۱۵۳۰۸۱
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مد در مسابقات پاریس +عکس

مسابقه «Longchamp» در دهه ۱۹۱۰ در شهر پاریس به عنوان پایتخت مد جهان، توسط طراحان مد برگزار و در این مسابقه به روزترین لباس‌ها به نمایش گذاشته می‌شد.

فوت و فن: مسابقه «Longchamp» در دهه ۱۹۱۰ در شهر پاریس به عنوان پایتخت مد جهان، توسط طراحان مد برگزار و در این مسابقه به روزترین لباس‌ها به نمایش گذاشته می‌شد.

اولین جلسه مسابقه "Longchamp" در پارک بولونی واقع در سواحل رودخانه سن در شهر پاریس فرانسه در سال ۱۸۵۷ برگزار شد. با نشان دادن اولین مد واقعی در دهه ۱۹۱۰ در قرن جدید، پاریس به عنوان پایتخت مد جهان مورد ستایش قرار گرفت. و به طور معمول طراحان، آخرین طراحی‌های خود را توسط مدل‌ها به دور مسابقات می‌فرستادند.

زنان دیگر از آزادی‌های اجتماعی برخوردار بودند و لباس‌هایی بر تن می‌کردند که کارکردی شده بود و به جای تغییر دادن بدن آن‌ها بیشتر به آن‌ها آزادی حرکت می‌داد. بعد از اجرای باله "شهرزاد" توسط Russes در سال ۱۹۱۰در پاریس، شیدایی مد برای سبک‌های شرقی متولد شد.

پارچه‌های ترجیح داده شده ساتن، تافته، پارچه ابریشمی و هم‌چنین پارچه‌های ابریشمی سبک و پارچه‌های کتان برای تابستان بود. طراحی‌ها نامتقارن شد و از برش‌های لباس‌ها در جهت کشیده و صاف‌تر نشان دادن بدن استفاده می‌شد.

جنبش هنر نو، طراحانی مانند "پل پوآر" (Paul Poiret) "ژان پاکان" (Jeanne Paquin) " ژاک دوسه" (Jacques Doucet) و "ماریانو فارتونی" (Mariano Fortuny) را تحت تاثیر قرار داد، آن‌ها سبک‌های پوشاک شل، گشاد و روان را ایجاد کردند.

مسابقات Longchamp در طول مدت جنگ جهانی اول بسته و در سال ۱۹۱۹ بار دیگر بازگشایی شد. تا حدی در پاسخ به نقش محیط کار جدید برای زنان پس از جنگ، مد برای زنان عملی‌تر شد. آن‌ها رنگ‌های تیره‌تر و برش‌های ساده‌تر را انتخاب کردند. در دهه‌های ۱۹۲۰ خط کمر لباس‌ها پایین آمد و زنان مو‌های خود را کوتاه می‌کردند و می‌پیچیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حداقل مدجدیدها را میزاشتی

    • آرش

      من از مد خانوما بین سالهای 1900 تا1960 میلادی خیلی خوشم میاد خیلی شیک و با کلاس بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج