۱۵۸۱۴۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آزادسازی قیمت نان شایعه است

قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان اشاره به ساماندهی قیمت نان در نانوایی‌ ها گفت: روز شنبه تمام نانوایی‌ها مکلف هستند که نرخنامه را نصب کنند و لذا هر نانوایی خارج از قیمت مصوب شده نانی را عرضه کند متخلف محسوب می‌شود.

روزنامه ایران: از زمانی‌که قیمت نان افزایش پیدا کرد برخی از مناطق تهران قیمت‌ها را برخلاف مصوبه دولت افزایش بیشتری دادند و این امر نارضایتی بین مردم ایجاد کرده است.حال برای رفع این مشکل اتحادیه نانوایان نرخنامه جدید را چاپ کرده و از روز شنبه تمام نانوایی‌ها مکلف هستند که این نرخنامه را نصب کنند و لذا هر نانوایی خارج از قیمت مصوب شده نانی را عرضه کند متخلف محسوب می‌شود.

از سویی فروش نان کنجدی تا ثبات یافتن قیمت‌های جدید نان باید متوقف شود.در صورتی که نانوایی‌ها تنها نان کنجدی عرضه کنند و مردم مجبور به خرید آن باشند این امر نیز تخلف محسوب می‌شود.همچنین در اقدام جدید قیمت نان کنجدی توافقی میان متقاضی و نانوایی است اما این قیمت نباید از ۴۰۰ تومان بیشتر باشد.البته به گفته مسئولان اتحادیه نانوایان قیمت نان کنجدی باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان بالاتر از قیمت‌های مصوب نان باشد.

با این تفاسیر از روز شنبه قیمت نان در مناطق تهران یکسان خواهد شد و مشکلات بوجود آمده مرتفع می‌شود.از سویی طی روزهای اخیر موضوع آزادسازی قیمت نان شنیده می‌شود.اینکه دولت می‌خواهد قیمت نان را آزاد کند تا اتحادیه نانوایان بر اساس هزینه‌های نانوایان قیمت انواع نان را تعیین کند. اما این موضوع از سوی دولتی‌ها تکذیب و اعلام شد قیمت نان آزاد نخواهد شد.اتفاق دیگری که روز گذشته در بخش نان افتاد تغییر قیمت نان لواش و تافتون سنتی بود.قیمت نهایی لواش ۲۲۰ تومان و تافتون ۴۰۰تومان شد.

اصلاح قیمت نان‌های لواش و تافتون سنتی

قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان اشاره به ساماندهی قیمت نان در نانوایی‌ها گفت:تمام نانوایی‌ها باید بر اساس قیمت مصوب دولت نان را به فروش برسانند و اگر مردم طی این مدت شاهد تخلفی بودند می‌توانند با شماره ۷۷۵۰۳۳۱۳ تماس گیرند.اتحادیه با متخلفان برخورد می‌کند.

وی افزود: نرخنامه جدید نان بزودی توزیع می‌شود و از روز شنبه تمام نانوایی‌ها باید بر اساس قیمت درج شده در نرخنامه، نان به مردم عرضه کنند.

قیمت نان کنجدی توافقی است

زراعت کار تصریح کرد: در مورد قیمت نان کنجدی تصمیمی اتخاذ نشده است و این امر توافقی میان مشتریان و نانوایی‌ها است.هیچ نانوایی نباید تنها نان کنجدی عرضه کند و اینگونه نان با سفارش مردم است.رئیس اتحادیه نانوایان گفت:در حال حاضر و طی مصوبه اخیر قیمت نان سنگک ۸۰۰تومان، بربری ۷۰۰ تومان، لواش ۲۲۰تومان و تافتون سنتی ۴۰۰تومان شد.این در حالی است که قیمت نان‌های لواش و تافتون تا دو روز گذشته به ترتیب ۲۲۵ و ۴۲۵ تومان بود.

وی درباره قیمت نان کنجدی و عرفی که باید توسط نانوایان لحاظ شود تصریح کرد: میزان افزایش قیمت نان کنجدی بین ۱۰۰ تومان تا ۴۰۰ تومان است اما نانوایی‌ها باید با تفاوت قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان نان کنجدی به مردم بفروشند.زراعت کار، درباره افزایش نیافتن قیمت نان از سال ۱۳۹۱ گفت: درسال ۱۳۹۱ قیمت نان به نانوایان اعلام شد که در این مدت یعنی حدود ۳۰ ماه نانوایان با همان نرخ به فعالیت خود ادامه دادند.

ولی با توجه به افزایش قیمت‌هایی که در خصوص دستمزد کارگران، پرداخت‌های مربوط به حق بیمه ۲۵ درصدی و هزینه خمیر مایه شاهد بودیم منصفانه بود که قیمت نان نیز افزایش یابد تا این افزایش قیمت‌ها جبران شود،اما قیمت نان در این ۳۰‌ماه ثابت مانده بود و نرخ جدیدی اعلام نشده بود لذا نانوایان وزن چانه‌های نان را کمتر در نظر می‌گرفتند و وزن آن از استاندارد خارج شده بود.

وی افزود: اکنون قیمت نان افزایش زیادی نداشته بلکه به نوعی ارزان‌تر هم شده است؛ چون قبلاً وزن چانه‌ها از حد استاندارد خارج شده بود. اکنون وزن را هدفمند کرده ایم تا پایان سال که مرحله بعدی هدفمندی یارانه‌ها پیاده می‌شود، شفاف‌سازی شود و در نهایت با آغاز مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها نانواها می‌توانند مورد محاسبه و مؤاخذه قرار گیرند.

قیمت نان آزاد نشده است

در مورد آزادسازی قیمت نان نیز مجتبی خسروتاج قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر اعلام هر زمانی برای آزادسازی قیمت نان شایعه است و دولت هیچ تصمیمی در خصوص زمان آزادسازی قیمت نان نگرفته است.وی خاطرنشان کرد: برای مرحله دوم طرح اصلاح قیمت نان و آزاد‌سازی قیمت نان در زمان خاصی تصمیم‌گیری صورت نگرفته است.

معاون وزیر صنعت در مورد اینکه مسئولان خبر از افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان می‌دهند، ولی در عمل جدول قیمت اعلامی استان تهران تا ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد، این گونه توضیح داد که بنا بر گفته استاندار تهران در برخی مناطق تهران مانند رباط کریم و ورامین ۲۳ تا ۲۴ درصد افزایش اعمال شده و میانگین استانی افزایش قیمت نان در تهران بیش از ۲۹درصد نبوده است.

وی گفت: در هر استانی حداکثر ۲۰درصد از واحد‌های نانوایی می‌توانند به سمت نان آزاد پز فعالیت کنند و این طرح از روز سه شنبه آغاز شده است. این گونه نانوایی‌ها آرد را به قیمت واقعی تمام شده دریافت کرده و نان را هم خارج از قیمت کنترل شده و در فضای رقابتی عرضه می‌کنند. مثلاً در یک استان قیمت نان سنگک آزاد پز اکنون یک هزار تومان به مردم داده می‌شود.

جلوگیری از رانت آرد و نان

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تهران نیز گفت: باید با رانت آرد و نان و خلاف‌های این حوزه مقابله شود. وی با تأکید بر اینکه میزان عرضه آرد به نانوایی‌ها باید با توجه به میزان تولید آن‌ها صورت گیرد ادامه داد: احتمال دارد با وجود نانوایی آزاد پز در کنار نانوایی یارانه پز خلاف‌های مختلفی همچون خرید آرد از واحدهای نانوایی یارانه پز رخ دهد.کرمی یادآور شد: با آزادسازی کامل آن می‌توان از ایجاد مسائل مختلف جلوگیری کرد و این در حالی خواهد بود که بتوان هزینه خرید نان را برای خانواده‌ها فراهم کرد.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم تأکید کرد: افزایش قیمت نان آنچنان در کنار کیفیت حائز اهمیت نیست و باید به دنبال آن باشیم با افزایش قیمت کیفیت و وزن نان افزایش یابد.وی ادامه داد: باید به دنبال آن باشیم تا بعد از گذشت زمان کیفیت نان کاهش نیابد و نانوایان نان را با وزن چانه مناسب و کیفیت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج