۱۶۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

معاون سازمان ميراث‌فرهنگي:

كودكان در كاخ گلستان باستان‌شناس مي‌شوند

معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري گفت: كودكان از فردا مي‌توانند در محوطه كاخ گلستان عمليات باستان‌شناسي را تجربه كرده و "سفال " و "اسكلت " استخراج كنند.

معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري گفت: كودكان از فردا مي‌توانند در محوطه كاخ گلستان عمليات باستان‌شناسي را تجربه كرده و "سفال " و "اسكلت " استخراج كنند.
سيد مسعود علويان صدر اظهار داشت: فردا همزمان با روز موزه و آغاز هفته ميراث فرهنگي در مجموعه كاخ گلستان، سايت باستان‌شناسي را براي كودكان افتتاح خواهيم كرد.
وي در ادامه افزود: محوطه‌اي كه كودكان در آن به عمليات كاوش‌هاي باستان‌شناسي خواهند پرداخت، محوطه‌اي است در بيرون كاخ كه با ماسه‌هاي ريز پوشانده شده و در زير ماسه‌ها سفال و بخش‌هايي از اسكلت را قرار داده‌ايم تا كودكان بتوانند موفق به كشف و استخراج آن‌ها شوند.
معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري گفت: ظروف سفالي و بخش‌هايي از اسكلت كه در ماسه‌ها مخفي شده است اشياي تاريخي نيست بلكه اشياي معمولي است كه در بازار هم موجود است.
علويان صدر درباره نحوه نظارت بر كاوش كودكان در اين محوطه ساختگي باستان‌شناسي تصريح كرد: كارشناسان باستان‌شناسي از ابتداي حضور كودكان در اين محوطه به آن‌ها نحوه كاوش را آموزش مي‌دهند و در طول كاوش‌ هم بر عملكرد آن‌ها نظارت مي‌كنند.
وي با بيان اينكه كودكان با اين روش به خوبي اهميت اشياي تاريخي را درك خواهند كرد، گفت: كودكان در اين محوطه تاريخي از سنين پايين ارتباط نزديكي را با ميراث فرهنگي برقرار مي‌كنند و اهميت ميراث فرهنگي براي هميشه در ذهنشان ماندگار خواهد شد.
به گفته معاون حفظ و احياي آثار تاريخي سازمان ميراث‌فرهنگي و گردشگري، حضور تمام كودكان براي استفاده از اين محوطه تجربه باستان‌شناسي آزاد است.
علويان صدر گفت: از فردا به مدت يك هفته كودكان مي‌توانند با حضور در كاخ گلستان،‌ عمليات باستان‌شناسي را تجربه كنند.

منبع: فارس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج