۱۵۸۲۲۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

واکنش به فروش قرص برنج ‌در عطاری‌ ها

رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: عطاری‌ها حق فروش داروهای ترکیبی و غیرترکیبی را ندارند و فروش قرص برنج در عطاری‌ها غیرقانونی است.

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی گفت: عطاری‌ها حق فروش داروهای ترکیبی و غیرترکیبی را ندارند و فروش قرص برنج در عطاری‌ها غیرقانونی است.

محمود خدادوست در حاشیه سمینار آموزشی قوانین و مشکلات حقوقی حرفه پزشکی در آمل، در پاسخ به سوالی مبنی بر فروش قرص‌های نامتعارف در عطاری‌ها ابراز داشت: وظایف عطاری‌ها در سطح کشور به همراه قواعدشان تعریف شده و آنها حق فروش دارو ندارند.

وی ادامه داد: عطاری‌ها همچنین حق فروش موادی غیر از گیاهان دارویی که دارای سموم نباشند را هم ندارند و در این زمینه برای آنها مجوز فروش صادر نشده است.

خدادوست با اعلام اینکه فروش داروهای ترکیبی با نام و نشان و یا بی‌نام و نشان که اجزایش مشخص نیست در عطاری‌ها غیرقانونی است، تصریح کرد: عطاری‌ها زیرنظر صنف عطاران و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت داشته و باید این نهادها به بخش عطاری‌ها نظارت کامل داشته باشند و نگذارند این مراکز فروش فروش قرص‌های نامتعارف را به فروش برسانند.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد فروش قرص برنج یا برخی داروهای دارای موادمخدر نظیر متادون یادآور شد: وقتی مسئولان عطاری‌ها حق فروش هیچ داروی ترکیبی و غیرترکیبی را ندارند فروش قرص برنج که دارای مواد سمی بوده و یا قرص‌های دارای مواد اعتیادآور غیرقانونی بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

این متخصص طب سنتی در کشور با اعلام اینکه صنف عطاران و وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور مستمر و دائمی این مراکز فروش را نظارت می‌کنند، تصریح کرد: در صورت گزارش موارد تخلف با طرح شکایت افراد به صنف‌ مربوطه عطاری‌ها بررسی و پیگیرد قانونی قرار می‌گیرند.

خدادوست در پاسخ به سئوالی دیگر درباره ساماندهی عطاری‌ها یادآور شد: ساماندهی مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه عطاری‌ها فقط اعلام یک سری باید‌ها و نبایدها که به حوزه سلامت بازمی‌گردد، بوده که به وزارت صنعت، مهدن و تجارت اعلام کردیم زیرا آنها به نوعی با سلامت مردم در ارتباط هستند باید ضوابط‌ها را رعایت کنند که این وزارتخانه هم با ابلاغ به صنف عطاری‌ها در آموزش‌ها و نظارت‌های‌شان آن را رعایت می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج