۱۶۴۰۳۰
۱ نظر
۴۶۷۱۵۱
۱ نظر
۴۶۷۱۵۱
پ

محتوای حمایت‌شده

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن یک روش آرایش دائم است که می‌تواند برای آرایش دائم چشم‌ها، آرایش دائم لب‌ها و آرایش دائم دیگر قسمت‌ها انجام شود. هزینه میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

برترین‌ها: احتمالا شما هم خانم‌هایی را دیده‌اید که همیشه آراسته و آرایش کرده در همه‌جا حضور پیدا می‌کنند و شاید از خود پرسیده‌اید چگونه ممکن است یک خانم در آخر شب ظاهری مثل اول روز داشته باشد.

اگر شما هم کمی کنجکاو بوده، در اینستاگرام و سایر شبکه‌های مجازی فعال باشید یا تراکت‌های تبلیغاتی آرایشگر‌ها به دست‌تان رسیده باشد، حتما تبلیغات مربوط به آرایش دائم  و تاتوی آرایشی را دیده‌اید. بله، آرایش دائم یا میکروپیگمنتیشن! فرآیندی که طی آن رنگ‌ها به صورت طبیعی روی صورت شما می‌نشیند و شما را تبدیل به فردی می‌کند که ۲۴ ساعته آراسته‌اید و از هرگونه مواد آرایشی بی‌نیاز هستید.

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

جهت مشاوره رایگان با سالن زیبایی گلچهره و بهرمندی از ۲۰ درصد کلیک کنید.(ویژه تهرانی ها)

میکروپیگمنتیشن چیست؟

انجام میکروپیگمنتیشن به سختی تلفظش نیست؛ روشی است مبتنی بر اصول علمی و پزشکی با استفاده از دستگاه‌های استاندارد و وسایل یک بار مصرف استریل که به کاربر (پیگمنتر) این امکان را می‌دهد که بنا به تقاضای مشتری، نسبت به ارائه یک آرایش دائمی ایمن اقدام کند؛ این کار فرآیند کاشت رنگدانه‌های زیست سازگار در عمق مشخصی از لایه پوست، با حداقل آسیب به بافت پوستی است. این تکنیک علاوه بر کاربرد‌های زیبایی در حوزه پزشکی نیز کاربرد وسیعی دارد.

برخلاف تاتو که برای نقاشی کردن روی بدن استفاده می‌شود، میکروپیگمنتیشن برای بازسازی طبیعی، متعادل‌سازی و جلوه بخشیدن به چهره استفاده می‌شود که درنتیجه زیبایی بیشتر چهره در طولانی مدت را به ارمغان می‌آورد. با این اوصاف انجام چنین کاری آن هم به عنوان آرایش دائم عاقلانه است یا نه؟ آن‌طور که پیگمنتر خانم مریم زهره‌وند در سالن زیبایی گلچهره می‌گوید، این کار نسبت به تاتویی که به صورت سنتی انجام می‌شود، درد و خونریزی کمتری دارد و ماندگارتر است. آسیب کمتری به پوست وارد می‌کند و با تکرار ترمیم چند سال یک بار رنگ آن به قرمزی یا سبزی نمی‌زند.

 

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

۲۰ درصد در خدمات میکروبلیدینگ نچرال ابرو
همین حالا با ما تماس بگیرید.(ویژه تهرانی ها)
 

موارد استفاده از میکروپیگمنتیشن

  • بهبود ظاهر پلک‌ها
  •  اضافه کردن یا جایگزین کردن ابروها
  •  بهبود خط لب
  •  خط چشم دائمی
  • تقویت مژه برای مژه‌های کم پشت
  • قرینه‌سازی ابروها
  • لک‌های ماه گرفتگی
  • ناهنجاری‌های مویرگی خوش‌خیم
  • مخفی کردن قسمت‌های بی‌مو در بیماران دارای جای زخم روی فرق سر
  • بازسازی هاله سینه
  •  آرایش چشم برای افرادی که به مواد آرایشی آلرژی دارند
  • درمان ویتیلیگو

از میکروپیگمنتیشن در حوزه آرایش چه استفاده‌هایی می‌شود؟

 در حوزه آرایش دائم برای موارد زیر می‌توان از این روش استفاده کرد:

ابرو

• طراحی و قرینه‌سازی ابرو با تکنیک‌های مختلف به عنوان مثال هاشور ابرو، سایه ابرو و ...

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

چشم

• خط چشم دائم پلک بالا یا خط مژه دائم پلک بالا، خط چشم پلک پایین، سایه چشم پلک بالا و پایین که در اصطلاح عموم به آن هاشور خط چشم یا هاشور مژه هم گفته می‌شود.

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

 

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

۲۰ درصد در خدمات میکروبلیدینگ نچرال ابرو
جهت مشاهد نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.
 

لب

• میکروپیگمنتیشن رژلب و خط لب یا دراصطلاح هاشور رژلب جهت قرینه‌سازی لب یا حجیم‌سازی لب. گاهی از آن برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب‌ها هم استفاده می‌شود. با این روش می‌توان سیاهی دور لب‌های افراد را نیز از بین برد.

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

• کاربرد دیگر از بین‌بردن جای بخیه، از بین بردن لک‌ها یا اسکار‌های پوستی است. درواقع با این روش می‌توانیم دقیقا رنگ پوست مدل را ساخته و در قسمت‌هایی از پوست که از نظر رنگ ناهمگون است کار کنیم، به عنوان مثال برای از بین بردن ماه گرفتگی.

میکروپیگمنتیشن چه فرقی با تاتو دارد؟

میکروپیگمنتیشن روشی تقریبا مشابه تاتو آرایشی به شکل سنتی دارد، با این تفاوت که در این روش، رنگ مانند دانه‌های مو و در جهت رویش مو‌های ابرو روی پوست می‌نشیند و تفاوت آن با تاتو‌های قدیمی این است که دیگر یک کادر پررنگ و ناجور وجود ندارد، فقط تار‌هایی مانند مو با سوزن نازکی داخل ابرو کشیده می‌شوند که خیلی هم پررنگ و مشخص نیستند بلکه رنگی طبیعی دارند. تفاوت پیگمنت با تاتو در روش اجرای آن، همچنین بدون درد و خونریزی بودن آن است که درنتیجه التهاب کمتری در افراد ایجاد می‌کند.

در گذشته فردی که تاتو انجام می‌داد ممکن بود تا مدت‌ها از فعالیت‌های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود ولی در این روش، بسته به نوع پوست و ویژگی‌های بدن افراد، التهاب و زخم بسیار کم است. در پیگمنت به دلیل استفاده از کارتریج‌های یکبار مصرف و رنگ‌های تست شده، ایمنی و بهداشت کار بسیار بالا و خطر انتقال بیماری بسیار کم است. باتوجه به ظریف بودن سوزن‌های این دستگاه، درد حاصل از این کار به‌شدت کاهش یافته است و می‌توان به جرات، کلمه پیگمنت بدون درد را به کار برد.

میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی با میکروبلیدینگ دارد؟

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن هردو روش‌هایی برای رفع نواقص ابرو  و اصلاح شکل آن هستند.با وجود شباهت‌هایی که این دو روش باهم دارند،تفاوت‌هایی نیز بین آن‌هاست که باید ذکر شوند.میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دارای ابزار متفاوت هستند که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. در میکروبلیدینگ با استفاده از تیغ‌ها مخصوص این روش تارهای طبیعی شبیه تار ابرو در ابروها ایجاد می‌شود که به هاشور ابرو معروف است. اما در میکروبلیدینگ با استفاده از ابزار مورد نظر،صرفا سایه‌ای با استفاده از رنگ‌های معدنی در قسمت ابرو ایجاد می‌شود تا ابروها پرپشت تر به نظر برسند.

میکروپیگمنتیشن برای چه اشخاصی مناسب نیست؟

کسانی که عمل بوتاکس انجام داده‌اند

کسانی که قبل از  میکروپیگمنتیشن عمل بوتاکس روی ابروهای خود انجام داده‌اند بهتر است از این روش استفاده نکنند. البته این ممنوعیت دائمی نیست و افراد علاقه‌مند می‌توانند با گرفت مجوز از پزشکه برای انجام میکروپیگمنتیشن اقدام نمایند.

زنان باردار 

به دلیل وجود مواد شیمیایی و بی حس کننده،استفاده از میکروپیگمنتیشن برای زنان باردار مناسب نیست.

کسانی که به بی‌حسی حساسیت دارند

آغاز کار میکروپیگمنتیشن با بی حسی انجام می‌شود بنابراین افرادی که به داروهای بی حسی حساسیت دارند نمی‌توانند از میکروپیگمنتیشن  استفاده کنند.

مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن تحت تاثیر عوامل مختلف متفاوت است. برای مثال هرچه پوست شما خشک‌تر و دارای منافذ ریز تر باشد،طول عمر رنگ دانه‌ها بالاتر می‌رود.اما به طور کلی عمر میکروپیگمنتیشن از 6ماه الی یک سال در نوسان است و نمی‌توان طول عمر مشخصی برای آن در نظر گرفت.

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام میشود؟

در مراکز معتبر آرایش قبل از مشخص کردن فرم مورد نظر برای ابروها،ابتدا از روپوش بهداشتی و ضد عفونی کردن وسایل کار میکروپیگمنتیشن را آغاز می‌کنند.بعد از اقدامات بهداشتی نوع و قالب مورد نظر برای ابروهارا مشخص می‌کنند و با استفاده از وسایل و دستگاه مخصوص که  یک دستگاه با قابلیت تنظیم دور موتور است و در نوک آن سوزن های ظریفی وجود دارد میکروپیگمنتیشن انجام می‌شود.با استفاده از این سوزن‌های مخصوص خراش‌هایی برای فرم دادن خط رویش مو در سطح پوست ایجاد می‌شود تا فرم ابرهای مورد نظر را به وجود آورد.

پزشکان درباره میکروپیگمنتیشن چه می‌گویند؟

همان‌طور که گفتیم میکروپیگمنتیشن در حوزه پزشکی کاربرد فراوانی دارد، اما کاربرد آن به شکل گسترده و به عنوان یک فرآیند زیبایی موضوعی است که باید به آن توجه کرد. امروزه در کاربرد‌های پزشکی از اصطلاح میکروپیگمنتیشن یا درماتوگرافی به جای عنوان تاتو استفاده می‌شود. از این روش برای درمان ضایعات پوستی، اسکارها، سوختگی، ترمیم ابرو، علامت‌گذاری در آندوسکوپی‌ها، میکروپیگمنتیشن قرنیه، درمان ضایعات پوستی با منشاء ویروسی و... بهره می‌برند.

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

در کشور‌های پیشرفته، پزشکان متخصص پوست و جراحان پلاستیک به عنوان آخرین مرحله درمان از آن استفاده می‌کنند، به‌طور مثال پس از جراحی پلاستیک جهت درمان لب شکری؛ رنگ سرخ لب و رنگ پوست با هم آمیخته می‌شوند، زیرا هنوز لب فرم و شکل طبیعی خود را به دست نیاورده و تنها راه باز گرداندن رنگ طبیعی از طریق میکروپیگمنتیشن است.

همانطور که خودتان هم می‌دانید زیبا شدن به این شیوه خالی از درد و نگرانی نیست. پوست یکی از حساس‌ترین عضو‌های بدن است که به صورت عادی هم مراقبت‌های خاص خود را می‌طلبد و اگر قصد انجام میکروپیگمنتیشن را دارید، باید توصیه پزشکان را جدی بگیرید:

دستگاه‌ها، رنگ‌ها و ملزومات مصرفی مورد استفاده باید براساس اصول پزشکی تهیه و تولید شده باشند، در غیر این صورت استفاده از وسایل غیراستاندارد می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری برای آرایشگر و مشتری به همراه داشته باشد. پیگمنتر باید دوره‌های آموزشی میکروپیگمنتیشن، تکنیک‌های انجام کار، اصول زیبایی شناختی و طراحی چهره را گذرانده باشد؛ در غیر این صورت به دلیل دائمی بودن آرایش ممکن است خواست مشتری تامین نشود و باعث ایجاد بحران‌های روحی و روانی در فرد شود.

برای میکروپیگمنتیشن کجا برویم؟

برای انجام میکرو‌پیگمنتیشن باید به مراکز آرایشی مجاز که هم دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده‌اند و هم دستگاه‌های پیشرفته دارند، مراجعه کنید. احتمالا پیامک این مراکز یا آگهی آن‌ها را در صفحات اینترنت و جا‌های دیگر مشاهده کرده‌اید. فقط به خاطر داشته باشید که میکروپیگمنتیشن را به شرط سلامت و ایمنی انجام دهید و برای زیباتر شدن تن به هر کاری ندهید. حتما از پیگمنتر خود بخواهید گواهی آموزشی خود را به شما نشان دهد و از مجاز بودن رنگ و دستگاهی که استفاده می‌کند و گواهی وزارت بهداشت او مطمئن شوید.

مراقبت های لازم بعد از میکروپیگمنتیشن

پس از انجام میکروپیگمنتیشن و از بین رفتن اثرات بی حسی، ممکن است با درد و سوزش زیادی در ناحیه‌ی ابرها مواجه شوید. استفاده از ژل پترولیوم برای تسکین در و سوزش ابرها بسیار مناسب است و حداقل آسیب را به میکروپیگمنتیشن ابرهای شما می‌زند.

میکروپیگمنتیشن چه مزایایی دارد؟

  • دائمی بودن
  • زیبایی ظاهری
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • کاهش آسیب به پوست با لوازم آرایشی

عوارض میکروپیگمنتیشن 

  • احتمال عفونت
  • ایجاد جای زخم
  • مشکل در پاک کردن آرایش دائم
  • امکان پشیمانی

هزینه میکروپیگمنتیشن چقدر است؟

میکروپیگمنتیشن می‌تواند برای قسمت‌های مختلف صورت انجام شود. از چشم‌ها و ابروها گرفته تا لب‌ها همه می‌توانند آرایش دائم داشته باشند. هزینه‌ای که شما برای میکروپیگمنتیشن می‌پردازید، بسته به قسمتی از صورتتان که برای آرایش دائم آن اقدام می‌کنید متفاوت خواهد بود. از سویی موارد دیگری از جمله میزان تخصص آرایشگر زیبایی نیز می‌تواند تاثیر مستقیم بر هزینه یکرو داشته باشد.

برخی از سالن‌های زیبایی با دریافت مبلغ کم، خدمات آرایش دائم را ارائه می‌دهند اما لازم است بدانید که ممکن است مواد مصرفی برای انجام آرایش دائم، چندان مرغوب نباشند و موجب عفونت شوند. پس پیش از انجام حتما تحقیق کنید.

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

سالن زیبایی گلچهره

سالن زیبایی گلچهره انتخاب مناسبی برای انجم انواع خدمات زیبایی است. چرا که با دارا بودن کادر متخصص و محیط سالم و بهداشتی این نوید را به شما می‌دهد که در عین زیبایی بی نقص از سلامتی خود نیز مطمئن باشید. 

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

۲۰ درصد در خدمات میکروبلیدینگ نچرال ابرو

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید. (ویژه تهرانی ها)

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

همین حالا با ما تماس بگیرید.(ویژه تهرانی ها)

۰۲۱-۷۷۹۴۹۰۹۰

۰۹۱۲۱۲۱۶۸۸۰

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

جهت مشاهد نمونه‌های بیشتر از اینستاگرام بازدید نمایید.

golchehrevip.ir@

میکروپیگمنتیشن (آرایش دائمی) چیست؟ عوارض و مزایای میکرو پیگمنتیشن

نارمک، خیابان سمنگان، ساختمان ثمین، پلاک ۳۲۷، طبقه دوم، واحد ۱

 

 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      آرایشگرها با همین اسامی من درآوردی و سخت برا خودشون جایگاه خریدن 😒اصطلاحات آریشگرا از اصطلاحات جراحها بیشتر و سخت تره 🤔

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج