۱۵۷۸۳۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کوروت قرمز کوچولو

بررسی هیولای آتشین شورولت، مدل ۱۹۶۵

تا پیش از ظهور اینترنت، ارتباط ماشین‌بازها به‌صورت محلی بود. مثلا یک موستانگ آبی رنگ هیولا مانند را با نام صاحبش می‌شناختند و یک شیطان سرخ را تنها در همان منطقه با انگشت نشان می‌دادند.

بررسی هیولای آتشین شورولت، مدل 1965
مجله تخت گاز - روزبه خندان: تا پیش از ظهور اینترنت، ارتباط ماشین‌بازها به‌صورت محلی بود. مثلا یک موستانگ آبی رنگ هیولا مانند را با نام صاحبش می‌شناختند و یک شیطان سرخ را تنها در همان منطقه با انگشت نشان می‌دادند. اما امروز اوضاع حسابی متفاوت شده. یک خودرو تیونینگ شده دیگر مختص صاحب خوش‌ذوقش یا مردم محلی نیست.

به‌وسیله دنیای اینترنت می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های یک خودرو را به سادگی برای سراسر دنیا پخش و لذت دیدار با این‌چنین شاهکاری را به ماشین‌بازان سراسر جهان منتقل کرد. اصلا حیف نیست یک کوروت قرمز رنگ استینگ‌ری 1965 با شمایلی خوف‌انگیز و جذاب به مردم شمال کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا منحصر شود؟ قبول کنید که حیف است! ما هم به همین دلیل رابطی خواهیم شد برای نشان دادن جذابیت‌های این هیولای شرور، میان شما و مالک خوش‌ذوق آن، یعنی خانواده Hobaughe‌ .

15سال بعد، 31 سال قبل

از زمانی‌که پدر برایان هوباگ در اوایل دهه 80 میلادی این خودرو را برای شرکت در مسابقات سولو ریسینگ SCCA خرید، 31 سال می‌گذرد. زمانی‌که این کوروت قرمز کوچولو تنها 15 سال داشت. البته همان زمان هم پیر شده بود، نشده بود؟ نه، نشده بود. هنوز هم پیر نشده، اصلا این استینگ‌ری پیرشدنی نیست. در دهه‌های 60 و 70 هیچ‌کس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که این خودرو مسابقه‌ای قرار است در آینده به یکی از باارزش‌ترین خودروهای تیونینگ‌شده دنیا تبدیل شود و با برش و گسترش قطعات فایبرگلاس و استفاده از لاستیک در بدنه، یک خودرو مسابقه‌ای کم‌نظیر را با چهره‌ای تهاجمی پیش‌روی شیفگان ماشین قرار دهد.

بررسی هیولای آتشین شورولت، مدل 1965

در زمان خریداری این کوروت در سال ۱۹۸۳، پدر برایان یک کامارو مدل ۱۹۷۳ هم داشت که اتفاقا فکر می‌کرد آن خودرو ماندگارتر از کوروت خواهد بود. اما در حقیقت این‌چنین نشد. کوروت ماندگار و اسطوره شد و خبر چندانی از آن کامارو نیست. البته در آن زمان این کوروت سرخ با امروزش تفاوت‌هایی داشت؛ مثلا رینگ‌هایش این‌شکلی نبودند و ظاهرش نزدیک به مدل‌های بالاتر کوروت نبود.

تغییرات فنی

آقای هوباگ تغییرات زیادی روی سیستم فنی این خودرو صورت داده که از جمله آنها می‌توان به بالاکشیدن و برجسته‌کردن هود، افزودن پیشرانه‌ای ۳۶۴ اینچ‌مکعبی که از یک بلوک سرسیلندر کوچک آلومینیومی به یاری Brodix هم‌چنین بهره‌گیری از سیستم پاشش سوخت TPiS، اشاره کرد. بلوک کوچکی که به یک میل‌لنگ سبک SCAT نیز مجهز است تا بتواند دستیابی به دور ۷۵۰۰ را برای پیشرانه V۸ میسر کند.

همه این دستکاری‌ها ۵۲۵ اسب‌بخار نیرو و ۵۰۰ پوندفوت گشتاور برای کوروت استینگ‌ری ۱۹۶۵ پدید آورده‌اند. می‌دانیم که الان دارید توی دلتان می‌گویید این اعداد باید روی dyno سنجیده شوند تا حقیقت مشخص شود، از این آمار و ارقام زیاد شنیده‌ایم و تازه در عمل و روی سطح جاده هم باید مورد سنجش قرار بگیرد تا باور کنیم و از این دست حرف‌ها... اما یک لحظه صبر کنید. این یک مورد هر دو آزمون را پشت سر گذاشته. با موفقیت هم پشت سر گذاشته. این یک موشک واقعی زمین به زمین است، باور کنید!

تازه یک مشکل دیگر سر راه خانواده هوباگ برای دستیابی به نهایت توان این خودرو نیز بوده که اگر مرتفع می‌شد قدرت و توان آن بهتر نیز می‌توانست به چرخ‌ها منتقل شود. بله درست حدس زدید، گیرباکس این خودرو ۴ سرعته است و متاسفانه آقای هوباگ نتوانست پیشرانه را با یک گیرباکس مدرن‌‌تر مثلا کد T۵۶ مجهز کند، هر چند همین جعبه‌دنده نیز کاملا با قابلیت‌های خودرو هماهنگ است.

سورپرایز بزرگ

منتظر سورپرایز هستید؟ چه شگفتی بزرگ‌تر از اینکه بدنه و شاسی این کوروت کاملا فابریک هستند و تنها با افزوده شدن بال‌های استیفر و ارتقا سیستم تعلیق به مدل مسابقه‌ای JRi ST-۰۸ پیشرفتی مختصر به خود دیده‌اند.

ابعاد رینگ و لاستیک نیز به قدر کافی برای خودشان شگفتی‌آفرین هستند. رینگ‌هایی که از انواع Aristo برگزیده شده‌اند و ابعاد آنها ۱۸ در ۱۲ اینچ است، به این معنی که یک اسکناس یک دلاری را به سادگی می‌توان از طول در پهنای خارجی رینگ جای داد! هر رینگ را نیز یک لاستیک با مشخصات۳۰R۱۸/۳۱۵ Falken Azenis RT۶۱۵K پوشانده تا ظاهر هیولا مانند خودرو را تکمیل کند و ۵۲۵ اسب‌بخار را به سطح زمین انتقال دهد. حالا نوبتی هم باشد نوبت ترمزهاست.

بررسی هیولای آتشین شورولت، مدل 1965

جالب است بدانید کوروت استینگ‌ری زمانی که داشت کمپانی را ترک می‌گفت، از دیسک ترمز برای هر ۴ چرخ بهره‌مند بود و اکنون کوروت آقای هوباگ با ارتقا سیستم ترمز به گونه‌ مسابقه‌ای Willwood که در جلو از ۶ و در عقب از ۴ کالیپر پیستون بهره می‌برد، یک توقف کم‌نظیر را تجربه می‌کند.

مشخصات، اعداد و ارقام

۵۲۵ اسب‌بخار قدرت/۵۰۰ پوندفوت گشتاور پیشرانه وی۸ ۳۶۴ اینچ‌مکعبی شورلت با بلوک کوچک آلومینیومی،Brodix Track ۱ aluminum heads میل‌لنگ سبک SCAT ، Crower rods، Crane roller cam،Harland Sharp roller rockers، سیستم پاشش سوخت TPiS ، مدیریت Accel ، سیستم اگزوز دست‌ساز جعبه دنده ۴ سرعته سیستم ترمز ارتقا یافته Willwood مجهز به ۶ کالیپر پیستون در جلو و ۴ کالیپر پیستون در عقب، باله‌های ارتقا یا فته و سیستم شوک JRi ST-۰۸ رینگ‌های ۱۲x۱۸ آریستو کلکشن.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج