۱۵۳۶۵۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

آلودگی آب شرب میلیون‌ ها تهرانی؟!

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با هشدار نسبت به آلودگی آب شرب به شهروندان توصیه کرد از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با هشدار نسبت به آلودگی آب شرب به شهروندان توصیه کرد از آب معدنی برای آشامیدن استفاده کنند.

رحمت‌الله حافظی در جلسه علنی امروز شورا نسبت به عملکرد یکی از شرکت‌های تابعه شهرداری تذکر داد و گفت: این شرکت قراردادهای بسیاری با فامیل درجه یک مدیرعامل خود دارد، می‌خواهم بدانم چرا به این مسئله رسیدگی نشده و از عقد این قراردادها ممانعت به عمل نیامده است.

وی در ادامه گفت: از وزیر کشور می‌خواهیم ظرف ۲۴ ساعت آینده جلسه کمیته اضطرار آلودگی آب را تشکیل دهد. همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم برای مصارف آشامیدنی خود از آب معدنی استفاده کنند.

وی در پایان گفت: به دستگاه‌های مسئول نیز توصیه می‌کنم به جای موضع‌گیری در برابر این موضوع نسبت به برنامه‌ریزی جهت رفع مشکل اقدام کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با اشاره به کیفیت آب شرب در شهر تهران، گفت: در ۲۴ ساعت آینده برای رسیدگی به وضعیت آب شرب کمیته اضطرار آلودکی آب تشکیل شود.

رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، نسبت به قراردادهای یکی از شرکت های تابعه شهرداری تهران تذکر داد و گفت: یکی از شرکت های تابعه قراردادهای فامیلی با افراد درجه یک مدیران ارشد شهرداری تهران دارد. تذکر از این منظر است که چرا با این قراردادها مقابله نشده و ممانعت از عقد قراردادها به عمل نیامده است به استناد تبصره یک ماده یک قانون منع مداخله کارکنان دولت این قراردادها غیرقانونی است.

وی در ادامه با توجه به مشکلات موجود در کیفیت آب شرب شهر تهران، از وزیر کشور درخواست کرد تا در ۲۴ ساعت آینده کمیته اضطرار آلودگی آب تشکیل شود، گفت: آلودگی هوا قابل رویت است و همه آن را می بینند اما آلودگی آب قابل مشاهده نیست از این رو هرچه سریعتر این جلسه تشکیل شود و توصیه من به شهروندان این است که از آب معدنی استفاده کنند و از آب لوله کشی شهری استفاده نکند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین در توصیه ای به دستگاه های مسئول تاکید کرد: بجای اینکه موضع گیری علیه این موضوع کنند نسبت به برنامه ریزی برای حل مشکل اقدام کنند.


آب شرب پایتخت مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: استاندار تهران اعلام کرد که آب پایتخت استاندارد است.

سید حسین هاشمی در پاسخ به اینکه امروز در شورای شهر موضوع غیر استاندارد بودن آب تهران مطرح شده و اعلام کرده اند شهروندان آب معدنی بخورند گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از سازمان استاندارد آب شهر تهران سالم و استاندارد است.

وی افزود: مردم تهران نگران آلودگی آب نباشند چرا که اگر موردی باشد رسیدگی و اطلاع رسانی می کنیم.

این در حالی است که رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران، در جلسه امروز شورا نسبت به آلودگی آب شرب تهران تذکر داد و از شهروندان خواست از آب معدنی استفاده کنند.


آلودگی آب تهران خبر سوخته است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند، آب شرب سراسر تهران کاملاً سالم است، میزان نیترات آن هم در کمتر از حد مجاز است.

علی اکبر سیاری درباره وضعیت آب تهران توضیح داد: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد، آب تهران کاملاً سالم است. البته در گذشته به علت خشکسالی و کمبود آب نگرانی هایی داشتیم اما با بارندگی های اخیر و اضافه شدن آب سد ماملو همه نگرانی ها بر طرف شده و آب کاملاً سالمی در اختیار مردم تهران قرار دارد.

وی گفت: آب تهران از دو منبع تأمین می شود یکی آب سدها که آب سطحی است و دیگری منابع آب زیرزمینی که از چاهها بعد از تصفیه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان نیترات آب چاه بیش از حد مجاز باشد نیترات آن گرفته و تصفیه می شود تا به حد استاندارد برسد و بعد وارد مدار می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا چندی پیش به علت کمبود آب و خشکسالی نگرانی هایی داشتیم و ممکن بود به علت ادامه این روند و کمبود بارندگی نیترات آب در برخی مناطق تهران بالا برود اما با اضافه شدن سد ماملو به منابع آب تهران از بحران عبور کردیم و اگر آب این سد نبود ممکن بود نگرانی هایی ایجاد شود.

سیاری ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو و ورود آب سد ماملو، کمبود آب و نگرانی ها بر طرف شد. وضعیت آب چاهها نیز تحت کنترل است، آب چاهها تصفیه می شود و با نظارتی که بر وضعیت آب تهران وجود دارد، جای هیچ نگرانی نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت:‌ شایعات مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران صحت ندارد و مستند نیست، بنابراین مردم با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند و حتی برای کودکان نیز می توان آب شرب تهران یا آب بطری را بعد از جوشاندن استفاده کرد.


آب تهران پاک است/ ادعای آلودگی تکذیب شد

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اظهارنظر یکی از اعضای شورای شهر تهران در خصوص آلودگی آب تهران، گفت: طرح چنین ادعاهایی اصلا درست نیست و بنده آلودگی آب تهران را تکذیب می کنم و در این خصوص آمادگی هرگونه مناظره علنی و غیرعلنی را دارم.

محمد پرورش روز سه شنبه در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در جمع خبرنگاران، افزود: بحث آب و کیفیت آن موضوعی نیست که در هر صورتی بتوان به آن ورود کرد زیرا هرگونه اطلاع رسانی نادرست باعث تشویش اذهان عمومی می شود.

وی ادامه داد: صنعت آب و فاضلاب به منظور ارائه خدمات ایجاد شده بنابراین نمی توان دغدغه کمی و کیفی آب شهر تهران را نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای تهران اظهار داشت: اگر شورای شهر تهران نگران آب تهران هستند، بارها اعلام کرده ایم که در یک جلسه علنی و با حضور رسانه ها گزارش جامعی را در خصوص کیفیت آب تهران ارائه دهیم.

وی افزود: اگرچه از نظر کمی وضعیت سدها پایدار نیست ولی تلاش کردیم که همواره کیفیت آب پایدار بماند به طوری که برغم کمبود منابع مالی با استفاده از منابع جاری پروژه سد ماملو را که به منظور انتقال آب به جنوب تهران بود در تاریخ مقرر وارد مدار کردیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: 'حافظی'عضو شورای شهر باید در خصوص این موضوع با حضور متولیان ذیربط در جلسه عمومی در رابطه با وضعیت هشت و نیم میلیون نفری جمعیت تهران بحث و گفت و گو کنیم.

پرورش گفت: در حال حاضر 42 آزمایشگاه در سطح تهران کیفیت آب را رصد می کنند و موضوع کیفیت آب از دغدغه های اصلی این شرکت است.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که نباید مردم را نگران کرد و باید همه توضیحات از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شود نه آنکه تنها آن هم شاید به یک گزارش استناد گردد.

مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: انتظار داریم چنین موضوعاتی قبل از آنکه در صحن علنی مورد بررسی و انتقاد قرار گیرد با بخش های مرتبط و متخصصین مربوطه در میان گذاشته شود تا اطلاعات لازم در اختیارشان قرار گیرد.

پرورش گفت: در حال حاضر 70 درصد شهر تهران مستقیما از آب سطحی استفاده می کنند که این آب هیچگونه مشکلی ندارد.

وی افزود: 5 میلیون و 400 هزار مشترک در شهر تهران از آب شرب استفاده می کنند که اگر هر کدام از آب های این مشترکین را آزمایش کنید، مشکلی از لحاظ کیفیت ندارند و همواره 10 هزار نفر به طور شبانه روزی کیفیت آب را مورد بررسی قرار می دهند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص افزایش جمعیت شهر تهران نیز گفت: بحث افزایش جمعیت موضوعی کلان است ولی به نظر ما سیاست گذاری ها باید به سمتی برود که در رابطه با ظرفیت این شهر تصمیم مناسبی اخذ شود.

پرورش در خصوص پیشنهاد قطع آب مشترکین پرمصرف به دولت نیز گفت: این طرح هنوز در دولت در حال بررسی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      چه تضمینی برای سالم بودن و واقعی بودن آب معدنی وجود دارد؟؟؟؟!!!!!

    • بدون نام

      کجا سالمه؟ من خونمون مرکز تهرانه انقد آب بدمزس و بو میده که اصلا قابل استفاده نیست من همش با دبه از خونه فامیلا که جاهای دیگه تهران هستم آب میارم.

      پاسخ ها

      • طُرفه

        كلاً هميشه سعي كنيد آب را حتماً بجوشانید بعد سرد کنید و بنوشید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج