اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۶۵۸۴۳
۱۰ نظر
۵۰۲۳
۱۰ نظر
۵۰۲۳
پ

وقتی روغن‌ زیتون تبدیل به سم می شود

کارشناسان تغذیه در چند مطالعه مختلف تاکید کردند که حرارت دادن روغن زیتون موجب تولید مواد شیمیایی سمی می‌شود که برای بدن خطرناک هستند.

خبرگزاری ایسنا: روغن زیتون ماده مغذی منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ است که سطح کلسترول خون را کاهش داده و به سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز کمک می‌کند.

روغن زیتون همچنین منبع طبیعی ویتامین E و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است اما به دلیل تولید مواد شیمیایی که در روند حرارت دیدن آن رخ می‌دهد کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند گزینه سالمتری مثل روغن «کلزا» را که در فرانسه اغلب استفاده می‌شود برای طبخ غذا جایگزین روغن زیتون کنید.

این روغن برای سرخ کردن ‌های ملایم مثلا برای سیب‌زمینی و سبزیجات گزینه خوبی است و جایگزینی مناسبی برای کره در غذاها است. این روغن در ماهیتابه به خوبی گرم می‌شود و خطری برای سلامت بدن به همراه ندارد.

به گزارش تلگراف، کارشناسان برای تهیه غذاهای متفاوت، روغن‌های مختلفی را پیشنهاد می‌کنند. برای مثال برای غذاهایی که زیاد سرخ می‌شوند روغن نارگیل، برای سالاد روغن زیتون و برای پخت و پز با حرارت ملایم روغن کلزا و برای سالاد و انواع چاشنی‌ها، روغن کدو و روغن آووکادو را توصیه می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ترسو

      اين كارشناسام سر خودشون موندن معطل ! بذارين مردم كار خودشونو بكنن ! هر روز يه order ! تازه ! بسه ديگه . .......

    • ناشناس

      خیلی هم خوب بود دست کارشناس محترم درد نکنه .

    • سهند

      بنده برای رفع یبوست مادرم روغن زیتون دادم انهم از نوع مرغوبش چربی خونش را در عرض یک ماه افتضاح برد بالا. جانم شما تو این مملکت یه روغن زیتون استاندارد و خالص نشون بدید . همشون ناخالصیهای خطرناک دارند. چون گرون هستند تلقب کردن توش سود اور هست. روغن پالم و پارافین چیزیکه تو روغن زیتونها هست.نه کسی نظارت میکنه نه کسی مسول هست نه پاسخگو اینجا ایران است نه فرانسه کسی انجا جرات نمیکنه روغن پالم بریزد تو شیر بدهد دست مردم روزگارش را سیاه میکنند اصلا امکان این کار رانداره چون شدیدا تحت نظر هستند کارخانه های مواد غذای و بهداشتی و دارویی.ا

      پاسخ ها

      • قیصری

        سلام دوست عزیز. نبش میدون هفت حوض(ضلع جنوبی) یه مغازه هست که لواشک و اینجو چیزا داره، اونجا تنها جاییه که می تونی روغن کاملا سالم و ارگانیک گیر بیاری

    • بهرام آیریا

      با تایید نظر آقای سهند که نظارت بر مواد غذائی در ایران بسیار ضعیف است ، اضافه میکنم هر روغن گیاهی را باید سرد بگیرند و با حرارت دادن یا تف دادن دانه ها برای روغن گیری بیشتر !!! خود بخود چربی های مفید از بین میرود و با روغن های خرما ( پالم ) که در دهه اول 60 وارد میشد و امروز صدایش درآمده است فرقی نخواهد داشت.

    • Sorosh

      این آقا فکر فرانسه رو میکنه.بابا اینجا ایرانه مردم تو همون روغن آفتابگردون بی کیفیت هم موندن چجوری تهیه کنن بعد میتونن چند نوع روغن بخرن برا غذاهای مختلف؟؟؟ برو عمو برو بزار به درد خودمون بسوزیم تو دیگه نمک به زخممون نپاش.

    • بلا تکلیف

      اخه بابا پس چی بخوریم یک روز این خوراک تایید میشه فرداش ازمضرات وخطراتش میگن خودشان هم نظرات کارشناسی خودشان را قبول ندارند دلم برای خودمان میسوزد

    • بدون نام

      در ايران چيزي كه ارزش نداره ما آدمها هستيم !!

    • تینا

      چيزي كه ارزش نداره ما آدمها هستيم !!

    • ناشناس

      سلام. روغن زیتون تقلبی در بازار زیاد هست. می خواهم استدعا کنم در این زمینه مقاله تهیه کنید و روغن زیتونهای سالم را به ما معرفی کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج