۱۵۹۸۲۴
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ابرموشِ باهوش با سلول‌های انسانی +عکس

پژوهشگران انگلیسی با تزریق سلول‌های مغز انسان به بچه‌موش‌ها به گونه جدیدی از ابرموش‌ها دست یافته‌اند که هوش و حافظه آنها چهار برابر موش‌های معمولی است.

خبرآنلاین: پژوهشگران انگلیسی با تزریق سلول‌های مغز انسان به بچه‌موش‌ها به گونه جدیدی از ابرموش‌ها دست یافته‌اند که هوش و حافظه آنها چهار برابر موش‌های معمولی است.

ابرموشِ باهوش با سلول‌های انسانی +عکس

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی روچستر در انگلیس سلول‌های جنین انسان را به موش نوزاد تزریق کرده و به موش جدیدی دست یافته‌اند که نیمی از مغز آن انسانی است!

به گزارش تلگراف، این پژوهشگران معتقدند که این کار معادل افزایش قدرت مغر موش است زیرا سلول‌های انسانی بسیار پیشرفته‌ترند. آن‌ها دریافته‌اند که این موش جدید حاوی سلول‌های مغز انسان، حافظه‌ای به‌اندازه ۴ برابر موش‌هایی دارد که این سلول‌ها به آن‌ها تزریق نشده است.

استیو گلدمن، رهبر این گروه پژوهشی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «می‌توانیم بگوییم که آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی از موش‌های گروه کنترل باهوش‌ترند».

هدف این پژوهش صدالبته تولید یک گونه جدید از ابرموش‌ها نبود، بلکه قرار بود مغز موش‌ها بیشتر شبیه مغز انسان شود تا دانشمندان بتوانند دانش خود را از بیماری‌های مغزی انسان افزایش دهند.

پژوهشگران موش هیبریدی (ترکیبی) را با تزریق سلول‌های «گلایال» از جنین انسانی اهداشده برای پژوهش (به‌جامانده از روش آی‌وی‌اف) در مغز بچه‌موش‌ها تولید کردند.

سلول‌های گلایال حمایت و محافظت را برای نورون‌ها تأمین می‌کنند و به استروسیت‌ها (که سلول‌های ستاره‌ای شکل با ریشه پیچک‌های بلند هستند) تبدیل می‌شوند. استروسیت‌ها برای فرایندهای فکری ضروری هستند، چراکه به هماهنگی انتقال پالس‌های الکتریکی بین نورون‌ها کمک می‌کنند.

اندازه استروسیت‌های انسانی ۲۰ برابر موش‌ها و تعدادشان ۱۰۰ برابر تعداد تندریل‌ها است و دانشمندان دریافتند که پس در عرض یک سال پس از تزریق، سلول‌های انسانی جای سلول‌های موش را گرفتند. پروفسور گلدمن می‌گوید: «این کار همانند افزایش قدرت کامپیوترتان است».

به‌رغم اینکه به گفته پروفسور گلدمن این سلول‌ها موش را انسان‌تر نمی‌سازند، اما وی اقرار کرد که پژوهشگران تصمیم گرفتند به سراغ تزریق سلول به میمون‌ها نروند. پروفسور گلدمن می‌افزاید: «ما این کار را هم مدنظر داشتیم اما به دلیل مسائل اخلاقی تصمیم به عدم انجام آن گرفتیم».

دیگر متخصصان می‌گویند که مشاهده چنین تأثیرات عظیمی آن‌هم با تنها یک تزریق ساده سلول‌های انسانی بسیار حیرت‌انگیز است.

پروفسور انارد از دانشگاه ماکسیمیلیان مونیخ می‌گویند: «اینکه سلول‌ها به همه گونه‌های متفاوت تزریق می‌شوند، بسیار شگفت‌انگیز است و این سؤال را مطرح می‌کند که خصوصیات از خود سلول‌ها مشتق می‌شود یا از محیط اکتساب می‌شود. اما در مقابل این سوال هم مطرح می‌شود که اگر شما حیوان‌هایی با شباهت بیشتر به انسان تولید کنید، کجا می‌خواهید متوقف شوید؟».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      بابا گول انگلیسیارو نخورین. دارن موشا رو دست کاری میکنن که تو کارای جاسوسیشون ازشون استفاده کنن. ناراحت اخلاق نیستن که به میمون تزریق نکنن، میمون برای جاسوسی خیلی درشته ولی موش عالیه. اینا از جون ادمم نمی گذرن چه برسه به موش و میمون. بعدا گندش در میاد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج