۱۵۹۸۳
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

پیمان معادی بالاتر از برادپیت و جرج کلونی

در نظرسنجی از ۹۵ منتقد آمریکایی، پیمان معادی به عنوان چهارمین بازیگر برتر سال انتخاب شده و «جدایی نادر از سیمین» عنوان دومین فیلم و فیلمنامه برتر را به خود اختصاص داده است.

برترین ها به نقل از هفت صبح : در نظرسنجی از ۹۵ منتقد آمریکایی، پیمان معادی به عنوان چهارمین بازیگر برتر سال انتخاب شده و «جدایی نادر از سیمین» عنوان دومین فیلم و فیلمنامه برتر را به خود اختصاص داده است.

درحالی که موفقیت های پی در پی و فراتر از انتظار «جدایی نادر از سیمین» این روزها ادامه دارد و ما را ناگزیر می کند هر روز درباره فرهادی و موفقیت های فیلمش بنویسیم، انتشار نتایج نظرسنجی از ۹۵ منتقد آمریکایی که دیروز منتشر شد، نشان می دهد استقبال از فیلم اصغر فرهادی فقط توجه به کلیت فیلم نیست و اجزای فیلم هم به شدت موردتوجه منتقدان آمریکایی قرار گرفته است. مهم ترین شاهد این مدعا آن است که در این نظرسنجی، پیمان معادی به عنوان چهارمین بازیگر برتر سال از منتقدان سخت گیر رای گرفته است.

این اتفاق وقتی مهمتر می شود که بدانیم او بالاتر از براد پیت، جرج کلونی، جین دویاردین (بازیگر فیلم خبرساز «هنرمند» و برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن)، رایان گاسلینگ، رالف فاینس، لئوناردو دی کاپریو و دیگران ایستاده است. نتایج نظرسنجی، مایکل شانون، بازیگر فیلم «پناه بگیر» را به عنوان بهترین بازیگر مرد سال معرفی کرده که با ۸۱ رای اول است.

پیمان معادی بالاتر از برادپیت و جرج کلونی

مایکل فاسبیندر، بازیگر بریتانیایی برای «ننگ» ۴۷ رای گرفته و دوم شده و گری الدمن با ۳۶ رای سوم است. معادی و برادپیت (برای بازی در مانی بال) ۳۳ رای به دست آورده اند و مشترکان چهارم اند، درحالی که برادپیت برای «درخت زندگی» ۲۳ رای گرفته و در مقام ششم است. مقام پنجم با ۲۶ رای در اختیار جرج کلونی برای بازی در «اولاد» است. دویاردین و گاسلینگ هم به ترتیب ۲۱ و ۱۶ رای گرفته اند و در رده های بعدی هستند. وقتی بدانیم فیلمنامه برتر سال در این نظرسنجی انتخاب شده است، آن وقت متوجه می شویم توجه به جزئیات فیلم، فقط معطوف به بازیگران هم نیست. بازی لیلا حاتمی هم نظر چند منتقد را جلبکرده و بیستمین بازیگر سال ۲۰۱۱ است.

اما دیده شدن معادی بخشی از پرش بلند او از سه سال پیش به سمت موفقیت است. آغاز این پرش، حضور او در «درباره الی...» به عنوان بازیگر بود. معادی تا پیش از آن فیلمنامه نویس موفقی بود که هرچه می نوشت، موفقیت تجاری کسب می کرد. یک فیلم کوتاه ساخت و بعد به شکل ناگهانی به انتخاب اصغر فرهادی به عنوان یکی از بازیگران «درباره الی...» تبدیل شد.

همکاری او و فرهادی ادامه یافت و آنها به آلمان رفتند که فیلمنامه فیلم بعدی فرهادی را بنویسند. در اواسط کار فرهادی پشیمان شد و به تهران بازگشت و فیلمنامه «جدایی نادر از سیمین» را به تنهایی نوشت اما این بار نقش نادر را به معادی سپرد؛ نادری که بیش از همه در فیلم روی پرده دیده می شود و بخش مهمی از جهان بینی خاص فرهادی نسبت به مفهوم حقیقت و دروغ از دل تصمیمات و کنش های این شخصیت بیرون می آید.

زنجیره طولانی موفقیت های «جدای...» ادامه دارد و از زمان ساخت فیلم تا به حال، معادی اولین فیلم بلندش را ساخته که احتمالا در جشنواره برلین و فجر روی پرده می رود. فیلمنامه فیلم دومش از جوایز آسیااسیفیک کمک هزینه ساخت دریافت کرده است و تا یکی، دو ماه دیگر احتمالا به عنوان بازیگر تنها فیلم ایرانی برنده اسکار نامش ثبت می شود. این روزها اوضاع بر وفق مراد اوست.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پیمان معادی بالاتر از برادپیت و جرج کلونی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرضیه

      من با دیدن این فیلم متوجه شدم که اصلا از دوست ندارم نحوه تموم شدن فیلم رو به عهده بیننده بذارن. تا آخرین لحظه منتظر بودم که دختره از اتاق دربیاد و بگه که پیش مامانش می مونه یا باباش! وقتی دیدم تموم شد حس کردم به یه پوچی رسیدم و حس بدی بهم دست داد. ولی خب بعضی ها هم از این جور فیلم ها خوششون می یاد ولی در کل منم فیلمش رو دوست داشتم. ولی به نظر من نقش پرستار پدربزرگه خیلی پر رنگ تر از نقش مادر بود و به نظر من باید بازیگر اون نقش مورد تشویق قرار بگیره چون خیلی قشنگ بازی کرد.

    • marmar

      اوووووووووووووه پس آقا پیمان برو حالشو ببرررررررررررررررررررررررررررررر

    • یاشار

      آفرین به آقای فرهادی و بازیگران خوب این فیلم. این اثر نشان داد که علیرغم برخی انتقادات که در ایران نمیشه فیلم خوب ساخت و محدودیت‌های فراوانی وجود دارد، میشه یه فیلم خوب و قابل توجه حتی اروپاییان ساخت. واقعاً باعث افتخار ایرانیان بود.

    • مهسا

      ای جااااااااااااااانم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج