۱۶۴۴۴۰
۱ نظر
۵۰۱۴
۱ نظر
۵۰۱۴
پ

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟

پاکستان فقط مهد تروریسم نیست بلکه محل قرار گرفتن دریاچه‌های زیبا، ارتفاعات زیبا و پوشیده از برف، دشت‌های پر از گل، جنگل‌هاتی زیبا و مناطق گردشگری بسیاری است.

فارس: پاکستان محل قرار گرفتن دریاچه‌های زیبا، ارتفاعات جذاب و پوشیده از برف، دشت‌های پر از گل، جنگل‌های انبوه و مناطق گردشگری بسیار است.

آیا می‌توانید بگویید پاکستان را تا چه اندازه می‌شناسید؟ انفجارهای تروریستی،‌ فرقه‌گرایی و خلاصه انتشار خبرهای منفی از این کشور باعث شده چهره زیبای این کشور دیده نشود.

پاکستان فقط مهد تروریسم نیست بلکه محل قرار گرفتن دریاچه‌های زیبا، ارتفاعات زیبا و پوشیده از برف، دشت‌های پر از گل، جنگل‌هاتی زیبا و مناطق گردشگری بسیاری است.

در گزارش‌های قبلی با ارتفاعات بلند پاکستان و دریاچه‌های منحصر به فرد این کشور آشنا شدیم و در این گزارش به بررسی مناطق گردشگری پاکستان می‌پردازیم.

باره‌گلی

باره گلی یا گلیات یکی از مناطق گردشگری پاکستان است که در ارتفاع ۲۳۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد این منطقه بین ابیت‌آباد و مری قرار گرفته و مرکز تابستانی دانشگاه پیشاور نیز می‌باشد.

کوه‌های پوشیده از درختان سر به فلک کشیده به زیبایی منطقه گلیات افزوده است.

گفته می شود در دوره تسلط انگلیس بر شبه‌قاره منطقه گلیات یک پادگان نظامی بود که سربازان انگلیسی در فصل تابستان برای استراحت به آن نقل مکان می‌کردند.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


چهانگله گلی

یک منطقه گردشگری رویایی در پاکستان است که همیشه پوشیده از ابر می‌باشد و می‌توان از آن به عنوان جنگل ابر نیز یاد کرد. چهانگله گلی در ارتفاع 2559 متری از سطح دریا قرار دارد و در فاصله 16 کیلومتری از منطقه مری واقع شده است.

ابرهای زیبا هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند اما همین ابرها رانندگی در خیابان مارپیچ و کم‌عرض چهانگله گلی را مشکل می‌سازد و راننده که خیابان را نمی‌بیند احساس می‌کند در حال رانندگی روی ابرها است.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


چهره پانی

پانی در زبان اردو به معنای آب است.

این منطقه در فاصله 15 کیلومتری از اسلام‌آباد قرار دارد و جاذبه گردشگری آن آب زلال و شفافی است که از بین کوه‌ها و دره‌ها جریان پیدا کرده و طراوت و شادابی خاصی به انسان می‌بخشد.

بیشتر کسانی که به مناطق گردشگری پاکستان سفر می‌کنند توقفی هر چند کوتاه در منطقه چهره پانی دارند زیرا موقعیت آن طوری است که بهترین محل برای استراحت مسافران خسته و خنک کردن موتور خودروها که مسیر سراشیبی زیادی را طی کرده‌اند می‌باشد.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


گورا گلی

یکی دیگر از مناطق گردشگری پاکستان است که در ارتفاع 1691 متری از سطح دریا واقع شده و از توابع منطقه گردشگری مری می‌باشد.

با اینکه شهرت اصلی این منطقه به خاطر تلکابین مرتفع آن می‌باشد اما بعدها دانشکده لارنس و دانشکده کیدت موجب شهرت بیش از پیش گورا گلی شد.

نتهیا گلی

یکی از معروفترین مناطق گردشگری پاکستان است که شهرستان ابیت‌آباد را به منطقه گردشگری مری وصل می‌کند. این منطقه در 80 کیلومتری اسلام‌آباد پایتخت پاکستان واقع شده است.

در فصل گرما نتهیا گلی به علت آب و هوای خنک و مطبوع همچنین خوش‌مسیر بودن بیشتر مردم و گردشگران را به سمت خود می‌کشاند.

در ماه جولای و آگوست در منطقه نتهیاگلی روزانه باران می‌بارد و در فصل سرما بر اثر بارش برف این منطقه سفید پوش می‌شود.

قبل از رسیدن به منطقه نتهیا گلی یک تابلوی بزرگ با عنوان پارادایس پاکستان قرار دارد که نشان می‌دهد شما در حال وارد شدن به بهشت پاکستان هستید.

بیشتر گردشگران تأیید می‌کنند که نتهیا گلی واقعا بهشت پاکستان است.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


هرنو

اگر از ابیت‌آباد به سمت نتهیا گلی حرکت کنیم در فاصله 12 کیلومتری از منطقه مری به ناحیه هرنو می‌رسیم. هر کس از هرنو عبور کند نمی‌تواند از توقف در این ناحیه زیبا صرف‌نظر کند. این منطقه در ساحل رودهای زیبا قرار دارد که آن را از سایر مناطق گردشگری متمایز می‌سازد.


تهندیانی

این منطقه زیبا اما بسیار سرد است و علت آن ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا می‌باشد. در شمال و شمال شرق این منطقه کوهستان کاغان قرار دارد و شمال غرب آن همجوار دره سوات و منطقه چترال می‌باشد.

جنگل‌های انبوه این منطقه دارای درختانی است که از رسیدن نور خورشید به زمین جلوگیری می‌کنند به همین علت حتی در فصل تابستان زمین این منطقه پوشیده از برف می‌باشد.


پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


دونگا گلی

دونگا گلی بخشی از پارک ملی ایوبیه می‌باشد و در فاصله 3 کیلومتری نتهیا گلی قرار دارد.

از ارتفاعات این منطقه می‌توان جنگل‌های انبوه و زیبا را مشاهده کرد.

آب شفاف چشمه‌های منطقه دونگا گلی به انسان طراوت و شادابی می‌بخشد و برای سلامتی بسیار مفید است.


خیره گلی

منطقه خیره گلی نیز یکی از بخش‌های پارک ملی ایوبیه می‌باشد که در ارتفاع ۲۳۴۷ متری قرار دارد.

خانه‌های شش گوش که در ارتفاعات این منطقه ساخته شده از شهرت زیادی برخوردار است.


پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


جهیکا گلی

ناحیه جهیکا گلی از توابع منطقه گردشگری مری می‌باشد که به خاطر مدرسه‌های متعددی که در آن قرار دارد شهرت یافته است.


پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


خانسپور

منطقه خانسپور نیز بخشی از پارک ملی ایوبیه محسوب می‌شود که به علت بارش برف سنگین در فصل زمستان مشهور شده است. در فصل تابستان هوای این منطقه معتدل و مطبوع است که گردشگران و مسافران زیادی را به خانسپور می‌کشاند.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


پارک ملی ایوبیه

پارک ملی ایوبیه در فاصله 26 کیلومتری از منطقه گردشگری مری قرار دارد.

نام این پارک ملی به اسم ایوب‌خان رئیس‌جمهور اسبق پاکستان ایوبیه گذاشته شده است. پارک ملی ایوبیه از 4 منطقه گردشگری زیبا که عبارت می‌باشند از گهورا گلی، چهانگله گلی،خیره گلی و خانسپور که در متن قبلی معرفی شد تشکیل شده است.

علاوه بر مکان‌های تفریحی منحصر به فرد تلکابین باعث جذب توریست‌ها و گردشگران به پارک ملی ایوبیه می‌شود. پارک ملی ایوبیه دارای گونه‌های مختلف جانوران از جمله عقاب‌طلایی،انواع کبوتر جنگلی، خرس سیاه و انواع روباه می‌باشد.


پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


مری

مشهورترین و زیباترین منطقه گردشگری پاکستان منطقه مری است که به ملکه کوهستان نیز شهرت دارد.

منطقه مری فقط یک ساعت با اسلام‌آباد پایتخت پاکستان فاصله دارد.

مسافرانی که از اسلام‌آباد و به ویژه از مسیر ابیت‌آباد به مری سفر کنند می‌توانند در مسیر خود از نزدیک کوه‌های سرسبز، جنگل‌های انبوه و ابرهای زیبا را که گویی با رقص خود در آسمان به مهمانان خوشامد می گویند مشاهده کنند.

منطقه مری در فصل گرما سرسبز و در فصل سرما پوشیده از برف است.

مری در فاصله 2300 متری از سطح دریا قرار دارد و در سال 1851 به عنوان یکی از مناطق گردشگری مهم در منطقه شناسایی شد. در منطقه مری شما می‌توانید کوهستان‌های پوشیده از برف کشمیر را مشاهده کنید و در فصل بارندگی از بارش باران‌های موسمی لذت ببرید مناظر غروب و حرکت ابرها در این منطقه نیز بسیار زیبا است.


پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟


بهوربن

یکی اتز مناطق زیبای گردشگری در پاکستان شهر کوچک بهوربن از توابع ایالت پنجاب می‌باشد این شهر تقریبا در فاصله 9 کیلومتری از منطقه مری زیباترین منطقه گردشگری پاکستان قرار دارد.

بهوربن به علت کوه‌های سرسبز به بهشت گردشگران مشهور است.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟

پارک جنگلی ایوبیه نیز فاصله چندانی با بهوربن ندارد بنابراین گردشگران به راحتی و با صرف کمترین هزینه می‌توانند از سکوت طبیعت در بهوربن لذت ببرند.

اقامت در ساختمان‌ها و هتل‌های شهر بهوربن که در دل کوه‌های سرسبز ساخته شده باعث می‌شود که گردشگران وقت بیشتری را برای استراحت در این منطقه اختصاص دهند.

بیشتر گردشگران عنوان می‌کنند دل کندن از بهوربن بسیار سخت است و دوست دارند برای همیشه در این شهر زیبا زندگی کنند.

پاکستان به غیر از تروریسم چی داره؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سفر

      مهم امنیته که نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج