۱۶۱۰۸۹
۱۳ نظر
۵۸۳۲
۱۳ نظر
۵۸۳۲
پ

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی

کرت دونالد کوبین (Kurt Cobain) رهبر گروه موسیقی «نیروانا» بود. او در دوران کودکی شخصیتی منزوی و ناهنجار داشت.

برترین ها: بوداییان عقیده دارند هیچ کس قادر نیست نیروانا را تشریح کند و نمی توان آن را با هیچ شرح و بیانی به کلام درآورد. بودا، «نیروانا» را به صورتهای متعددی تعریف کرده است به صورت شادی عظیم، صلح و آرامش، فناناپذیری، بدون شکل و قالب، آنسوی زمین، آنسوی آب، آنسوی آتش، آنسوی هوا، آنسوی خورشید و ماه، پایان ناپذیر و بیکران و همچنین رهایی از درگیری و منی و ریشه کن کردن حرص و طمع، کینه و دشمنی و فریب و تمامی خصوصیات نازیبا، به عبارت دیگر نیروانا پاکی محض و آرامش مطلق است.

کرت دونالد کوبین (Kurt Cobain) رهبر گروه موسیقی «نیروانا» بود. او در دوران کودکی شخصیتی منزوی و ناهنجار داشت. هنگامی که در سن 7 سالگی پدر و مادرش از هم جدا شدند وضعیت روحی بدتری پیدا کرد. همانطور که در ترانه سیلور Silver خود می گوید از آن به بعد بود که احساس کرد دیگر مورد حمایت و عشق والدین قرار نمی گیرید.

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


در این دوره بود که شخصیت ضد اجتماعی کرت شکل گرفت و بازتاب این رویداد را در شعر و موسیقی نیروانا مشاهده می کنیم .

کرت محیط مدرسه را دوست نداشت و برای فرار از آن به تنهایی و خفا پناه می برد. کرت بدلیل زیبایی ظاهری همواره مورد توجه دختران همکلاسی قرار داشت و همین امر سبب حسادت پسران مدرسه شده بود و این مساله او را آزار می داد. از همین دوره بود که کرت استفاده از مرفین را برای تمدد اعصاب شروع کرد .

کرت بعد از جدایی پدر و مادرش شبهای زیادی را در زیر یکی از پلهای شهر ابردین Aberdeen سپری می کرد و پس از تحمل ۲ سال سختی ناگزیر به خانه پدرش بازگشت .

وی از ۹ سالگی با گروههایی مثل بیتلز و مانکیز آشنا شد در سال ۱۹۷۹ پدرش در یک کلاب موسیقی شروع به کار کرد و از آن به بعد بود که کرت به گروه هایی همچون لدزپلین Led بلک سابت گروه علاقمند شد .

در دوم فوریه ۱۹۸۱ در چهارده سالگی اولین گیتارش را خرید و از همان زمان تلاش خود را برای تشکیل یک گروه زیر زمینی در سیاتل آغاز کرد . وی اولین اجرای گیتار خود در جشن هالووین که در خوابگاه دانشگاه ایالتی اورگین برگزار شد به نمایش گذاشت و مدتی بعد به عنوان نوازنده مهمان در گروه ملوینس پذیرفته شد .

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


سرانجام در سال ۱۹۸۶ تلاش های کرت به نتیجه رسید و گروه نیروانا متشکل از کریس نواسلیک - نوازنده باس - دیو گرول -نوازنده درام - و خود کرت به عنوان لیدر شکل گرفت.

آنها در ابتدا از اسامی دیگری استفاده کردند ولی در آخر نام نیروانا که در فلسفه بودا به معنی روشنایی در اوج است را برگزیدند.

نیروانا تا دو سال به اجراهای زنده و تنظیم آهنگهای مختلف پرداخت و در سال ۱۹۸۹ اولین آلبوم خود با نام بلیچ را در استدیو ساب پاپ ضبط کردند که هزینه ضبط این آلبوم فقط ۵۰۰ دلار بود . در همان سال گروه به برگزاری تورهای بسیاری در سراسر آمریکا پرداخت و اولین کنسرت اروپایی خود را در نیوکاسل انگلیس برگزار کرد.

در سال ۱۹۹۱ نیروانا قرارداد جدیدی با کمپانی جفن رکوردز منعقد کرد و تلاشها برای بیرون دادن آلبوم بعدی خود را آغاز نمود تا سرانجام در ۲۴ سپتامبر همان سال مشهورترین و پرسروصدا ترین آلبوم خود را «بی خیالش» را منتشر کرد.

این آلبوم در آن زمان در رتبه ۱۴۴ فهرست Hit جای گرفت ولی بعد از مصاحبه ای که برنامه با آنها انجام داد و نمایش اجرای زنده ای که از شبکه NBC پخش شد این آلبوم و همچنین آهنگ Smell Like Teen Spirit در صدر جدول پرفروش ترین ها قرار گرفت و به تعداد ۱۰ میلیون نسخه عرضه شد که ۵۵۰ میلیون دلار درآمد داشت که مبلغ بسیار اندکی به گروه رسید.

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


اکثر مردم از معنی دقیق اشعار سر در نمی آوردند ولی خلاقیت خارق العاده کرت در اجرای وسوسه انگیز و جذاب شنونده را به وجد می آورد .

کرت از شهرت بیزار بود و از اینکه نیروانا به یک گروه راک پرطرفدار و درامدزا تبدیل شود نگران بود. به همین دلیل در اکثر کنسرتها طرفداران خود را از خریدن آلبوم ها و شرکت در کنسرت ها منع می کرد.

از این رو گروه به اجرای زنده در باشگاه ها ی کوچک اکتفا کرد اما از آنجا که اعضای گروه به شکستن سازهای خود و به هم ریختن سن عادت داشت سرانجام مجبور به اجرا در سالن های بزرگ شد.

کرت در سال ۱۹۹۳ به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر داوطلبانه برای درمان به بیمارستان مراجعه کرد اما پس از مدتی به خاطر عدم توجه کافی مسئولین بیمارستان به وی قبل از پایان دوره درمان بیمارستان را ترک کرد.

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


در نوامبر ۱۹۹۳ یک اجرای Unplugged در استودیو MTV از نیروانا پخش شد که آخرین کار گروه بود.

کرت چندی بعد در مارس ۱۹۹۴ دست به خودکشی ناموفقی زد که به همین خاطر به مدت ۲۰ ساعت در حالت اغما فرو رفت . او پس از به هوش آمدن از بیمارستان فرار کرد و۱۲ روز بعد با زندانی کردن خود در یک اتاق همسرش را تهدید به خاتمه دادن به زندگی خود نمود ولی پلیس با کمک کرتنی لاو وی را دستگیر کرد .

پس از این ماجرا پلیس وی را به یک کلینیک روان درمانی در کالیفرنیا فرستاد ولی وی در اوایل آوریل ۱۹۹۴ تنها پس از گذشت دو روز مراقبت از کلینیک فرار کرد و از کالیفرنیا خارج شد .

سرانجام جسد کرت در ۸ آوریل ۱۹۹۴ با صورتی متلاشی شده و اسلحه شات‌گان که در دستش قرار داشت و به سمت چانه وی نشانه رفته بود توسط یک کارگر برقکار در اتاقک بالای گاراژ خانه اش کشف شد . در کنار جسد او وصیت نامه اش که با جوهر قرمز نوشته شده بود قرار داشت . مخاطبان آخرین نوشته کرت لاو همسرش و فرانسیس دختر ۱۹ ماهه اش بود . تحقیقات بعدی نشان داد که کرت ۳ روز قبل در حالیکه مقدار زیادی مواد مخدر مصرف کرده بود به زندگی خود خاتمه داده است .

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


در بالای وصیت‌نامه‌ای که به کوبین نسبت داده می‌شود و در کنار جسدش یافت شد، کلمهٔ بزرگ بودا جلب توجه می‌کند. بودا نام دوست خیالی کوبین در دوران کودکی‌اش بود.

دو روز بعد بیش از ۵ هزار نفر جمعیت شمع به دست برای یاد بود کرت در سیاتل جمع شدند و به متن وصیت نامه او با صدای همسرش گوش دادند .

سبک موسیقی؛ راک آلترنتیو

راک آلترنتیو، که به عنوان موسیقی آلترنتیو هم شناخته می‌شود، سبکی از موسیقی راک است که در دههٔ ۱۹۸۰ به‌وجود آمد و تا دههٔ ۱۹۹۰ به طور وسیع شهرت یافت. راک آلترنتیو از پانک راک تاثیر گرفته بودند ولی در هیچ کدام از سبک‌های موجود جای نمی‌گرفتند. سبک آلترنتیو خود به زیر شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از دل موسیقی مستقل یا (موسیقی ایندی) بوجود آمده‌اند. گرچه این سبک راک محسوب می‌شود ولی برخی از زیر شاخه‌های آن از سبک‌های دیگر مثل موسیقی‌های محلی، رگه، موسیقی الکترونیک و جاز تأثیر گرفته‌اند.

کرت کوبین؛ از طلوع تا خودکشی


اشعار

گرول گفته است که یک بار کوبین به او گفته است «اول موسیقی، بعد شعر» و گرول معتقد بود که کوبین بیشتر از همه‌چیز، بر روی ملودی های ترانه‌هایش تمرکز کرده بود. کوبین در حین ضبط آلبوم، هنوز هم در حال کردن بر روی اشعار آلبوم بود.

بعلاوه، فهمیدن عباراتی که کوبین در متن اشعار استفاده کرده اغلب مشکل هستند. ویگ در این باره گفته است که واضح بودن آواز کوبین خیلی اهمیت نداشته. ویگ گفته است که «حتی اگر شما نتوانید بخوبی تشخیص دهید که اشعار در چه موردی است، اما می‌دانید که بشدت رنج‌آور هستند». بعدها وقتی که روزنامه‌نگاران راک تلاش کردند اشعار آهنگ را رمزگشایی کنند و معانی‌ای از آن استخراج کنند، کوبین اظهار داشت که «چرا ژورنالیست‌ها اصرار دارن یه ارزیابی فرویدی درجه‌دوم از اشعار آهنگ‌های من انجام بدن، در حالیکه توی ۹۰٪ موارد اون‌ها رو به اشتباه نقل می‌کنند؟»

چارلز کراس که در سال ۲۰۰۱ یک بیوگرافی از نیروانا تحت عنوان «قوی‌تر از خدا» نوشته بود، اظهار داشت که بسیاری از ترانه‌هایی که برای آلبوم بی‌خیال نوشته شده، درباره رابطه ناسالم کوبین با Tobi Vail بوده است. پس از اینکه این رابطه تمام شد، کوبین شروع به نوشتن و نقاشی کردن در مورد صحنه‌های خشونت‌آمیز کرد، که بسیاری از آنها نشان‌دهنده نفرتش از خود و دیگران بودند.

آهنگ‌هایی که طی این دوره نوشته شده بود کمتر خشونت‌آمیز بود، اما هنوز منعکس‌کننده عصبانیتی بود که در آثار اولیه کوبین وجود نداشت. کراس نوشته است که «در چهار ماه بعد از جدایی آنها، کورت نیمی از آهنگ‌های خاطره‌انگیزش را نوشت، که همه انها در مورد Tobi Vail بودند. Drain You با جمله «یه بچه به یکی دیگه می‌گه از دیدنت خوشحالم» که همان چیزی است که یک بار Vail با کوبین گفته بود، و همینطور جمله «حالا وظیفه من هست که تو را کاملاً تخلیه کنم» اشاره به تسلط Vail بر کوبین در رابطه دارد. بر طبق گفته ناواسلیک، «Lounge Act درباره Tobi بود» و آهنگ جمله «خودم را محبوس می‌کنم، سپری می‌پوشم» اشاره به خارکوبی کردن لوگو K Records بر روی دستانش به منظور تحت تاثیر قرار دادن Vail دارد. هرچند که Lithium قبل از آشنایی کوبین و Vail نوشته شده بود، اشعار این ترانه هم طوری تغییر یافتند که او را مورد هدف قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      مطالبی که به این سبک میذارید خیلی جالبه.ممنون

    • بدون نام

      من بازم میگم این مطالب فوق العادست ولی بدرد عوام نمیخوره
      حتی بدرد همه هنری ها هم نمیخوره
      حتی بدرد همه مسیقی دان ها هم نمیخوره
      یجورایی حیفه! ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منتظر دستور شما بودیم.

    • مریم

      لابد فقط به درد شما میخوره؟

    • مریم

      لابد فقط به درد شما میخوره؟

    • بدون نام

      میدونین تو دهه ۹۰ ادمایی مردن که واقعا حیف بودن.river phoenix و کرت جزشونن.بعد یه ادمی مثل محسن نامجو سعی داره مثه کرت بخونه که بیشتر ازش صدای بزغاله در میاد تا صدای کرت.کرتو همه نمیشناسن اما اگه میشد اونو با جاستین بیبر یا کارداشیانا عوض کرد دنیا گلستون بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امان از تعصب ! که به هر جایی وارد میشه اونجا رو به گند میکشه. حالا اون حوزه چه سیاست باشه،چه موسیقی و چه هر حوزه دیگه ای. تفکر بهتر از تعصبه دوست عزیز

    • بدون نام

      من که نمیشناختمش ولی چه زندگی غم انگیزی داشته، فقدان یه زندگی خانوادگی، همچین شخص مستعدی رو به نابودی کشونده...

    • Abbastobi

      ببخشید، ایشون توی دهه ی 90 خودکشی کردن
      حالا چرا دوروز پیش این پستو گذاشتین؟دلیله خاصی داره؟
      اگه میشه جوا بدین مرسی.

    • rosa

      river phoenix وکرت از نظرم دو از افرادی بودن که مردنشون حتی تا حالا هم خیلی ناراحت کنندست کرت یه فرشته بود از نظرع من کرت خودکشی نکرده کشته شده بر اساس یه سری شواهد کاش بودن

    • بدون نام

      قصد توهين ندارم بهش ولي اين شخص دچار بحران شخصيتي بوده از بچگي و اهنگشام بيشتر ب درد امثال خودش ميخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته امثال شما نمیتونن اهنگاشو درک کنن

    • ارشک

      حیف واقعا امثال کوبین و جف باگلی و مرکوری حیف بودن. با رفتنشون خیلی چیزارو بردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج