چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
ایرانیان - F داخلی موبایل111
کلینیک زیبایی پارسیس_f موبایل
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
پارسیس - f تبلت
اپیلاسیون نانا 1
لایکو_1
سمپاشی امحا_1
اپیلاسیون نانا 3
سمپاشی امحا_3
لایکو_3
لایکو_4
اپیلاسیون نانا 4
سمپاشی امحا_4
لایکو_2
اپیلاسیون نانا 2
سمپاشی امحا_2
ایرانیان - F داخلی1111
کلینیک زیبایی پارسیس_f
۱۶۴۴۹۶
۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
۱۰۵۶۶
سخنرانی جولین ترژر
آیا تا به حال احساس کرده اید که هیچ کس به سخنان شما گوش نمی دهد؟ «جولین ترژر» اینجاست تا به شما کمک کند مخاطبان خود را مشتاق شنیدن سخنان تان کنید.
مجله موفقیت - مریم اردکانی: آیا تا به حال احساس کرده اید که هیچ کس به سخنان شما گوش نمی دهد؟ «جولین ترژر» اینجاست تا به شما کمک کند مخاطبان خود را مشتاق شنیدن سخنان تان کنید. او ترفندهای ایراد یک سخنرانی قدرتمند را در اختیار شما قرار می دهد. سخنرانی ترژر می تواند اصواتی را که در این جهان می شنویم، زیباتر کند.

چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟

صدای انسان، زیبا و قدرتمند


صدای انسان همانندسازی است که همه ما قادر به نواختن آن هستیم و احتمالا قدرتمندترین صدای شنیده شده در جهان است. صدای انسان می تواند آغازگر یک جنگ یا وسیله ای برای ابراز عشق باشد. با اینحال، بسیاری از افراد احساس می کنند دیگران به سخنان آنها گوش نمی دهند. دلیل آن چیست و چگونه می توانیم قدرتمندانه صحبت کنیم و با سخنان خود تغییراتی در این جهان به وجود آوریم؟

هفت اشتباه بزرگ هنگام صحبت کردن

قصد دارم در این سخنرانی عاداتی را معرفی کنم که من آنها را هفت اشتباه بزرگ می دانم و لازم است از آنها پرهیز شود؛ چرا که ارتکاب هر یک از آنها کلام شما را تضعیف می کند.

1- غیبت

نخستین اشتباه بزرگ، غیبت یا همان بدگویی پشت سر فردی است که در جمع حضور ندارد. این عادت، پسندیده نیست؛ چون همه ما می دانیم فردی که رو در روی ما پشت سر دیگران صحبت می کند، قطعا چند دقیقه بعد مقابل آنها از ما بدگویی خواهد کرد.

2- قضاوت

قضاوت دومین اشتباه است. افراد زیادی را می شناسم که در سخنان خود دائما در حال قضاوت دیگرانند که گوش دادن به صحبت های این افراد واقعا سخت است.

3- منفی گرایی

سومین اشتباه، منفی گرایی است. همه می توانند گرفتار این معضل شوند؛ مثلا مادر من در آخرین سال های عمرش بسیار منفی گرا شده بود؛ به طوری که شنیدن صحبت هایش واقعا دشوار بود. یادم می آید روزی به او گفتم: «امروز اول اکتبر است» و او چنین پاسخ داد: «می دانم، به نظرت ترسناک نیست؟!»

چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟

4- غر زدن

غر زدن نیز یکی از انواع منفی گرایی است. این صفت یکی از هنرهای ملی انگلستان و حتی ورزش ملی انگلیسی هاست! باور کنید اغراق نمی کنم! ما انگلیسی ها همیشه درباره آب و هوا، ورزش، سیاست و همه چیز غر می زنیم و همواره از همه چیز شاکی هستیم. غر زدن مثل یک ویروس منتقل می شود و در مدت زمان بسیار کمی افراد زیادی را آلوده می کند؛ در نتیجه افرادی که آلوده این ویروس شده اند، همه چیز را تیره و تار می بینند؛ در واقع، این عمل با نور و روشنایی در تضاد است.

5- عذر و بهانه

مطرح کردن عذر و بهانه پنجمین اشتباه بزرگ تلقی می شود. برخی افراد همیشه می خواهند دیگران را متهم کنند و اشتباهاتشان را به گردن آنها بیندازند. آنها فقط دیگران را متهم می کنند و مسئولیت رفتارها و اعمال خود را نمی پذیرند؛ در حقیقت گوش دادن به سخنان این افراد بسیار سخت است.

6- اغراق

ششمین اشتباه بزرگی که باعث می شود دیگران از شنیدن سخن شما رویگردان شوند. اغراق و خالی بندی است که حتی گاهی موجب افت نوع بیان شما می شود. اغراق اغلب به دروغگویی ختم می شود؛ بنتاراین هیچ کس علاقه ای به شنیدن سخنان فردی که می داند دروغ گوست، ندارد.

7- تعصب کورکورانه و بی دلیل

تعصب بی پایه واساس هفتمین اشتباه هنگام صحبت کردن است. فرد متعصب نمی تواند نظرات خود را از واقعیت متمایز کند. اگر نظرات و واقعیات با یکدیگر ترکیب شوند، چیزی شبیه به توفان ایجاد می شود. در چنین شرایطی، فرد متعصب چنان شما را با نظراتش بمباران می کند که گویی همه حرف هایش حقیقت محض است.

چهار اصل بنیادین و جادویی صحبت کردن

حال بهتر است از دید مثبت به موضوع نگاه کنیم. در ادامه، شما را با چهار اصل بنیادینی آشنا می کنم که با استفاده از آنها می توانید سخنان تان را قدرتمند و تاثیرگذار کنید و تغییری در جهان به وجود آورید. نخستین اصل، صداقت است که به روراستی و شفافیت اشاره دارد؛ دومین اصل، اصالت است و برای حفظ آن تنها کافی است که خودتان باشید؛ سومین اصل، شرافت است که معنای آن، عمل به سخنان خود و قابل اعتماد بودن است. چهارمین و آخرین اصل، اصل بنیادین عشق است که البته منظور از آن، دوست داشتن عاطفی نیست؛ بلکه خواستن خوبی برای دیگران است.

چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟

به نظر من صداقت محض ممکن است دردسرساز و مخرب هم باشد؛ مثلا ممکن است یک فرد صادق و بی احساس این جمله را به دوستش بگوید: «امروز چقدر زشت شدی!» اما اگر صداقت با عشق آمیخته شود، معجونی جادویی و قدرتمند به وجود می آید. اگر کسی را دوست داشته باشید و واقعا خوبی برای او بخواهید، قضاوت کردن در مورد او برایتان کاملا دشوار خواهد بود. واقعا مطمئن نیستم فردی بتواند درباره شخصی که او را دوست دارد و برای او خوبی می خواهد، قضاوت کند.

جعبه ابزار تنظیم صدا


علاوه بر محتوای سخنان، روش صحبت کردن هم بسیار مهم است. شما جعفه ابزاری خارق العاده در اختیار دارید اما تعداد اندکی از شما می توانید این جعبه ابزار را باز کنید. در ادامه شما را با چند ابزار این جعبه که ممکن است به استفاده از آنها علاقمند باشید، آشنا می کنم؛ چرا که این ابزارها قدرت سخنان شما را افزایش می دهند.

اولین ابزار لحن صدای شماست. شما باید با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارید و نیز براساس مخاطبان تان، لحن مناسب صحبت کردن تان را انتخاب کنید؛ مثلا اگر می خواهید وزن سخنان تان را افزایش دهید، باید مانند سیاستمداران صحبت کنید؛ چون لحن این افراد معمولا عمیق و قدرتمند است.

دومین ابزار، حس نهفته در صدای شماست. نتایج پژوهش ها نشان می دهد اکثر مردم صداهای نرم و گرم را که مانند شکلات داغ هستند، بیشتر دوست دارند. اگر صدای شما این ویژگی را ندارد، اصلا نگران نشوید؛ دنیا که به آخر نرسیده است! شما می توانید با آموزش وتمرین، مثلا با تنظیم تنفس، نحوه ایستادن و زبان بدن هم این ویژگی را در صدای خود ایجاد کنید و هم تغییرات شگفت انگیزی را در صدای خود به وجود آورید.

سومین ابزار، لحن است که به ما کمک می کند مفهوم مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهیم. گوش دادن به صدای افرادی که همیشه با یک آهنگ و به صورت یکنواخت صحبت می کنند، کسالت بار است.

چهارمین ابزار، سرعت است. لحن من هنگام بازگویی اتفاقات و تجربیات هیجان انگیز معمولا سریع است و در برخی موارد هم برای تاکید بر نکته ای خاص، سرعت صحبت کردنم را کم می کنم.

پنجمین ابزار، ساکت بودن است. سکوت هیچ ایرادی ندارد و اهی نیز سکوتی کوتاه در هنگام سخنرانی می تواند قدرت شما را افزایش دهد.

گام یا اوج، ابزار ششمی است که ما در اختیار داریم. انتخاب کلماتی که باید با اوج بیشتری ادا شوند، به ما کمک می کنند تا معنای مورد نظرمان را به مخاطب انتقال دهیم.

هفتمین ابزار، حجم صداست. من می توانم با بالا بردن حجم صدا هیجان خود را نشان بدهم. پایین بردن حجم صدا نیز می تواند در مواردی به جلب توجه کامل مخاطبان کمک کند.

چگونه مخاطبان را مشتاق شنیدن کنیم؟

جهانی مالامال از اصوات زیبا و قابل درک

حالا نوبت جمع بندی است؛ ما در مح-یطی قرار داریم که پر از اصوات مزاحم است. این محیط باعث می شود دیگران نتوانند به خوبی به سخنان ما گوش دهند. شرایط زمانی بدتر می شود که مرتکب اشتباهات بزرگی شویم که در قسمت اول سخنرانی به آنها اشاره کردم؛ پس با دوری از این اشتباهات، توجه به اصول بنیادین و جادویی صحبت کردن و بهره گیری هوشمندانه از جعبه ابزاری که در اختیار داریم، می توانیم دیگران را برای گوش دادن به سخنان خود ترغیب کنیم. اگر آگاهانه اصوات را ایجاد و استفاده کنیم، با جهانی روبرو خواهیم شد که مالامال از اصوات زیباست و همه، سخنان یکدیگر را درک می کنند.
انتشار یافته: 1
در انتظار بررسی:0
Iran, Islamic Republic of
21:50 - 1394/02/30
واقعا کاربردی و مفید بود.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
بهمن پور_داخلی1
شیرآلات زمانی_1
استخدام_1
تدریس خصوصی امیرکبیر_1
شیرآلات زمانی_3
بهمن پور_داخلی3
استخدام_3
تدریس خصوصی امیرکبیر_3
شیرآلات زمانی_4
تدریس خصوصی امیرکبیر_4
بهمن پور_داخلی4
استخدام_4
شیرآلات زمانی_2
بهمن پور_داخلی2
تدریس خصوصی امیرکبیر_2
استخدام_2
ایرانیان- فوتر موبایل222
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کیان برنا_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
فنی آتل_فوتر موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
قالیشویی بانو_فوترموبایل2
قالیشویی ادیب_فوتر
فنی آتل_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
کیان برنا_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
دکتر عارفی - فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
ایرانیان-فوتراصلی222
رستوران باغ بهشت _فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر2
رستوران پارسیان_فوتر