۱۵۸۲۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

حداقل افزایش قیمت حامل‌ های انرژی

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که در اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی باید با رعایت حال دهک‌های پایین درآمدی، حداقل افزایش را داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی معتقد است که در اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت حامل‌های انرژی باید با رعایت حال دهک‌های پایین درآمدی، حداقل افزایش را داشته باشد.

محمدباقر صدری اظهار کرد: اگر ارزش کمک‌هایی که به صورت یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به هر فرد داده می‌شود را با سال ۱۳۸۹ مقایسه کنیم این رقم به ۱۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و این نیازمند آن است که کارگروهی مسوول رسیدگی به وضعیت یارانه شود.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر ضرورت حذف دهک‌های پردرآمد از دریافت یارانه تصریح کرد: اعتقاد من این است که دولت اطلاعات درستی از حداقل هشت تا ۱۲ میلیون نفر پردرآمد در اختیار دارد که حداقل کار این است که آنها را از حوزه دریافت یارانه حذف کند.

صدری با بیان این‌که در اجرای فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها باید مراعات گروه‌های متوسط درآمدی را کرد، گفت: این گروه در کشور در حال حذف شدن است و عده عظیمی از آنها به سمت گروه‌های پایین و بخش کوچکی به سمت پردرآمد‌ها در حال حرکت هستند، بر اساس اطلاعات جامعه‌شناسی حذف گروه‌های متوسط در جامعه خطرات بسیار زیادی را در جامعه به دنبال دارد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که در اجرای هدفمندی یارانه‌ها باید با آرامش حرکت کرد، اظهار کرد: در ابتدای هدفمندی یارانه‌ها بحث این بود که باید ارزش بنزین و سایر مواد نفتی را به ۹۰ درصد خلیج فارس برسانند که من پیشنهاد دادم این کار به آرامی انجام شود و در عین حال همه یارانه را به صورت نقدی به مردم ندهند. هرچند که ممکن است مواردی از جمله کالابرگ دارای فساد باشد، اما می‌توان آن را مدیریت کرد.

وی درباره‌ پیشنهاد برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز سوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نفت من حداقل افزایش را در قیمت حامل‌های انرژی به ویژه سوخت پیشنهاد دادم.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که افزایش حداقلی قیمت بنزین ممکن است مشکل باشد، اظهار کرد: این بحث را می‌توان در برق و آب جبران کرد. بنابراین در بحث حامل‌های انرژی دولت باید ملاحظه گروه‌های کم درآمد را بکند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج