۱۶۲۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!

این برنامه اگرچه به تهران و اهالی اندرویدی آن ارتباط دارد اما هر جای ایران هم ساکن باشید و بخواهد روزی گذر شما به تهران بیفتد برای رهایی از ترافیک آن این برنامه می‌تواند تا اندازه‌ای موثر واقع شود البته تا روزی که ترافیک به کوچه پس‌کوچه‌ها کشیده نشده و جای جای نقشه را خطوط قرمز پرنکرده باشد.

امروز قصد داریم برنامه فارسی رایگان و البته واقعاً کارآمد دیگری را به شما معرفی کنیم. این برنامه اگرچه به تهران و اهالی اندرویدی آن ارتباط دارد اما هر جای ایران هم ساکن باشید و بخواهد روزی گذر شما به تهران بیفتد برای رهایی از ترافیک آن این برنامه می‌تواند تا اندازه‌ای موثر واقع شود البته تا روزی که ترافیک به کوچه پس‌کوچه‌ها کشیده نشده و جای جای نقشه را خطوط قرمز پرنکرده باشد.

بررسی برنامه:

اگر چه در نگاه اول مطمئناً متوجه خواهید شد که برای دریافت آخرین اطلاعات این برنامه باید حتماً به اینترنت متصل باشید و باید بگویم که اشتباه هم نکرده‌اید اما حجم کم اطلاعات دریافتی و همچنین سازگاری برنامه با سرعت پایین شبکه‌های تلفن همراه در ایران باعث شده است تا مشکلی از این بابت متوجه کاربر نباشد.

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!

برنامه منو و یا تنظیمات خاصی ندارد. شما بلافاصله پس از دریافت برنامه حتی اگر به اینترنت متصل نباشید می‌توانید برنامه را باز کنید. اگر تا با نقشه تهران و خطوط مارپیچ خیابان‌ها و بزرگراه‌های آن روبرو شوید که با لمس صفحه نمایش و کشیدن نقشه به چپ و راست به تمامی آن دسترسی داشته باشید.

در این حالت اندازه صفحه در حالت عادیست و اگر نیاز به اندازه بزرگ‌تر دارید کافیست تا با نیشگون گرفتن و یا حرکت برعکس بر روی صفحه نمایش اندازه نقشه را بزرگ‌تر کرده و یا کوچک‌تر کنید. این حرکت را با استفاده از دو دکمه مثبت و منفی که با لمس صفحه نمایش در زیر نقشه ظاهر می‌شود نیز می‌توانید انجام دهید.

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!

به جز راهنمای کوچکی که در سمت راست و پائین نقشه و در خصوص رنگ‌ها و نمادهای نقشه نمایانگر است چیز دیگری در نگاه اول تا وقتی که به سراغ به‌روزرسانی اطلاعات ترافیکی نخواهید بروید توجه شما را جلب نخواهد کرد.

حالا کارکرد اصلی برنامه در به‌روزرسانی تقریباً هر ۵ دقیقه یکبار اطلاعات ترافیکی نقشه است البته مطمئناً بیشتر گره‌های کور ترافیکی تهران معمولاً با ۵ دقیقه حل نمی‌شود اما وقتی قصد دارید برای اولین بار در روز از برنامه استفاده کنید و یا قصد سفر به نقطه خاصی را دارید اطلاعات ترافیکی به‌روزتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای به‌روزرسانی این اطلاعات کافیست دکمه بزرگی را که در کادر پایین صفحه و به سادگی قرار گرفته است فشار دهید تا کمتر از چند ثانیه رنگ‌های موجود بر روی نقشه بستگی به ساعتی که در آن قرار دارید کمی تغییر کند و امیدوارانه به افزایش نقاط سبز رنگ بیندیشید.

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!

ساعت کوچکی که در گوشه سمت چپ بالای نقشه قرار گرفته آخرین زمان بروزرسانی نقشه را به شما نشان می‌دهد و پس از به‌روزرسانی نقشه دکمه دیگری در کنار دکمه به‌روزرسانی ظاهر می‌شود که نشان از ان دارد که نقشه قبلی موجود در برنامه شما را آرشیو کرده تا بتوانید مقایسه‌ای میان دو زمان داشته باشید.

با زدن کلید منو سه آیکون راهنما، درباره و خروج از برنامه ظاهر می‌شود. که در قسمت راهنما، راهنمای خلاصه‌ای از عملکرد برنامه نوشته شده و در قسمت درباره برنامه نیز اطلاعات کوتاهی در خصوص محل دریافت اطلاعات و همچنین طراح و برنامه‌نویس ان نوشته شده است در دکمه خروج هم فایده‌ای جز خروج از برنامه مطابق معمول نخواهید دید.

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!

این برنامه در حالت اولیه نصب و بدون دریافت اطلاعات ترافیکی اولیه تنها ۱۴۶ کیلوبایت حجم دارد و پس از دریافت اولین به‌روزرسانی و دریافت دومین بروزرسانی و ایجاد آرشیو حجم ان تقریباً به یک مگابایت می‌رسد که با توجه به امکانات برنامه بیش از این حجم افزایش پیدا نخواهد کرد.

برنامه متاسفانه با دکمه‌های فیزیکی سازگاری ندارد و به طور مثال با زدن دکمه برگشت به بیرون از برنامه هدایت خواهید شد. برنامه در کمال سادگی ظاهری طراحی شده و اگر چه گاهی اوقات سادگی اوج پیچیدگی است اما برخی موارد جزئی مانند آیکون اصلی برنامه، اضافه کردن و تغییر رنگ منوها و توجه به کارکردهای دکمه فیزیکی می‌توانست راهکار موثرتری باشد.

قرار گرفتن دکمه بزرگ به‌روزرسانی و آرشیو در زیر نقشه در حالت عمودی و قرار گرفتن این دکمه‌ها در کنار نقشه در حالت افقی یعنی باید همیشه آن‌ها را تحمل کنید و هیچ‌گاه نمی‌توانید نقشه کامل برنامه را تجربه کنید. به نظر می‌رسد استفاده از دکمه منو برای قرار دادن دکمه امکان به‌روزرسانی و آرشیو و حذف آن‌ها از کنار و یا زیر نقشه که در صفحات نمایش بزرگ‌تر آزاردهنده است می‌توانست مناسب‌تر باشد.

بر اساس اعلام سازنده برنامه این نرم‌افزار بر اساس آخرین اطلاعات دوربین‌های کنترل ترافیک و از طریق سرور شرکت کنترل ترافیک شهر تهران نقشه‌ای از میزان بار ترافیکی معابر اصلی شهر را نمایش می‌دهد و اطلاعات نمایش داده شده در ان مستقیماً توسط شرکت کنترل ترافیک شهر تهران ارائه می‌گردد. این برنامه در واقع نسخه اندروید نقشه اینترنتی ترافیک شهر تهران در این آدرس بر روی وب است.

به نظر استفاده از موقعیت جی‌. پی. اس در این نقشه برای زمانی که اصلاً نمی‌دانیم در کجای نقشه قرار داریم و رهیابی با استفاده از نقشه موجود گام خوب و مناسبی در به‌روزرسانی بزرگ بعدی برنامه می‌تواند باشد.

این برنامه رایگان توسط محسن میر حسینی طراحی و برنامه‌نویسی شده است که باید به خاطر رعایت برخی نکات از جمله توجه به سرعت دسترسی به اینترنت، حجم اطلاعات دریافتی و سبکی برنامه به ایشان تبریک گفت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.


منبع: فارنت

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دوربین‌ های ترافیکی در گوشی اندرویدی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Dan

      لطفا بكين از كجا مي شه داونلودش كرد! با iPhone هم سازكاري داره يا نه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج