۱۶۱۴۸
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

از" من شما را درك مي‌كنم" تا "كوچه به كوچه به دنبال خائنان مي‌گرديم!"

رهبران عرب در سال ۲۰۱۱ چه چیزها که نگفتند

سخنراني‌هاي رهبران بركنارشده كشورهاي عربي در سال ۲۰۱۱ نكات جالبي را دربر داشت، به طوري كه سايت شبكه العربيه در آستانه پايان سال ميلادي در گزارشي به بررسي سخنراني اين ديكتاتورها و معروفترين عبارت‌هاي آنها پرداخته است.

سخنراني‌هاي رهبران بركنارشده كشورهاي عربي در سال ۲۰۱۱ نكات جالبي را دربر داشت، به طوري كه سايت شبكه العربيه در آستانه پايان سال ميلادي در گزارشي به بررسي سخنراني اين ديكتاتورها و معروفترين عبارت‌هاي آنها پرداخته است.

روساي جمهور سابق تونس و مصر بعد از سومين سخنراني خود بركنار شدند، درحالي كه طولاني‌ترين سخنراني متعلق به معمر قذافي بود.

سال ۲۰۱۱ سال انقلاب‌ها و دگرگوني‌هاي مختلفي به شمار مي‌آيد در اين سال سخنراني‌هاي سياسي ماندگاري از سوي رهبران عرب كه برخي از آنها توسط مردم بركنار شدند، ايراد شد.

زين‌العابدين بن‌ علي‌، رئيس‌جمهور مخلوع تونس طي ۲۰ روز در جريان انقلاب اين كشور سه سخنراني سياسي ايراد كرد. عبارت‌ معروف وي "من شما را درك كردم... بله، من شما را درك كردم" بود به اعتقاد اين سايت خبري اين عبارت‌ در كتاب‌هاي تاريخي ثبت خواهد شد.

در اين گزارش به سخنراني حسني مبارك، رئيس‌جمهور سابق مصر نيز پرداخته شده و آمده است: وي قبل از آنكه از سمت خود استعفا كند، سه سخنراني سياسي داشت كه سعي كرد از طريق آنها به مردم مصر نشان دهد كه احساس آنها را درك مي‌كند.

مهمترين و مشهورترين عبارت‌هايي كه مبارك در سخنراني‌هايش استفاده مي‌كرد بدين شرح است "هيچ روزي به دنبال قدرت‌طلبي نبودم، قصد نامزدي براي دور جديد انتخابات رياست‌جمهوري را ندارم، مشكلي در گوش دادن به سخنان جوانان كشورم و همراهي با آنها نمي‌بينم".

به دليل آنكه بن‌ علي و مبارك بعد از سومين سخنراني‌هاي سياسي خود سقوط كردند، بسياري از افراد به معمر قذافي، رهبر سابق ليبي هشدار دادند كه بعد از ايراد سخنراني‌هاي اول و دوم خود سقوط خواهد كرد، اما قذافي حدود ۱۰ سخنراني ايراد كرد.

برخي از اين سخنراني‌ها بسيار كوتاه و عجيب و غريب بود و برخي از آنها از طريق تلفن صورت گرفت. از مشهورترين عبارات مطرح شده در سخنراني‌هاي قذافي مي‌توان به عبارات "با ميليون‌ها تن از مردم ليبي براي پاك سازي وجب به وجب، خانه به خانه و كوچه به كوچه از وجود خائنان حركت خواهيم كرد" اشاره كرد.

قذافي از مبارك و بن ‌علي در تعداد سخنراني‌هاي خود و مدت زمان آنها پيشي گرفته است. ميانگين زمان سخنراني‌هاي بن‌ علي و مبارك ۱۳ دقيقه بود، اما اولين سخنراني قذافي ۷۶ دقيقه طول كشيد.

علي عبدالله صالح، ديكتاتور يمن نيز سخنراني‌هاي جالبي را در طول سال ۲۰۱۱ ايراد كرد. وي در برخي از سخنراني‌هايش از تمايلش براي بركناري از قدرت سخن مي‌گفت و در برخي مواقع بر حضور در قدرت تاكيد مي‌كرد.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

رهبران عرب در سال 2011 چه چیزها که نگفتند


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج