۱۶۱۵۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

تصاویر فضایی نادر ثبت شده توسط «کاسینی»

دوربین‌های کاسینی این بار نمایی دیده نشده از مشتری و همچنین دو قمر مشهور سیاره زحل را به ثبت رسانده اند.

دیجی کالا: دوربین‌های کاسینی این بار نمایی دیده نشده از مشتری و همچنین دو قمر مشهور سیاره زحل را به ثبت رسانده اند.

بیشتر تصاویری که تاکنون از سیاره مشتری دیده‌ایم مشابه با یکدیگرند؛ تصاویری که اغلب از بغل این سیاره ثبت شده و نمای پوشیده از ابرهای رنگی همراه با اشکالی عجیب را به نمایش می‌گذارد.

اما تصویری که امروز از فضاپیمای کاسینی به زمین رسیده نمای بسیار زیبایی از قطب زیرین این سیاره را نمایش می‌دهد که تاکنون از این زاویه مشاهده نشده است.

تصاویر فضایی نادر ثبت شده توسط «کاسینی»

این تصویر آمیزه ای است از ۱۸ تصویر که هر ساعت دو بار و برای نه ساعت به ثبت رسیده‌اند. این تصاویر سپس به شکلی ترکیب شده تا مشتری را از چشم خیره یک انسان معمولی به نمایش بگذارد. در این تصویر می‌توان اتسمفر آشفته و اسرارآمیز آن را به خوبی نظاره کرد.

بر اساس گفته‌های محققین ناسا، نوارهای مخلوط از رنگ‌های سفید و قهوه ای از لایه‌های متراکم کریستال‌های آمونیوم، آمونیوم هیدروسولفاید و آب تشکیل شده است. مناطق روشن‌تر و همچنین کمربندهای تاریک‌تر (با رنگ‌های نارنجی و قهوه ای) نیز از سولفور، فوسفور و هیدروکربن تشکیل شده‌اند که در هنگام مواجهه با نور فرابنفش خورشید تغییر رنگ می‌دهد. نقاط روشن‌تر، سردتر از دیگر نقاط‌ و کمربندها نیز گرم‌تر از دیگر بخش‌ها هستند.

عملیات اصلی کاسینی بررسی سیاره زحل است و در هنگام عبور از کنار مشتری این تصویر زیبا را به ثبت رسانده. فضاپیمای اخصاصی ناسا برای بررسی مشتری جونو نام دارد که در آگوست ۲۰۱۶ به مشتری می‌رسد و نخستین بررسی کامل این سیاره را آغاز می‌کند.

همچنین ESA آژانس فضایی اروپا هم در سال ۲۰۲۲ کاوشگر JUICE را برای بررسی مشتری به فضا پرتاب خواهد کرد.

تصویر دومی نیز که مشاهده می‌کنید توسط فضاپیمای مشهور کاسینی از قمر دیون زحل گرفته شده که از کنار تایتن، دیگر قمر بزرگ این سیاره عبور کرده است. این تصویر توسط Gordon Ugarkovic تنظیم مجدد شده تا جلوه بهتری را از این قمرها به ما بدهد. دیگر آثار بسیار زیبای وی را می‌توانید از این لینک ببینید.

تصاویر فضایی نادر ثبت شده توسط «کاسینی»

قمر تایتن جزء محدود اجرام بزرگ منظومه شمسی است که منابع لیکوئیدی اثبات شده اما بدون حیات تشکل شده است. همچنین شواهد نشان می‌دهد که اقیانوس‌هایی در زیر قمر کوچک دیون حضور دارند. گشت و گذارهای کاسینی در اطراف زحل بدون شک می‌تواند جزئیات بیشتری از این قمرهای اسرارآمیز منظومه شمسی را برای ما نمایان کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج