۱۵۲۷۱۳
۴ نظر
۵۵۱۴
۴ نظر
۵۵۱۴
پ

زبان بدن خنده روها

آیا به کسی که می‌خندد نگاه کرده‌اید؟ یا بهتر بگویم دقت کرده‌اید تا ببینید فک و دندان‌هایش در چه وضعیتی هستند ؟ خوب نگاه کردن به دیگران یک شیوه برای بهتر فهمیدن زبان بدن آنهاست.

زبان بدن خنده روها
مجله زندگی ایده آل - نسیم چراغلو: آیا به کسی که می‌خندد نگاه کرده‌اید؟ یا بهتر بگویم دقت کرده‌اید تا ببینید فک و دندان‌هایش در چه وضعیتی هستند ؟ خوب نگاه کردن به دیگران یک شیوه برای بهتر فهمیدن زبان بدن آنهاست. در طول روز ما بارها می‌خندیم یا خنده دیگران را می‌بینیم اما این خندیدن فقط صدا و نما ندارد بلکه دارای پیام‌های زیادی است؛ در مورد شخصیت و روحیات ما و دیگران. خندیدن و لبخند زدن نوعی رفتار و عکس‌العمل است که بدن ما در تمامی لحظات از خودش بروز می‌دهد و این خندیدن باعث تغییر و تحولات زیادی در بدن ما می‌شود و حتی روی دید دیگران از ما تاثیر می‌گذارد.

مثلا دیدن خنده یک نوزاد تازه متولد شده- همانند خمیازه که باعث تکرار می‌شود- تاثیر تکرار شونده دارد و فرد مقابل را وادار به لبخند زدن و خندیدن می‌کند ولی دیدن خنده یک فرد بالغ بر فرد مقابل تاثیر تکرارشونده ندارد و فقط شخص مقابل آن را می‌بیند و درک می‌کند. در این شماره زبان بدن، با کمک پویا ودایع سخنران و مدرس زبان بدن در مورد نوع خنده در افراد مختلف صحبت می‌کنیم.

زبان بدن خنده روها

تاثیر خندیدن بر بدن

اگر ما در روز یک دقیقه بخندیم، خندیدن ۴۵ دقیقه باعث آرامش ما می‌شود، خطرات بیماری قلبی را از ما می‌گیرد و محرکی برای اشتها و هضم مواد غذایی خورده‌شده است. خندیدن موجب افزایش آنتی‌بادی‌ها می‌‌شود، یعنی باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن ما می‌شود. وقتی می‌خندیم، عضلات صورت و بدن را می‌کشیم. فشار خون‌مان بالا می‌رود، تندتر نفس می‌کشیم و اکسیژن بیشتری را به بافت‌ها می‌رسانیم و همه این عوامل باعث می‌شود بدن‌مان پیام‌ها را به صورت غیر ارادی ارسال کند و این پیام‌هاست که با ما صحبت‌می‌کنند.

یک نه بزرگ است و یک آری کوچک

آیا برای خندیدن روشی هست ؟ جواب این سؤال یک نه بزرگ است و یک آری کوچک. نه به این دلیل که ما هرطور دوست داریم می‌خندیم و نوع خندین ما در جامعه و فرهنگ هر مکان متفاوت است. آری هم به دلیل اینکه نکته قابل توجه در خندیدن نوع و طرز مودبانه و رسمی آن در جلسات مذاکره است. ما باید یاد بگیریم در جلسات مذاکره و حتی موقع غذا خوردن چگونه بخندیم تا آداب و رسوم حفظ شوند.

زبان بدن خنده روها

شاید برای شما جالب باشد که بدانید خنده همانند اثرانگشت هر فرد متفاوت است و هرکس خنده خاص خود را دارد. بعضی افراد به صورت عمودی دهان خود را باز می‌کنند و می‌خندند و بعضی دیگر دهان خود را افقی باز می‌کنند و می‌خندند و برخی افراد را می‌بینیم که از ترکیب آنها (عمودی و افقی) استفاده می‌کنند.
یکی از بهترین خنده‌ها و لبخندهای دنیا، از نظر کارشناسان زیبایی متعلق به پرنسس دیانا بوده است.

مثل رامبد بخندیم یا جواد؟

جواب این سؤال هم بله است و هم خیر! مثلا دو بازیگر؛ آقایان رضویان و جوان هر دو خنده‌های متفاوتی دارند که مانند اثرانگشت که با هم تفاوت دارند، با هم فرق دارند. رامبد جوان بیشتر موقع خندیدن دهانش به صورت عمودی و تا حدآخر باز می‌شود و سقف و کام دهان دیده می‌شود ولی جواد رضویان اغلب هنگام خندیدن دهانش از عرض باز شده و دندان‌ها به صورت عرضی دیده می‌شوند. تفاوت خنده‌های این دو نفر به بیش از نوع باز کردن دهان است؛ تفاوت در نوع جمع شدن پوست صورت، حالت چشم‌ها موقع خنده، استفاده از دست‌ها هنگام خندیدن، نوع حرکات کل بدن و حالت ابروهاست.

زبان بدن خنده روها

در خندیدن هر دو نفر رو به عقب می‌روند ولی رضویان مدت بازگشت بدنش به حالت اول طولانی‌تر و حرکات بدنش کندتر است ولی رامبد جوان زودتر به حالت اولیه برمی‌گردد و لبخند زدن را به صحبت کردن تبدیل می‌کند. حرکات رامبد جوان تندتر و همراه با عقب و جلو بردن نیم‌تنه بالای بدن است. رامبد جوان از دست‌ها و به هم زدن آنها هم موقع خندیدن استفاده می‌کند و اگر نشسته باشد علاوه بر حرکات فوق به پهلو و کناره‌ها متمایل خواهد شد. رامبد جوان با صدای نه زیاد بلند و نه زیر می‌خندد و اصولا خنده‌هایش همراه با نگاه به فرد روبه‌رو و دقیق شدن برای ادامه صحبت یا دقیق شدن برای یافتن نکته جالب دیگری برای خندیدن ادامه می‌یابد.

جواد رضویان معمولا گردن را به عقب می‌برد و مدت زمان خندیدنش بیشتر از رامبد جوان است. موقع خندیدن، جواد رضویان خنده‌اش را به چند قسمت تقسیم می‌کند و می‌تواند بین خنده‌ها بدون از دست دادن شور اولیه خنده کلماتی را هم بیان کند، اصلا جواد رضویان کنترلی بر خندیدن خود ندارد و اگر خنده‌اش بگیرد دیگر باید کات داد و ایستاد تا او دل سیر بخندد. جواد رضویان معمولا تکان‌های سرش به سمت بالا و پایین است و هنگام خندیدن بدن را ثابت می‌کند و با تیک‌های صورت، سر چشم‌های نیمه بسته خنده را نشان می‌دهد. جواد رضویان با تکان ارتعاشی شانه‌ها خندیدن را اجرا می‌کند و صدای بلند شروع خنده هم از نشانه‌های خندیدن این بازیگر است.

نوع خنده، شخصیت افراد را به ما نشان می‌دهد

می‌بینید که خندیدن یک اثرانگشت ماندگار است که می‌توان ساعت‌ها در مورد خنده یک نفر حرف زد و آن را از چند دیدگاه مورد بررسی قرار داد. حالت‌های خنده در بعضی اوقاعت می‌تواند شخصیت افراد را هم به ما نشان دهد. نوع خنده همانند نوع دست دادن و حالت چشم‌ها حاوی پیام‌های غیرکلامی بی‌شمار است که می‌تواند بعد جدیدی از شخصیت‌شناسی را به وجود بیاورد. صدای خندیدن هم نشانه دیگری از پیام‌های غیرکلامی در لبخند و خندیدن است.

زبان بدن خنده روها

اندازه یک عرض مداد بخندید

شاید جالب باشد که بدانید برای المپیک پکن یک مشکل اساسی وجود داشت و آن هم لبخند زدن به دیگران توسط مهمانداران و پلیس‌های شهر پکن بود. رفتارشناسان یک روش ساده را انتخاب کردند تا به افرادی که اصلا خندیدن بلد نیستند، روش صحیح را یاد بدهند. آنها یک کار ساده انجام دادند که نتیجه‌اش شگفت‌انگیز بود .فقط با یک مداد ساده و چند ساعت تمرین توانستند رضایت بازدیدکنندگان را جلب کنند. میزان مجازی که ما می‌توانیم در جلسات رسمی بخندیم و دهان خود را باز کنیم، اندازه یک عرض مداد خواهد بود. همین حالا می‌توانید همین کار را با یک خودکار و مداد انجام دهید.

خنده برای دیده شدن

خنده برای جلب‌توجه فقط جهت یک امر و آن هم جلب توجه دیگران انجام شده و از حالت عادی خارج می‌شود؛ مثلا تن صدای خنده بیش از حد بلند یا خنده با صدای زیرتری است؛ حالت بدن و دست‌ها هم می‌تواند به نوع خاصی انجام شود که تمایز را در خندیدن دست‌جمعی نشان دهد.

خنده واقعی

خنده واقعی یا به قول خودمان از ته دل، یک هارمونی ویژه و هماهنگ دارد ؛ در آن چشم‌ها دارای برقی خاص بوده و لب‌ها به صورت منظم و یکجا واکنش می‌دهند.

خنده زوری

خنده زورکی یک پیام غیرکلامی پر از استرس است که بنا به درخواست دیگران یا برای تظاهر، روی لب‌ها ظاهر می‌شود و فرق آن را با خنده معمولی به راحتی می‌توان از جمع‌نشدن ابرو‌ها و حالت چشم‌ها متوجه شد.

زبان بدن خنده روها

خنده مصنوعی

در خندیدن مصنوعی و تظاهری فقط لب‌ها و دندان‌ها نشان داده می‌‌شوند ولی در خندیدن واقعی ابرو‌ها و چشم‌ها حالت گرفته و پوست صورت توسط عضله‌های صورت کشیده می‌شوند.

خنده با دهان متمایل به یک سمت

یک پیام شیطنت‌آمیز است که می‌خواهد ذهن فرد را برای اجرای یک نقشه شیطنت‌آمیز یا انجام کاری بد و خبیثانه آماده ‌کند.

زبان بدن خنده روها

خنده با لب‌های بسته

پنهان کردن احساسات توسط این نوع خنده ظاهر می‌شود و شخص سعی دارد با لب‌های بسته لبخند و خنده خود را پنهان کند تا دیگران متوجه احساسات واقعی او نشوند.

خنده برای تمسخر دیگران

انتقام با خنده از هزاران کلمه برای فرد مقابل بدتر است و این خندیدن همراه با یک پوزخند است که صورت و دهان به سمت پایین کج می‌شود و ممکن است با تکان‌های سر و کج کردن گردن همراه باشد.

خنده پیروزمندانه

در خندیدن پیروزی، خنده همراه با احساس پیروزی و شگفتی است و صورت گشادتر و چشم‌ها درشت‌تر دیده می‌شود.

زبان بدن خنده روها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن

      بخند تا دنیا قهقه بهت بخند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه بابا

    • پویا ودایع

      با سلام
      از ما ممنونم که قانون کپی رایت رعایت می کنید این جای تقدیر داره.

    • بدون نام

      سلام در مقایسه خنده رامبد,و جواد رضویان این خنده جواد رضویان است که واقعی است و خنده رامبد خنده ایست که باید از ان ترسید, در تعریف خنده از نظر برایان ترسی میتوانید معیار خنده را بسنجید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج