۱۵۲۴۵۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آیت الله مکارم شیرازی: اوباما دروغگو است

یکی از مراجع تقلید با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران بیان کرد بیان سخنان دروغ و بی‌پایه از سوی مقام بلندپایه یک کشور در جهان بسیار ناپسند است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در مدرسه امیرالمومنین (ع) انجام شد با اشاره به آیه قرآن کریم در ارتباط با مبارزه حق و باطل بیان کرد: مبارزه حق و باطل، مبارزه‌ای است که از روزهای نخستین خلقت انسان بوده و تا کنون ادامه دارد.

وی با تبیین نمونه‌هایی از مبارزات حق و باطل که در قرآن کریم به آن اشاره شده است تصریح کرد: مبارزه هابیل و قابیل، مبارزه حضرت ابراهیم (ع) و نمرود، مبارزه حضرت موسی (ع) و فرعون و مبارزه نبی مکرم اسلام (ص) با مشرکان از جمله مبارزات حق علیه باطل است که خداوند در این کتاب آسمانی از آن سخن گفته است.

این مرجع تقلید ‌با تاکید بر اینکه مبارزه حق و باطل هنوز هم بر روی زمین ادامه دارد متذکر شد: اختلافات و جنگ‌هایی که در دنیا شاهد آن هستیم نمونه‌های شاخص این زمان در مبارزه حق و باطل است که این مبارزات تا زمان حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مثالی از قرآن در شناخت بیشتر حق و باطل بیان کرد: باران که از آسمان به زمین نازل می‌شود منشأ حیات‌ و پاکی است که این آب در نهرها و جوی‌ها روان می‌شود و سپس بر روی زمین جاری خواهد شد.

وی با اشاره به کف‌هایی که روی سیل آب دیده می‌شود تصریح کرد: این کف‌ها زمانی که باران نازل می‌شود روی آب وجود ندارد ولی زمانی که این آب‌ها بر روی زمین جاری می‌شوند کف‌هایی روی آن پیدا می‌شود که این کف‌ها و آب زیر کف‌ها دارای آثار و نشانه‌هایی هستند.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اضافه کرد: کف‌های روی آب تو خالی و پر صدا هستند و خداوند کفار را به همان کف‌های روی آب تشبیه کرده است که زود از بین می‌روند و پس از آن آب زلال و گوارا قابل مشاهده است و خداوند می‌فرماید کف‌ها نماد باطل و آب پاک و روان نماد حق است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باطل چهره‌های گوناگونی دارد ‌اظهار کرد: باطل گاهی چهره‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و گاهی چهره اجتماعی به خود می‌گیرد که همه این چهره‌ها پر سر و صدا و بی‌خاصیت هستند ولی حق چهره‌ای آرام، مفید و بی‌ادعا دارد.

وی‌ با اشاره به جنگ کشور سوریه و تقابل حق و باطل گفت: می‌توان اینگونه عنوان کرد که سوریه کشوری است که براساس موازین قانونی انتخابات مردمی انجام داده و حکومتی مردمی تشکیل داده است ولی برای به زیر کشیدن این حکومت از ۴۰ کشور دنیا تروریست آورده‌اند تا این حکومت را نابود کنند ولی ایران اسلامی طرفدار حکومت مردمی سوریه است.

این مرجع تقلید با اشاره به حضور گروهک‌های تروریستی در دیگر کشورهای دنیا بیان کرد: همان کسانی که این گروهک‌ها را تربیت کردند اکنون بلای جان خودشان شده است و تنها شیعیان می‌توانند با اینها مقابله کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان اخیر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور آمریکا در سخنان خود ایران را حامی تروریست عنوان کرد و به راحتی دروغ می‌گوید که این سخنان دروغ از یک مقام بلند پایه یک کشور بسیار ناپسند است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به حمایت ایران از مردم ستمدیده عراق و دیگر نقاط دنیا که با تروریست درگیر هستند گفت: ایران در مقابل تروریست در دنیا ایستاده است و مبارزه می‌کند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خویش به سخن دیگر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تولید سلاح‌های هسته‌ای توسط ایران اشاره کرد و متذکر شد: درهای آزمایشگاه‌ها و مراکز تولید انرژی هسته‌ای ما باز است و مامورانی از آژانس آمده و بازدید کرده‌اند و دوربین گذاشته‌اند و اعتراف کرده‌اند که چیزی ندیدیم ولی باز هم آقای رئیس جمهور آمریکا به دروغ می‌گوید که کشور ایران، سلاح هسته‌ای تولید می‌کند.

وی بیان سخنان بی‌مدرک و بدون سند از سوی رئیس جمهور آمریکا را کاری ناپسند دانست و تصریح کرد: سخنان دروغ آقای اوباما همان کف‌های روی آب است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر پایه انتخابات مردمی و با تکیه بر آرای مردمی و مسائل دینی اداره می‌شود و ما مسیری را که قرآن پیش پای ما گذاشته است دنبال می‌کنیم.

وی سلاح اصلی مردم ایران را معنویات دانست و گفت: این سلاح در هیچ مرکز تولید سلاح آمریکا و انگلیس پیدا نمی‌شود، همین امر موجب می‌شود که جوان ایرانی با افتخار به میدان جنگ رفته و نوجوان ایرانی سینه روی مین بگذارد و هراسی نداشته باشد ولی سربازان آمریکایی که برای جنگ به عراق رفته‌اند مشکلات روانی پیدا کنند و خودکشی کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به گزینه نظامی که آمریکا به صورت دائم از روی میز بودن آن خبر می‌دهد تصریح کرد: ‌این گزینه مدت‌هاست که روی میز آمریکا قرار دارد ولی نمی‌توانند از آن استفاده کنند و این گزینه به زیر میز رفته است.

وی با تبیین دلایل استفاده نکردن آمریکا از گزینه نظامی روی میز اظهار کرد: آنان می‌دانند اگر بخواهند از این گزینه استفاده کنند جوانان ایرانی کفن پوش و با عقیده‌ای محکم مقابل آنان می‌ایستند و این گزینه روی میز یک ادعای توخالی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه جوانان ایرانی فرهنگ ایثار و شهادت را در سینه دارند و از هیچ گزینه نظامی روی میز وحشتی ندارند، خاطرنشان کرد: ایرانیان فرهنگ شهادت را از ۱۴۰۰ سال پیش آموخته‌اند و به سلاح اعتقاد، مسلح هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج