۱۵۳۴۷
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ایران و سوریه مردم بحرین را تحريك مي‌كنند!

شيخ حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين مدعي شد، سوريه و ايران به تحريك مردم اين كشور براي برگزاري تظاهرات مي‌پردازند.

پادشاه بحرين با تاكيد بر سابقه‌اش در مديريت تظاهرات ضددولتي در اين كشور مدعي شد كه نيروهاي امنيتي بحرين دست به نسل‌كشي يا پاكسازي نژادي در جريان اعتراضات اخير نزده‌اند.

شيخ حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين كه در حال حاضر در انگليس به سر مي‌برد در مصاحبه با روزنامه ديلي تلگراف، مدعي شد، سوريه و ايران به تحريك مردم اين كشور براي برگزاري تظاهرات مي‌پردازند وحكومت وي شواهدي دارد كه نشان مي‌دهد سوريه جوانان بحريني را آموزش مي‌دهد تا خاندان سلطنتي حاكم را سرنگون كنند!

پادشاه بحرين در پاسخ به سوالي در خصوص نتايج تحقيقات كميسيون مستقلي كه درباره اعتراضات تحقيقات انجام داد واذعان داشت كه پليس بحرين خشونت بيش از حد عليه معترضان به كار برده است وايران دخالتي در خشونت‌هاي بحرين ندارد، متعهد شد تا با هدف ايجاد آنچه كه "پادشاهي مدارا" خوانده به اجراي اصلاحات گسترده در بحرين بپردازد.

وي در اين مصاحبه كه نخستين مصاحبه مطبوعاتي‌اش از زمان آغاز اعتراضات در ماه فوريه در بحرين است، پذيرفت كه معترضان بحريني مورد بدرفتاري قرار گرفته‌اند، اما مدعي شد كه علت اين بدرفتاري‌ها اشتباهات فردي نيروهاي امنيتي بوده نه دولت بحرين.

پادشاه بحرين مدعي شد: آنچه كه اتفاق افتاده است نتيجه اقدامات فردي بود، نه سياست دولت. سياست وزارت كشور بحرين اين نبود كه مردم در خيابان‌ها كشته شوند. ماموران پليس و سربازاني كه در كشتارها دخالت داشتند به جنبه انضباطي اقدامات خود توجه نكردند.

وي افزود: اگر مردم كار اشتباهي انجام داده باشند، بايد در برابر آنها پاسخگو باشند. ما مقامات را از مناصب قدرت خلع كرديم تا اين اشتباهات دوباره تكرار نشود.

پادشاه بحرين تاكيد كرد: من به بحرين اهميت مي‌دهم. بحرين خيلي براي من عزيز است. اجازه نمي‌دهم افراد قوانين ما را بازيچه قرار دهند.

حمد بن عيسي آل خليفه گفت كه به خاطر آنچه كه به اعتقاد وي گزارش‌هاي گمراه كننده در خصوص آشوب‌ها بوده، مجبور شده كميسيون تحقيقاتي را درباره اعتراضات ايجاد كند.

وي گفت: آنچه كه ابتدا به عنوان اعتراضاتي به منظور رسيدن به استانداردهاي زندگي بهتر شروع شد، به سرعت تبديل به تقاضايي براي تغيير حكومت بحرين گرديد.

پادشاه بحرين هم چنين مدعي شد: اين تلاشي بود تا توجهات را از مشكلات در سوريه و لبنان منحرف كنند و مردم را وادار سازند تا به جاي آن به بحرين، عربستان سعودي و كويت نگاه كنند.

پادشاه بحرين عنوان كرد: ما شواهدي داريم كه تعدادي از بحريني‌هايي كه مخالف دولت ما هستند در سوريه آموزش ديده‌اند. من پرونده‌ها را ديده‌ام و به مقامات سوريه اخطار داده‌ايم. اما آنها هرگونه دست داشتن در اعتراضات را رد مي‌كنند.

پادشاه بحرين مدعي شده كه همه ۳۵ كشته اعتراضات اين كشور جزو معترضان نيستند.

به گفته وي پنج تن از اين كشته شده‌ها نيروهاي امنيتي هستند و هويت برخي ديگر از كشته‌ها نيز نامشخص است.

وي تاكيد كرد كه اولويت نخست وي از بين بردن اختلافات دروني كشور بحرين و اجراي اصلاحات لازم به منظور اجتناب از تكرار خشونت‌ها است.

سلطان حمد بن عيسي آل خليفه اظهار داشت: ما قبلا هم مشكلاتي داشتيم در دهه‌هاي ۱۹۵۰، ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ اما همواره موفق‌ شده‌ايم تا اختلافات‌مان را مرتفع سازيم. برخي از مخالفان در مناصب وزارتي دولت انتصاب پيدا كردند و ديگر مخالفان نيز جايگاه‌هاي بالايي در دولت يافتند.

وي افزود: شما مخالفان را نبايد بيرون از چادر خود نگاه داريد، بلكه آنها را وارد خيمه خود نيز كنيد. اين زيبايي يك نظام دولتي سلطنتي است. ما همواره راهي پيدا مي‌كنيم تا بر اختلافات‌مان غلبه كنيم.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ایران و سوریه مردم بحرین را تحريك مي‌كنند!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج