۱۵۲۳۳۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

يورگن كلوپ تنها سرمربى غير قابل اخراج

هيچ سرمربى ديگرى در دنياى فوتبال همانند يورگن كلوپ نيست، ظاهر او، طريقه صحبت كردن او و نحوه بازى گرفتن او از تيم با ساير سرمربيان متفاوت است و دورتموند همه موفقيت هاى اخير خود را مديون او است.

طرفداری: در فوتبال مكانيزم هايى براى جلوگيرى از نتيجه نگرفتن يك تيم وجود دارد كه يكى از آنها بركنارى سرمربيان است، روشى كه حتى در فوتبال مدرن نيز از اولين تدابير و تصميم هاى سران يك باشگاه براى نجات تيم به حساب مى آيد و به محض درخواست تماشاگران براى تعويض سرمربى، سران باشگاه براى اينكه خود در خطر نيفتند، به خواسته طرفداران تيم خود گردن مى نهند، اما شرايط يورگن كلوپ و دورتموند در اين خصوص كاملا متفاوت است.

دورتموند پيش از بازى يكشنبه شب مقابل مونشن گلادباخ، رده هفدهم جدول رده بندى بوندسليگا را از آن خود نموده بود و بر طبق آمار تاريخ بوندسليگا، بيش از نيمى از تيم هايى كه در ده بازى نخست فصل هفت بازى يا بيشتر را به حريفان واگذار كرده باشند، در انتهاى فصل به ليگ پايين تر سقوط مى كنند. حتى آمار پنج باخت از دوازده هفته اول نيز سبب سقوط برخى از تيم ها شده است، اما چنين قوانينى براى يورگن كلوپ صادق نيست.

يورگن كلوپ تنها سرمربى غير قابل اخراج

او در بازى مقابل مونشن گلادباخ بر روى نيمكت ذخيره هاى دورتموند تجربه نمود كه چگونه شانس به تيم او روى خوش نشان مى دهد و دروازه حريف از فاصله ۴۵ مترى با اشتباه بازيكنان حريف و هافبك برجسته اى نظير كريستوف كرامر گشوده مى شود، واكنش كلوپ بعد از به صدا درآمدن سوت پايان بازى نشان از كم شدن فشارهاى زياد از روى او بوده است.

يورگن كلوپ خود بانى و سازنده تيم حال حاضر دورتموند است و دوران هاى تلخ و شيرين زيادى را با اين تيم تجربه كرده، اما او به نحوى خود را در مقابل مكانيزم اخراج سرمربيان كه يكى از قوانين طبيعى اين شغل مى باشد، بيمه نموده است. نتايج ضعيف در بوندسليگا هرگز جايگاه او را در دورتموند متزلزل نكرده چون اين تيم بردهاى متوالى و درخشانى در رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا اين فصل از خود بر جاى گذاشته است و اصطلاح "غير قابل اخراج" كاملا شايسته و برازنده او است.

يورگن كلوپ از ايده ها و روش هايى متفاوت نسبت به ساير همكاران خود برخوردار است، از نظر او "تمايل به پيروزى بسيار بيشتر از ترس از باخت، سبب برد تيمى خواهد شد." او به چنين فلسفه اى از سال ۲۰۰۸ و زمانى كه هدايت دورتموند را به عهده گرفته اعتقاد داشته و نسبت به آن وفادار مانده است. در آن زمان دورتموند با شرايط حال حاضر خود بسيار فاصله داشت، چون در سال ۲۰۰۴ اين تيم بعد از تبديل شدن به تيمى معمولى تنها تار مويى با منحل شدن فاصله داشت.

يورگن كلوپ تنها سرمربى غير قابل اخراج

هنگامى هانس يوآخيم واتسكه و ميشائيل زورك مديريت دورتموند را عهده دار شدند، تصميم گرفتند كه با اعتماد به بازيكنان جوان و برنامه اى هدف دار ديگر اجازه ندهند باشگاه سنتى دورتموند با داشتن بزرگترين استاديوم بوندسليگا به چنين وضعيت نا مطلوبى دچار گردد، سران دورتموند براى رسيدن به چنين مقصودى نياز به راهبرى توانا داشتند كه آن را در وجود يورگن كلوپ يافتند و بعد از سپردن سكان هدايت تيم به وى حمايت بى دريغى از او انجام دادند.

به طور معمول تيم هاى بوندسليگايى حتى بايرن مونيخ به طور بلند مدت با يك سرمربى همكارى نمى كنند و شايد توماس شاف و وردربرمن تنها همكارى بلند مدت و نسبتا موفق تاريخ بوندسليگا باشد، همكارى كلوپ با دورتموند نيز وارد هفتمين فصل خود شده و همكارى بلند مدت تر بين طرفين نيز كاملا قابل تصور است، واتسكه نيز در اين زمينه گفته است :"من هرگز يورگن را اخراج نمى كنم، هرگز" و قرارداد كلوپ را بسيار زودتر از موعد مقرر به صورت بلند مدت تمديد نموده است.

بعد از پيروزى مقابل مونشن گلادباخ احتمال اينكه بار ديگر دورتموند به صدر جدول صعود نمايد افزايش يافته است، كلوپ در سال هاى گذشته موفق شده قدرت بايرن مونيخ در آلمان را به مخاطره بيندازد و دو مرتبه متوالى در سال هاى ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ قهرمان بوندسليگا شود و در فينال DFB Pokal نيز موفق به تحقير بايرن مونيخ با نتيجه ۵:۲ شده است. سال بعد نيز اين دو تيم بازى پايانى ليگ قهرمانان را در استاديوم ويمبلى لندن به انجام رساندند، اما اين بار مونيخى ها موفق به گرفتن انتقام سه ساله خود از دورتموند شدند.

درخشش دورتموند و تبديل شدن اين تيم به يك برند معتبر، باعث شهرت يورگن كلوپ نيز شده است، در سال هاى اخير كمتر باشگاه معتبر اروپايى بوده است كه پيشنهادى براى جذب يورگن كلوپ به عنوان سرمربى خود ارائه نكرده باشد. اما اين باشگاه ها همواره با پاسخ منفى از سوى كلوپ مواجه شده اند، چون وى حضور خود در دورتموند را يك پروژه مى داند. او تيم و بازيكنانش را خود پرورش داده و به همين دليل جدايى از آن را سخت و محال مى داند.

حال يورگن كلوپ مى خواهد تيم را به روند خوب خود برگرداند و به بايرن مونيخ حمله ور شود. چون اين رقيب جنوبى ابتدا ماريو گوتسه، سپس روبرت لواندوفسكى را از او جدا كرده اند و به احتمال زياد چنين اتفاقى براى ماركو رويس ديگر ستاره تيم نيز خواهد افتاد. از نظر واتسكه مونيخى ها مى خواهند دورتموند را نابود سازند و تنها اسلحه سران دورتموند براى رقابت با رقيب اصلى شان، يورگن كلوپ است و به همين دليل او "غير قابل اخراج" است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج