۱۶۵۹۲۹
۹ نظر
۵۰۰۸
۹ نظر
۵۰۰۸
پ

سن ازدواج در مردان و زنان ایرانی

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشوربا بیان اینکه نخستین موضوع مطرح شده در سیاست‌های جمعیتی رفع موانع ازدواج است، گفت: سن ازدواج به ۲۸ سال برای مردان و حدود ۲۴ سال برای زنان رسیده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشوربا بیان اینکه نخستین موضوع مطرح شده در سیاست‌های جمعیتی رفع موانع ازدواج است، گفت: سن ازدواج به ۲۸ سال برای مردان و حدود ۲۴ سال برای زنان رسیده است. این آمار نشان‌دهنده وجود موانعی برای ازدواج است؛ البته دولت و خانواده‌ها در کنار هم در این زمینه نقش دارند.

علی‌اکبر محزون افزود: در زمینه چهار واقعه حیاتی پیش‌بینی‌های خوبی نمی‌کنیم. نرخ باروری یا متوسط تعداد فرزند، کمتر از ۲.۱ یعنی سطح جانشینی است، بطوریکه رشد جمعیت در کشور با این شرایط در سال‌های آینده به صفر می‌رسد و سپس رشد منفی را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از ظرفیت کنونی جمعیت می‌توانیم از کاهش جمعیت و رشد منفی آن پیشگیری کنیم، اظهارکرد: در سیاست‌های جمعیتی به طور دقیق راهکارهای جلوگیری از کاهش جمعیت ذکر شده است که لازم است به خطوط کلی نظام که در سیاست‌های جمعیتی به آن پرداخته شده، توجه کنیم.

محزون گفت: بهتر است دولت و مجلس روی برنامه ششم توسعه به عنوان اولین گام اجرایی کردن سیاست‌های جمعیتی متمرکز شوند.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشوردر ادامه با بیان اینکه آمار طلاق نگران کننده است، اظهار کرد: در حال حاضر ولادت و ازدواج به عنوان دو واقعه مثبت کاهش و وفات و طلاق به عنوان دو واقعه منفی، افزایش یافته است.

محزون در عین حال گفت: طی ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۹۱۵ واقعه ولادت ثبت شده است. این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد کرده است. این رشد اگرچه ملایم است اما می‌تواند پایداری مثبتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه پایداری مثبت افزایش ولادت به چند عامل بستگی دارد، اظهارکرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی یکی از این عواملی است که رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند، علاوه بر آن در تحلیلی که خانواده باید از شرایط اجتماعی و اقتصادی خود و آینده فرزندانش داشته باشد، موثر است.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: سیاست‌های حمایتی و تشویقی دولت‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. این سیاست‌ها نیاز به قانون دارد که باید در مجلس پیگیری شود که متاسفانه روند کندی را طی می‌کند. علاوه بر آن در دولت تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی شده است که باید در دولت زودتر به نتیجه برسد.

محزون در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا وضع سیاست‌های تنبیهی می‌تواند باعث افزایش جمعیت شود گفت: سیاست‌های تنبیهی جدید نیستند چراکه در قانون مدنی از زمان شاه مطرح بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حدیث

      همش چرنده...
      پس چرا اینقدر دختر 19 ساله .20 ساله ازدواج میکنه در مورد مردا آره درسته همه این 19 ساله ها با 27.8 ساله ها ازدواج میکنن... کم پیش میاد تفاوت سنشون کمتر باشه...

      پاسخ ها

      • علیرضا

        اشتباه شما همینه! پسرا وقتی سنشون پایینه چون اکثرا مشکل مالی دارن دخترهای سن بالا اما کارمند رو ترجیح میدن. اما هر چی سن پسرها بالاتر میره و دستشون تو جیبشون میره چون مشکلات مالیشون هم کمتره و وابستگیشون به دخترها پایین میاد پس دخترهای سن پایین رو ترجیح میدن!

    • آمار

      تا دیروز که میگفتین آمار بیشتر از ایناستو به 30 یا بیشتر رسیده...28 و 24 که بد نیست

    • خسته

      این حقیقت دوستان اونایی هم که سنشون کم بخاطر پول باباهاشون ازدواج میکنن من و پسرهای دیگه فامیلون که لیسانسم گرفتیم حتی 1کار نداریم چطوری بریم زن بگیریم سن پسر داییم 32شده پسر عموم28منم 26 با این وضع برم ازدواج کنم که یکی دیگه رو بدبخت کنم بگم پول ندارم اینا برحثب معیار عزیزان حتی امار ازاینم بالاتره

    • بدون نام

      درکشور ما چیزی که درست نیست آماره هرکسی به نفع خودش آمار میده و این بزرگترین مشکل کشوره چون براساس این آمارهای دروغ برای کشور برنامه ریزی و قانون تعریف میشه

    • بدون نام

      معیشت مردم وقتی درست بشه خود به خود مسئله ازدواج وسن ازدواج حل میشه
      قابل توجه مسئولین که خود را به کوچه علی چپ میزنند؟ بیکاری و فساد داره بیداد میکنه

    • سیدمنصور میرعبدالی

      بمنظورپایین آمدن سن ازدواج وثبات ودوام زندگی زناشویی پیشنهادمیشود دولت هنگام عقدبه هرکدام اززوجین مبلغی رابعنوان هدیه ازدواج به زوجین بپردازد بشرط ادامه زندگی وطرفین رامتعهدنمایدهنگام درخواست طلاق مبلغ هدیه رابهره مستردنمایند.چون یکی ازعوامل متارکه وبالابودن سن ازدواج بیکاری وپایین بودن درآمدمیباشد

    • بدون نام

      کاش دیگه نمیگفتن جمعیت کمه با این همه مشکلات همه بیکارن و بالاخره پیر میشن و دیگه والدینم نیستن که خرجمون رو بدن و در نهایت تجرد قطعی ب وجود میاد و همه ما مجردان گوشه ای از خیابون زندگیمون تموم میشه و زندگی ب این راحتی همراه با نکبت ب پایان میرسه و این است زندگی غم انگیز دنیا

    • sina parsa

      هرکس پدر پولدار داشت همه کاراش طبق روال پیش میره به موقع درس میخونه به موقع خدمت میره به موقع کارش رو داره ودرآخر به موقع هم صاحب زن وزندگی میشه اما اگر مثل ما پدرش پشتش نباشه مجبوره عملگی کنه تا به زور خودش رو اداره کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج