جاباما
۱۶۱۱۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رسیدگی «دادگاه ۱۱ سپتامبر» به اقدامات FBI

قرار است در جریان جلسه‌های دادرسی متهمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شوند، تلاش‌های پلیس FBI آمریکا برای نفوذ در تیم‌های وکلای مدافع این متهمان به منظور اخلال در کار آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

ایسنا: قرار است در جریان جلسه‌های دادرسی متهمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شوند، تلاش‌های پلیس FBI آمریکا برای نفوذ در تیم‌های وکلای مدافع این متهمان به منظور اخلال در کار آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

این اتفاق برای نخستین بار از زمان انتشار گزارش یک کمیته مجلس سنای آمریکا درباره شکنجه‌های سازمان سیا علیه متهمان به تروریسم پس از حملات ۱۱ سپتامبر می‌افتد.

یک وب‌سایت وابسته به پنتاگون اعلام کرد: این دادرسی‌های پیش از محاکمه به مدت دو روز در محل زندان گوانتانامو در کوبا انجام شده و تمرکز آن بر ابعاد نفوذ پلیس FBI آمریکا در تیم‌های وکلای مدافع متهمان حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ خواهد بود.

جیمز پوهل، قاضی دادگاه نظامی آمریکا که یک سرهنگ ارتش است، در ماه ژوییه حکم داد که اقدام FBI در نزدیک شدن به یک افسر امنیتی تیم وکلای مدافع متهمان ۱۱ سپتامبر، موجب تعارض منافع برای وکلای مدافع نشده است.

این اتهامات در ماه آوریل فاش شده و باعث تاخیر در به جریان انداختن این پرونده پیچیده شدند.

وکلای خالد شیخ محمد، مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و چهار متهم دیگر این حملات، خواهان آن هستند که قاضی پوهل به تعیین ابعاد ارتباط پلیس FBI با اعضای تیم وکلای مدافع بپردازد.

دیوید نیوین، وکیل ارشد خالد شیخ محمد اظهار داشت: در غیراینصورت ما نمی‌توانیم این ایده را رد کنیم که تحت نظر قرار داشته‌ایم و چنین کاری در توانایی ما به منظور انجام کار خود به عنوان یک وکیل مدافع خلل وارد می‌کند.

اخیرا وب‌سایت وزارت دفاع آمریکا چند سری اسناد محرمانه را منتشر کرده که در میان آنها سند افشای وجود یک تیم ویژه وزارت دادگستری آمریکا که به منظور تحقیقات درباره نقش پلیس فدرال منصوب شد، وجود داشته است.

خالد شیخ محمد به همراه رمزی بن الشیبه یکی دیگر از متهمان حملات یازده سپتامبر جزو زندانیانی بودند که از سوی ماموران سازمان سیا مورد شکنجه قرار گرفتند.

گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا درباره این شکنجه‌ها که روز سه‌شنبه گذشته منتشر شد، عنوان کرده که خالد شیخ محمد در معرض شکنجه‌های غرق مصنوعی، محرومیت از خواب و پرکرده روده از آب، قرار گرفته است.

نیوین و جیمز کانل یک وکیل متعلق به علی عبدالعزیز علی از دیگر متهمان ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ اظهار داشتند بعید است گزارش سنا در جلسات دادرسی زندان گوانتانامو مطرح شود.

کانل عنوان کرد: مطمئنا این گزارش تمرکز اصلی را به دست نخواهد آورد.

وی افزود: این گزارش به افشای بدرفتاری‌های انجام شده نه فقط علیه متهمان بلکه علیه یک شاهد بالقوه یعنی مجید خان از دستیاران خالد شیخ محمد پرداخته است.

وی عنوان کرد: دادستان‌ها باید اسناد مربوط به بدرفتاری با متهمان و شاهدان را به وکلای مدافع بدهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج