۱۵۸۱۳۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پول همه‌چیز را با خود می‌برد

باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا پس از امضای قرارداد پرسود حمایت مالی با بانک ملی ابوظبی امارات، به نشانه احترام به مسلمانان، علامت صلیب را از لوگوی رسمی خود حذف کرد

وب سایت نود: تغییر نام ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو - ورزشگاه اختصاصی تیم رئال‌مادرید- باعث شد که اعتراضات بسیار زیادی متوجه باشگاه رئال مادرید شود که البته تقریبا به دست فراموشی سپرده شده بود تا اینکه خبر تازه‌ای درباره سفیدپوشان مادریدی در هفته گذشته روی دیگری از سکه طرح‌های بلندپروازانه فلورنتینوپرز رئیس باشگاه رئال‌مادرید را رونمایی کرد. خبر چنین بود: «باشگاه رئال‌مادرید اسپانیا پس از امضای قرارداد پرسود حمایت مالی با بانک ملی ابوظبی امارات، به نشانه احترام به مسلمانان، علامت صلیب را از لوگوی رسمی خود حذف کرد. اوایل این هفته، فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال‌مادرید در مراسمی در کشور امارات، از کارت اعتباری جدیدی با حمایت مالی این بانک رونمایی کرد که به‌عنوان کارت عضویت در باشگاه هواداران رئال‌مادرید نیز محسوب می‌شود. روی این کارت، لوگوی باشگاه بدون صلیبی که از سال ۱۹۳۱ تاکنون در قسمت بالایی آن قرار داشت، حک شده است.»

پول همه‌چیز را با خود می‌برد

این حرکت با بازتاب بسیاری در میان رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی روبه‌رو شد تا جایی که بسیاری از رسانه‌های کشورمان نیز به آن پرداختند و با تیترهایی نظیر «نشانه‌ای برای احترام به مسلمانان» به استقبال آن رفتند. اقدامی که خود مسئولان رئال هم می‌دانند که بیشتر به دلیل درآمد بیشتر است تا احترام به مسلمانان. اقدام مسئولان رئال‌مادرید اما با واکنش روزنامه مارکا روبه‌رو شد. این روزنامه اسپانیایی از این اقدام انتقاد کرد و انجام آن را از بین بردن تاریخ باشگاه و عملی غیرارزشی و نامناسب دانست. اما در این میان واقعا چرا رئال‌مادرید تصمیم به چنین کاری گرفت؟

آرم باشگاه رئال‌مادرید از سال ۱۹۲۱ که شاه آلفونسو سیزدهم، به‌عنوان هدیه عنوان رئال (رویال که تقریبا معنی سلطنتی می‌دهد) را به تیم اهدا کرد، با یک تاج روی آن دیده شده است. هرچند در سال ۱۹۳۱ که آلفونسو از حکومت کنار رفت، هم کلمه رئال از نام باشگاه حذف و هم شکل تاج از روی آرم باشگاه برداشته شد و به جای آن، خطی تیره روی آرم باشگاه قرار گرفت. در سال ۱۹۴۱ و دو سال بعد از جنگ‌های داخلی، مجددا کلمه رئال به نام باشگاه اضافه شد و تاج پادشاهی نیز به بالای آرم باشگاه افزوده شد. این تاج بر بلندای آرم رئال تا امروز بوده است و اکنون صلیب از بالای تاج پایین می‌آید.

همان‌گونه که تغییر نام سانتیاگوبرنابئو سود فراوانی را به حساب باشگاه رئال واریز می‌کرد، اکنون قرارداد آنان برای تغییر آرم در حوزه کشورهای عربی و به‌خصوص روی کارت‌های اعتباری متعلق به «نشنال بانک ابوظبی»، وضع مالی قوهای سپید مادرید را بهتر از گذشته خواهد کرد. ورود سرمایه‌های مالی و به دست آوردن سود بیشتر اتفاقی بود که فوتبال اسپانیا به تدریج آن را کشف کرد. پس از بارسلونا که روی پیراهن خود - سال‌ها از آن به‌عنوان پرچم کاتالان نام برده می‌شد- از تبلیغات استفاده کرد، حالا رئال‌مادرید هم تاریخ را به کناری نهاده است و ترجیح می‌دهد هزینه‌های باشگاه را تامین کند تا آنکه تاریخ را نگاه دارد.

اما آخرین خبر درباره این تغییر شاید شنیدنی‌ترین اتفاق آن باشد: «رئالی‌‌ها در اروپا با همان لوگوی همیشگی حضور می‌یابند.» این تغییر لوگو تنها یک تغییر ساده است برای خوش کردن دل سران عرب بانک ابوظبی که به‌عنوان عضو خانواده تجاری رئال‌مادرید محسوب می‌شوند. آنها پول بیشتری خرج خواهند کرد تا عضو خانواده‌ای باشند که بر بالای آرمش صلیب ندارد در حالی که مادریدی‌ها نشان دادند چندان به آن علقه‌ای ندارند. این معنای همان عبارتی است که دیگر همه به آن معتقد شدند: «این روزها در فوتبال پول همه‌چیز را با خود می‌برد...»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج