مثل آب خوردن وزن کم کنید
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
دیاکو_موبایل F دومی
ایرانیان - F داخلی موبایل111
قالیشویی ادیب_هدر
لاویه_هدر
ایرانیان - f تبلت1111
فرش مرتضوی_1
سمپاشی امحا_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
دکتر نداف کرمانی 1
دکتر نداف کرمانی 3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
فرش مرتضوی_3
سمپاشی امحا_3
سمپاشی امحا_4
فرش مرتضوی_ 4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
دکتر نداف کرمانی 4
دکتر نداف کرمانی 2
فرش مرتضوی_2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
سمپاشی امحا_2
دیاکو_F داخلی دومی
ایرانیان - F داخلی1111
۱۵۳۸۳
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
۳۴۵۷۲۴
7 هفته با 7 برنامه غذایی برای کاهش وزن سالم
اگر تا الان آن طور که باید، از وزنتان کم نشده، می توانید بعد از گذر از این خط پایان، یک بار دیگر برنامه را از ابتدا آغاز کنید. فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه، مهم ترین نکته برای کاهش وزن، ممارست در ورزش و رعایت مداوم برنامه غذایی است.
برترین ها: کارشناس علوم و صنایع غذایی این هفته بار برداشتن یک قدم دیگر به خط پایان می رسیم. اینجا آخر خط نیست اما خط پایان هفت هفته تلاش و ممارست برای کاهش و کنترل وزن است. منظورم این است که اگر تا الان آن طور که باید، از وزنتان کم نشده، می توانید بعد از گذر از این خط پایان، یک بار دیگر برنامه را از ابتدا آغاز کنید.

اما قبل از آن، با این آخرین برنامه همراه باشید. مثل شب امتحان الان فرصت مرور نهایی روی برنامه غذایی و ورزش و جمع بندی کلی این هفت هفته است. فقط یک نکته را فراموش نکنید و آن اینکه، مهم ترین نکته برای کاهش وزن، ممارست در ورزش و رعایت مداوم برنامه غذایی است.
 
مثل آب خوردن وزن کم کنید

اول صبحانه

اگر یادتان باشد، چند هفته پیش، یکی از برنامه ها، به طور خاص روی میزان و ضرورت خوردن صبحانه متمرکز شده بود. اگر هم باز یادتان باشد، دلیل این اصرار، تامین قند خون بدن و از طرفی جلوگیری از گرسنگی غیرعادی از فاصله صبحانه تا ناهار و جلوگیری از پرخوری بود. در آخرین برنامه، مروری به چند نوع صبحانه سالم داریم:

*نوع معمولی: این برنامه، صبحانه اغلب ما ایرانی هاست. همان نان و پنیر، گوجه فرنگی یا گردو همراه با چای است. نکته مهم در این صبحانه «نخوردن چای شیرین»، مصرف حداقل میزان «نان» و مصرف کنترل شده پنیر، حداکثر به اندازه یک قوطی کبریت است.

*نوع ویژه: این صبحانه شامل تخم مرغ آبز یا نیمرو، همراه با شیر گرم یا آبمیوه طبیعی است. این صبحانه معمولا زمانی تدارک دیده می شود که یا ما خیلی گرسنه ایم و یا روز تعطیلی است! اما این نوع صبحانه بهترین نوع صبحانه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی لازم و البته سیری کامل تا زمان ناهار است. در این صبحانه نکته قابل توجه «نخوردن شیر همراه با شکر» و یا «نخوردن آبمیوه صنعتی» است.

*نوع میوه ای: بعضی ترجیح می دهند از میوه طبیعی به عنوان صبحانه استفاده کنند. این نوع صبحانه هرچند خوب است اما باید در انتخاب نوع میوه مصرفی دقت کرد. مصرف همزمان موز و سیب و دیگر میوه های پرکالری، باعث افزایش وزن می شود. بنابراین بهتر است در انتخاب میوه دقت کرده و مثلا موز را همراه نارنگی و یا پرتقال نوش جان کنید.

*نخوردن صبحانه: یکی از عوامل افزایش وزن، نخوردن یا کم خوردن صبحانه است. با نخوردن یا کم خوردن صبحانه، زودتر از زمان طبیعی مصرف میان وعده (مثلا ساعت 10 صبح) دچار گرسنگی کاذب می شویم. این مساله باعث هرزه خوراکی شده و همین، زمینه ساز بروز افزایش وزن می شود.

دوم ناهار

ناهار هم حکایت خودش را دارد؛ به ویژه اینکه اصلی ترین وعده بین وعده های غذایی است. درباره ناهار به این نکته ها دقت کنیم:

*برنج: مصرف برنج را به حداقل برسانیم. برای تهیه برنج هم از کمترین مقدار روغن و نمک ممکن استفاده کنیم. برنج را آبکش نکنیم چون با آبکش کردن برنج ویتاماین های آن از بین می رود.

بنابراین بهتر است به جای آبکش کردن و به خیال خودمان از بین رفتن نشاسته برنج که باعث چاقی می شود، میزان مصرف را کمتر کنیم. علاوه بر اینکه با آبکش کردن برنج، بیشتر ویتامین های آن از بین می رود تا نشاسته.

*نان: مصرف نان بر برنج ارجح است. ترجیح بر این است که از انواع سبوس دار به جای آنهایی که سبوس نداشته و یا سبوس کمتری دارند، استافده کنیم. نان سنگک بالاترین میزان سبوس را در بین نان های سنتی دارد. اما باید میزان مصرف آن را کنترل کنیم. بسته به وزن، از یک تا سه کف دست نان کافی است.

*انواع نوشیدنی های صنعتی: درباره این یکی زیاد توضیح نمی دهم؛ به این دلیل که ناگفته پیداست نوشیدن این نوع خوراکی ها با عث دریافت قند اضافی، انواع افزودنی های نامناسب و... می شود. بنابراین به جای این نوع نوشیدنی ها از آب و دوغ می توان استفاده کرد.

*شورها و ترشی ها: خوردن این نوع چاشنی ها، هم باعث ورود نمک  اضافی به بدن می شود و هم اشتها و خوردن بیش از اندازه را افزایش می دهد. علاوه بر اینکه مصرف انواع صنعتی این خوراکی ها، افزودنی های نامناسب غذایی وارد بدن می کند.

این افزودنی ها زمینه ساز ابتلا به انواع بیماری ها از مشکلات گوارزشی تا انواع سرطان ها می شود. بنابراین بهتر است از مخلفت سالم مانند سبزی خوردن، ماست، سالاد و... استفاده کنیم.

سوم شام

بعضی معتقدند نخوردن شام، باعث کاهش وزن و لاغری می شود. این تفکر، درست نیست. حذف وعده شام توصیه نمی شود. بلکه به جای آن مصرف شام سبک توصیه می شود. این شام می تواند انواع غذاهای سبک مانند سوپ، آش (به غیر از آش رشته)، انواع سالاد همراه با یک تکه مرغ بخارپز، میوه و... را شامل شود. بهتر است شام حدود ساعت هفت تا هشت شب میل شود. بین زمان خوردن شام تا خواب حداقل باید سه تا چهار ساعت فاصله باشد تا کالری اضافی در بدن باقی نماند.

چهارم میان وعده

این میان وعده شامل دو بخش است؛ میان وعده صبح و عصر. زمان مناسب مصرف این میان وعده صبح ها بین ساعت 9 تا 10 صبح و بعد از ظهر بین ساعت پنج تا شش عصر است. بهترین میان وعده، مصرف انواع میوه، بیسکویت سبوس دار همراه شیر، انواع آجیل خام، توت و کشمش و... است.
 
دویدن و دویدن

مثل شش هفته گذشته، این هفته نیز ورزش ثابت روزانه پیاده روی است.

اما پنج دقیقه به زمان آن اضافه می شود. به همین دلیل زمان از 35 دقیقه صبح و بعدازظهر، به 40 دقیقه صبح و بعدازظهر تبدیل می شود. برای ورزش های مکمل هم این ورزش ها پیشنهاد می شود:

*شنا: ورزشی که هم باعث ایجاد آرامش و هم باعث کاهش وزن می شود. کنترل وزن با ورزش، باعث کاهش تدریجی وزن، بدون آسیب به پوست و شل شدن آن می شود. از طرفی شنا ورزشی هوازی بوده و به خوبی وزن را پایین می آورد.

*ایروبیک: این ورزش نیز، ورزشی هوازی است این ورزش می تواند به خوبی چربی های اضافی تجمع یافته در نقاط مختلف بدن را از بین ببرد. البته این ورزش بیشتر برای افرادی پیشنهاد می شود که به لحاظ جسمانی توان انجام این ورزش ها را دارند.

*دوچرخه سواری ثابت و متحرک: هوازی بودن این ورزش نیز یکی از ویژگی های مهم آن است. اما این ورزش نیز به افرادی پیشنهاد می شود که از نظر زانو مشکلی نداشته و بتوانند با دوچرخه معمولی یا دوچرخه ثابت، ورزش کنند.
انتشار یافته: 48
در انتظار بررسی:6
Iran (Islamic Republic of)
09:29 - 1390/11/12
لطفا برام در این مورد مطلب بفرستید
United States of America
10:37 - 1390/11/14
مطالب این سایت خیلی تازه و عالی بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
14:35 - 1390/11/15
ممنونم ازتون مطالب ارزنده ای در اختیار مخاطب قرار میدهید
Iran (Islamic Republic of)
11:00 - 1390/11/17
ممنون از اینکه درخصوص سلامت و ورزش مطالب می نویسید
Iran (Islamic Republic of)
10:24 - 1390/11/20
احسنت برشما.ورزش رازسلامتيه. موفق وپيروزباشيد
Iran (Islamic Republic of)
08:58 - 1390/12/01
ازاینکه این مطالب را فرستادید ممنونم بسیار مفید است
Iran (Islamic Republic of)
12:24 - 1390/12/04
خیلی عالی بود متشکرم.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
من هم موافقم با این حرفت
Iran (Islamic Republic of)
23:21 - 1390/12/25
ممنون عالیبود
پاسخ ها
ترانه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
آره من هم میگم عالی هست
Iran (Islamic Republic of)
12:27 - 1393/10/24
خیلی عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
22:39 - 1394/10/01
ممنون از اطلاعات داده شده
Iran (Islamic Republic of)
10:32 - 1395/04/14
با سلام وخسته نباشید.از اطلاعات خوبتان متشکرم.
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
من دهم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
23:07 - 1395/08/07
برای لاغری صورت چکارکنم؟
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
16:16 - 1395/08/22
سلام پس میگن که شام نخوردن باعث لاغری موندم بخورم نخورم چی کنم
Iran (Islamic Republic of)
18:41 - 1395/11/16
ممنون عااالی بود
Iran (Islamic Republic of)
18:41 - 1395/11/16
ممنون عااالی بود
Iran (Islamic Republic of)
23:43 - 1395/12/07
واقعا ممنونم☺☺☺☺
Iran (Islamic Republic of)
16:32 - 1396/02/21
ممنون عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
19:42 - 1396/02/23
با سلام و احترام.
از خوردن آب چیزی گفته نشد چرا که نقش بسیار مهمی در سوخت و ساز بدن دارد
Iran (Islamic Republic of)
11:45 - 1396/04/17
عالی بود
پاسخ ها
بدون نام
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
14:49 - 1396/05/16
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
14:52 - 1396/05/16
خیلی خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
19:27 - 1396/07/21
خیلی عالی بودسپاس ازشما
Germany
08:03 - 1396/11/26
این برنامه کلی برای 7هفته است؟ یا هر هفته ی برنامه میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
14:43 - 1397/03/29
ممنونم از مطالب مفیدتون
Iran (Islamic Republic of)
16:45 - 1397/05/13
هنوز امتحان نکردم
Iran (Islamic Republic of)
02:47 - 1397/05/19
خیلی رژیم اصولی هستش ب نظره من عاولیه
Iran (Islamic Republic of)
16:50 - 1397/06/13
ممنون از نظرات خوبتون . من یه مدتی هس که رژیم میگیرم ،تمام شیرینی جات و برنج و نان و فست فود حذف کردم و از سبزیجات و لبنیات استفاده میکنم و از برنامه هایی که تمرین های ورزشی دارن استفاده کردم و تونستم وزنم رو کم کنم . بااینکه فقط سالاد خوردن سخته و غذا هایی که هر روز میخوریم رو نخوردن سخته اما ارزشش رو داره.
Iran (Islamic Republic of)
19:07 - 1397/07/15
خیلی عالی بود ممنون ♥♥
Iran (Islamic Republic of)
00:23 - 1397/09/04
عالی بود همه مطالب درسته من همین کارو کردم وتونستم 14کیلو کم کنم
پاسخ ها
آیسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
تو چن ماه این همه کم کردین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
09:48 - 1397/10/10
تو چن ماه این همه کم کردین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
02:45 - 1397/11/01
درود بر شما.
پیاده روی ورزشی راحت و بدون عوارض جانبی هست.
حتما راه برید ولی درست و ارام تا حدی که یه خرده فشار حس کنید و مداوم ادامه بدید.
به امید سلامتی و شادابی همتون.
Iran (Islamic Republic of)
16:09 - 1397/11/15
من میخوام تا عید خیلی لاغر بشم ومن ۱۲ سالمه و قدم ۱۵۱ووزنم۵۰کیلو است ای چاق هستم
Iran (Islamic Republic of)
23:14 - 1397/11/19
من ک رعایت میکنم قندوشیرینجاتوحذف کردم روزی یک ساعت ونیم پیادروی دارم ولی خیلی کم وزن کم میکنم
Iran (Islamic Republic of)
11:40 - 1397/12/10
سلام دوستان عزیز تپلی من دو هفته نان و برنج و شکر را کلا از رژیم غذاییم حذفیدم دوازده کیلو کم کردم سایز ۹۹ بودم الان سایزم ۹۰ شده همه چی خوردم گرسنگی نکشیدم ورزش هم نکردم با چای یه قاشق عسل خوردم ماست یا تخم مرغ یکی از این دوتا هر روز تو برنامه غذاییم بود به جز روز اول یه کم وسوسه غذا میشدم بعدش عادی شد الان ظهر بدون اینکه احساس گرسنگی داشته باشم غذا می خورم اعصابم سر جاشه و مشکلی ندارم به همه دوستان توصیه می کنم از این رژیم استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
11:22 - 1398/05/20
من 130کیلوهستم 27ساله قدم168 عقدم هستم میخام تا عروسی وزن کم کنم یه هفته شروع کردم به رژیم برام دعا کنید موفق بشم خیلی احساس بدی دارم اخه ما چاقی ارثی و ژنتیکی داریم. غذا خوردن هم قبلا معمولی بود والان کم میخورم. التماس دعا از همه...
پاسخ ها
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
دادش حتما برو فیتنس بوکس خیلی راحت وزن کم میکنی
Iran (Islamic Republic of)
17:08 - 1398/06/11
عالی بود کاش pdf اش بود
یا دائم از این مقالات دریافت میکردم
خداقوت
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
اپیلاسیون نانا 1
فرش ریحان 1
شیرآلات زمانی_1
فرش تارنگ_1
فرش ریحان 3
اپیلاسیون نانا 3
فرش تارنگ_3
شیرآلات زمانی_3
شیرآلات زمانی_4
فرش ریحان 4
فرش تارنگ_4
اپیلاسیون نانا 4
شیرآلات زمانی_2
فرش ریحان 2
اپیلاسیون نانا 2
فرش تارنگ_2
شفا_فوترموبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
چوب و هنر _فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
بانک کتاب پایتخت_فوتر موبایل
دکتر قدیمی_فوتر موبایل
استیل رگال_فوتر موبایل
سفیر بار ساقدوش_فوتر موبایل
کالابرد_فوترموبایل
فرش تارنگ_فوتر موبایل
ایرانیان- فوتر موبایل222
فنی آتل_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
دیاکو_فوتر موبایل داخلی
دکتر عارفی - موبایل فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
شفا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
کالابرد_فوتر
استیل رگال_فوتر
فرش تارنگ_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
بانک کتاب پایتخت_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
دکتر قدیمی_فوتر
سفیر بار ساقدوش_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
قالیشویی نوین_فوتر
چوب و هنر _فوتر
دیاکو_فوتر داخلی