واقعا سازمان لیگ رقم واقعی را به باشگاه‌ها، مدیران و حتی AFC اعلام خواهد کرد یا خیر!

اینکه در شب تاسوعای حسینی مسئولان سازمان لیگ تلاش کردند که جلسه ای را به هر شکل ممکن برگزار کنند تا خبر از توافق( توافقی که منجر به شکست فوتبال شده) اعلام کنند حالا تلاش می شود با انتشار یک تکذیبیه مردم و افکار عمومی از جزییات این توافق نامه بی خبر بمانند، اگرچه این تفاهم به گونه ای است که خیلی سریع همه‌گیر خواهد شد و شکست فوتبالی‌ها رسانه‌ای تر از قبل به گوش همگان خواهد رسید.

صحبت پایانی اینکه باید از مسئولان سازمان لیگ پرسید که آیا به واقع افزایش ۶ میلیاردی ارزش آن را داشت که دو هفته مردم از دیدن رقابت‌های لیگ برتر محروم شده و در واقع به نوعی سرکار بمانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • برره ای

      بیچاره مردم خوشبخت صدا و سیما و فوتبالیست ها و سازمان لیگ پولبال

    • حق الناس

      حالا نوبت کفاشیان هست تا در مورد نتیجه نگرفتن تیمها پاسخ گو باشد . دو هفته فیلم بازی کرد ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج