۱۶۱۱۶
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

خوانندگی، بازیگری

كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

بازيگري و خوانندگي شايد ابتدا خيلي ربطي به هم نداشته باشند ولي واقعيت اين است كه در عرصه سرگرمي اين ۲ بخش بيشترين نزديكي و قرابت را با يكديگر داشته و دارند. در اينجا نگاهي خواهيم داشت به برخي از مطرح‌ترين خواننده / بازيگران تاريخ سينما كه برخي از آن‌ها در هر ۲ حرفه موفقيت چشمگيري داشتند.

كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟
برترین ها : بازيگري و خوانندگي شايد ابتدا خيلي ربطي به هم نداشته باشند ولي واقعيت اين است كه در عرصه سرگرمي اين ۲ بخش بيشترين نزديكي و قرابت را با يكديگر داشته و دارند. تعداد بسيار زيادي از خوانندگان موفق و ناموفق پا به عرصه بازيگري گذاشتند و بازيگران متعددي هم بودند كه چند آلبوم موسيقي با صداي خود منتشر كردند تا شايد موفقيت‌هاي خود را در اين عرصه نيز تكرار كنند. در اينجا نگاهي خواهيم داشت به برخي از مطرح‌ترين خواننده / بازيگران تاريخ سينما كه برخي از آن‌ها در هر ۲ حرفه موفقيت چشمگيري داشتند.


كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

جاستين تيمبرليك: در حال تجربه

اين خواننده ۳۰ساله سبك پاپ با وجود سن كم پله‌هاي ترقي را به‌سرعت طي كرده و يكي از محبوب‌ترين خوانندگان در حال حاضر دنيا محسوب مي‌شود. به گزارش برترین ها تيمبرليك كه فعاليت خود در زمينه موسيقي را از سال ۱۹۹۵ و با گروه بوي بند آن سينك آغاز كرد در اواخر دهه ۱۹۹۰ كم‌كم نامي براي خود دست و پا كرد اما ستاره اقبال او با نخستين انفرادي‌اش در سال ۲۰۰۲ طلوع كرد. فروش باورنكردني اين آلبوم بود كه تيمبرليك را به ستاره‌اي جهاني تبديل كرد. تيمبرليك از سال ۱۹۹۹ و با بازي در يك سريال تلويزيوني فعاليت بازيگري خود را آغاز كرد. او تا سال ۲۰۰۱ در ۴ فيلم و سريال در نقش‌هايي كوتاه بازي كرد اما بعد از موفقيت عظيمش در زمينه موسيقي از سال ۲۰۰۵ در فيلم‌هايي جدي‌تر و نقش‌هايي مهم‌تر ظاهر شد از جمله اديسون(۲۰۰۵)، آلفا داگ(۲۰۰۶) و ناله مار سياه(۲۰۰۶) اما شايد بهترين بازي سينمايي او تاكنون بازي در نقش شون پاركر در فيلم شبكه اجتماعي ساخته ديويد فينچر باشد. بازي در اين نقش نشان داد تيمبرليك جدا از يك ستاره پاپ مي‌تواند در سينما نيز ستاره موفقي باشد.


كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

ويل اسميت: در بازيگري موفق‌تر شد

يكي از پولسازترين بازيگران تاريخ سينما كه بسياري از فيلم‌هايش فروشي بيش از ۱۰۰ميليون دلار داشته‌اند، در عين حال يكي از خوانندگان شناخته شده سبك هيپ‌هاپ نيز هست كه تاكنون ۹ آلبوم موفق و پرفروش را روانه بازار كرده است. به گزارش برترین ها اسميت در اوايل دهه ۱۹۹۰ و زماني كه ۴ آلبوم موفق از او منتشر شده بود كار بازيگري را آغاز كرد و بعد از موفقيت در فيلم «پسران بد» در سال ۱۹۹۵، در فيلم «روز استقلال» در نقش اصلي ظاهر شد. فروش بسيار بالاي اين فيلم و قسمت اول مردان سياهپوش در سال ۱۹۹۷ او را به يكي از ستارگان پرطرفدار سينما تبديل كرد محبوبيتي كه تاكنون تداوم داشته است. اسميت گرچه بازيگر تيپيك فيلم‌هاي تجاري است اما بارها نشان داده كه بازيگر توانايي است و يك‌بار نيز به‌ دليل بازي در نقش محمد علي كلي در فيلم «علي» كانديد جايزه اسكار شد. گرچه در حال حاضر فعاليت سينمايي اسميت بسيار بيشتر از كارهاي او در زمينه موسيقي است ولي با اين حال از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۵، ۴آلبوم در سبك هيپ‌هاپ روانه بازار كرده كه با استقبال مناسبي از جانب منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.


كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

ديويد بووي: بازي قوي در نقش‌هاي كوتاه

اين خواننده ۶۴ ساله انگليسي به همان اندازه شهرت و محبوبيت خود در عرصه موسيقي در زمينه بازيگري نيز هنرمندي قابل احترام با قدرت بازيگري بالا بوده است. به گزارش برترین ها بووي كه از ۱۵ سالگي با تعدادي از دوستانش يك گروه موسيقي تشكيل داده بود از سال ۱۹۶۹ توانست نظرها را به سمت خود جلب كند. صدا و موسيقي خاص او به‌سرعت طرفداران زيادي پيدا كرد و او خيلي زود توانست مقام خود را به‌عنوان يكي از ستارگان موسيقي راك تثبيت كند. بووي تقريبا از همان زماني كه نامي در عرصه موسيقي براي خود دست و پا كرد با بازي در فيلم‌هاي كوتاه پا به عرصه بازيگري گذاشت. بازي او در نقش يك بيگانه فضايي در فيلم مردي كه روي زمين سقوط كرد(۱۹۷۶) و بازي تكان دهنده‌اش در فيلم گرسنگي در كنار كاترين دونو و سوزان ساراندون قدرت بازيگري او را نشان داد. بووي همواره در كنار كار خوانندگي در عرصه بازيگري نيز فعال بوده اما بيشتر در نقش‌هاي مكمل و فرعي بازي كرده است. نكته مهم بازي‌هاي قوي او در همين نقش‌هاي كوتاه است كه به‌راحتي از ذهن مخاطب پاك نمي‌شود. يكي از بهترين بازي‌هاي اخير او بازي در نقش نيكلاي تسلا در فيلم پرستيژ ساخته ديدني كريستوفر نولان(۲۰۰۶) است.


كداميك از اين خوانندگان در سينما موفق شدند؟

فرانك سيناترا: فاتح قله‌ها

وقتي سيناترا در سال ۱۹۹۸ در ۸۲ سالگي درگذشت هيچ قله‌اي را در زندگي حرفه‌اي خود فتح نشده باقي نگذاشته بود. به گزارش برترین ها او فعاليت موسيقي خود را از سال ۱۹۳۵ وقتي تنها ۲۰‌سال داشت آغاز كرد و خيلي زود توانست جايگاه مهمي در صنعت موسيقي آمريكا به‌دست آورد. سيناترا حدود ۵ سال بعد از آغاز فعاليت موسيقي‌كار بازيگري را نيز آغاز كرد و تا زمان بازنشستگي از فعاليت‌هاي هنري در ۸۱ فيلم، سريال و برنامه تلويزيوني به ايفاي نقش پرداخت. برخي از اين فيلم‌ها در مزه ماندگارترين آثار كلاسيك تاريخ سينما هستند از جمله مرد بازو طلايي(۱۹۵۵)، مردان و عروسك‌ها (۱۹۵۵)، غرور و شهوت(۱۹۵۷)، سوراخي در سر(۱۹۵۹)، كانديداي منچوري (۱۹۶۲) و از اينجا تا ابديت (۱۹۵۳) كه به‌ دليل اين فيلم برنده جايزه اسكار بهترين بازيگر نقش دوم مرد شد تا يكي از معدود خوانندگاني باشد كه به اين افتخار دست يافته است. سيناترا به‌رغم شهرت و محبوبيت فوق‌العاده هرگز از بازي در نقش‌هاي مكمل ابايي نداشت و بارها در كنار ديگر ستارگان بزرگ سينما بازي كرد. در ضمن كيفيت هنري كارنامه سينمايي سيناترا در ميان خوانندگاني كه عرصه بازيگري را تجربه كرده‌اند تقريبا بي‌نظير است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج