۱۵۳۵۴۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

ژروم بوآتينگ،‌ الماس خام مونيخى

بوآتينگ از هشت سال پيش در بوندسليگا فعال است و در اين مدت هشت مربى مختلف را نيز تجربه نموده كه هر كدام از آنها در تبديل شدن او به بازيكنى بهترى تاثير مثبتى داشته اند.

طرفداری: پپ گوارديولا سرمربى كنونى بوآتينگ در بايرن مونيخ در روزهاى اخير، استعداد فوق العاده اين مدافع ۲۶ ساله را ستوده و از او به عنوان "الماسى خام" نام برده است. از نظر گوارديولا وى تمامى مشخصه هاى مورد نياز يك مدافع ميانى نظير هوش بازى، سرعت، هماهنگى بالا، توانايى كار با توپ، بازى خوانى را دارا است. شايد تنها نقطه ضعف او نبود تمركز در برخى از زمان هاى بازى باشد. كارل هاينتس رومنيگه از سران بايرن مونيخ نيز چندى پيش به وجود چنين ضعفى در بوآتينگ اشاره نموده بود:"ژرومى بازيكنى است كه استعداد فوق العاده اى دارد، اما در برخى از زمان هاى بازى وى تمركز خود را از دست مى دهد."

در هفته گذشته و بعد از پيروزى بايرن مونيخ مقابل آينتراخت فرانكفورت،‌ به بوآتينگ در بوندسليگا لقب آقاى "شكست ناپذير" داده شده است، چون وى بعد از اين ديدار با انجام پنجاه بازى متوالى بدون باخت،‌ ركورددار اين رقابت ها در اين رابطه شده است. ركوردى كه پيش از اين با چهل و نه بازى بدون شكست در اختيار فرانك ريبرى بوده است.

ژروم بوآتينگ،‌ الماس خام مونيخى

پپ گوارديولا و ژروم بوآتينگ در اولين سال حضور اين سرمربى اسپانيايى در مونيخ، همكارى تنگاتنگى داشته اند، نتيجه چنين همكارى در طول فصل در تبديل شدن بوآتينگ به يكى از اصلى ترين اركان دفاعى مونيخى ها كاملا قابل مشاهده بود، به طورى كه رومنيگه حتى ادعا نموه :"در فينال جام جهانى، بى ترديد بوآتينگ بهترين بازيكن ميدان بود و اين موضوع انگيزه بيشترى به او بخشيده است."

پيش از گوارديولا بوآتينگ كار با هفت مربى ديگر را نيز تجربه نموده است، در هرتابرلين فالكو گوتس اولين سرمربى او بود تا زمانى كه او به هامبورگ ملحق شد، در طول سه فصل حضور در هامبورگ اين مدافع زير نظر چهار مربى مختلف به نام هاى هوب استيونس، برنو لاباديا، مارتين يول و ريكاردو مونيز تمرين كرده است.

بى ترديد هر يك از اين مربيان تاثيرى هر چند كوچك،‌بر روى بوآتينگ داشته اند،‌ اما استيونس هلندى تاثير به سزايى بر عملكرد اين مدافع از خود بر جاى گذاشته است، وى كه خود متخصصى در زمينه تاكتيك هاى دفاعى مى باشد كمك بزرگى براى بوآتينگ جهت شناسايى قابليت هاي دفاعى اش بوده است و به همين دليل در زمان حضور استوينس در هامبورگ از بوآتينگ بيشتر در نقش مدافع كنارى تا مدافعى ميانى استفاده مى شد.

چنين موضوعى در جام جهانى ۲۰۱۰ نيز بارزتر شد، چون از سومين بازى آلمان در اين رقابت ها وى جانشين هولگر بداشتوبر در دفاع كنارى چپ شد. بعد از پايان جام جهانى بوآتينگ به خاطر درخششى كه داشت به درخواست روبرتو مانچينى به منچسترسيتى ملحق شد، اما به دليل مشكل طولانى مدت مصدوميت و مشخص نبودن نقش دقيق او در تيم، وى در انگلستان چندان موفق نبود.

بوآتينگ بعد به بايرن مونيخ منتقل شد و يوپ هاينكس او را در كنار هولگر بداشتوبر به عنوان زوج دفاعى ميانى خود برگزيد، اين زمان آغاز دوران پختگى بوآتينگ بود، هر چند باز هم عدم تمركز و اشتباهاتى در عملكرد او به چشم مى خورد. دو سال بعد پپ گوارديولا با ايده هاى خاص فوتبالى خود به مونيخ پيوست و اولين كار او در بايرن مونيخ در نظر گرفتن چيدمانى خاص براى خط دفاعى تيم بود. بر طبق آمارى كه از سوى سايت رسمى رقابت هاى بوندسليگا ارائه شده است، در زمان يوپ هاينكس به طور متوسط فاصله خط دفاعى مونيخى ها تا دروازه مانوئل نوير ۳۶.۱ متر بود، اما پپ گوارديولا در فصل گذشته باز هم خواستار بازى رو به جلوتر و ريسك پذيرترى از خط دفاعى خود بود و اين فاصله را به ۴۳.۵ متر رساند.

ژروم بوآتينگ،‌ الماس خام مونيخى

چند ماه بعد باز هم فاصله خط دفاعى تا دروازه خودى از سوى پپ گوارديولا بيشتر شده، به طورى كه در برخى از زمان هاى بازى، همه بازيكنان مونيخى در نيمه زمين حريف ديده مى شوند. ارائه چنين نوع از بازى مستلزم اين است كه خط دفاعى تيم و به خصوص مدافعين آخر، نحوه بازى خود را به طور اساسى تغيير دهند. پپ گوارديولا براى اجراى اين نوع بازى، باز هم استعدادها و قابليت هاى بوآتينگ در اين زمينه را بيدار نموده و به آنها اعتماد كرده است.

به اين ترتيب اين مدافع به تدريج مشكل عدم تمركز خود را نيز برطرف نمود و خود را به يكى از اركان اصلى تيم تبديل نمود. زير نظر پپ گوارديولا او به مدافع بسيار كامل، قدرتمند، سرعتى،‌پويا و شجاعى تبديل شده است كه با توجه به توانايى بازى با هر دو پا مى تواند در مركز و يا طرفين خط دفاعى به كار گرفته شود.

به همين دليل او در جام جهانى برزيل نيز به يكى از ستون هاى مانشافت و تيم يوگى لوو تبديل شده بود و در فينال ماراكانا نيز نقش موثرى در پيروزى و قهرمانى آلمان ها داشته است، شايد بتوان ادعا نمود كه بوآتينگ به سطح جديد و بالاترى از فوتبال رسيده است، چون فعاليت او در زمين ديگر محدود به كارهاى دفاعى نيست و او در بازى سازى نيز مشاركت فعالى دارد، درخشش بوآتينگ در فصل اخير به ويژه در امر بازى سازى با توجه به عهده دار شدن برخى از وظايف دفاعى توسط ژابى آلونسو بيشتر نيز شده است.

در بازى مقابل رم از ليگ قهرمانان وى در نقش گل ساز نيز ظاهر شد و توانست دو مرتبه فرانك ريبرى و روبرت لواندوفسكى را در موقعي گل قرار دهد، در هر دو صحنه وى به تنهايى توپ را از حريف تصاحب نمود و سپس با ارسال پاس دقيق زمينه گل زنى هم تيمى هاى خود را فراهم نموده بود. در بازى مقابل منچستر سيتى از همين رقابت ها نيز بوآتينگ با گل زنى خود در دقايق پايانى تميش را به پيروزى ۱:۰ رسانده بود.

مهم ترين موضوع از نظر پپ گوارديولا اما اين نكته است كه هنوز بوآتينگ جاى پيشرفت زيادى دارد، چون با گذشت چندين سال و كسب اكثر عناوين مهم دنياى فوتبال او هنوز الماس خامى است كه بايست صيقل يابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج