adexo3
۱۶۶۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سـال تازه، راز‌هاي تــــازه

۸ + ۵۱ راز خانه‌اي زيباو سالم

بهار، پس از يك زمستان سرد و طولاني، بسيار دلپذير است. بهار، طراوت و شادابي را به خانه شما مي‌آورد. در اين فصل مي‌توانيد فقط با چند تغيير جزئي، منزل‌تان را تزئين كنيد و با اين كار حال و هوا و رنگ‌هاي شاد بهاري را به اتاق‌هاي خود بياوريد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

چگونه خانه را براي فصل بهار تزئين كنيم

۱ در خانه از طرح‌هاي گلدار و رنگ‌هاي روشن كه نشان‌دهنده تولد دوباره طبيعت هستند، استفاده كنيد. استفاده از رومبلي‌ها، بالش‌ها، گلدان‌ها و پرده‌هايي با نقش‌ها و رنگ‌هاي بهاري، ساده‌ترين و كم‌هزينه‌ترين راه‌ها هستند. سعي كنيد از اين طرح‌ها طوري استفاده كنيد كه با هم هماهنگ باشند و احساس راحتي را در منزل‌تان به وجود بياورند.
2 اتاق‌هاي‌تان را رنگ جديد بزنيد. رنگ‌هاي روشن و شاد، اغلب نشانگر فصل بهارند. رنگي انتخاب كنيد كه با تزئينات منزل‌تان هماهنگي داشته باشد.
۳ در منزل از گياهان خانگي استفاده كنيد. گياهان، حال و هواي طبيعت را به خانه مي‌آورند و به آن رنگ و گرما مي‌بخشند. داشتن يكي دو گلدان در اتاق‌ها، محيطي دلپذير ايجاد مي‌كند و رنگ سبز آن‌ها،‌ زيبايي بهار را نشان مي‌دهد.
4 از پارچه‌ها و الياف طبيعي استفاده كنيد. فرش‌هاي كنفي و مبلمان حصيري نمونه‌هايي از اين بافته‌ها و الياف‌ هستند كه حسي از طبيعت را به منزل شما مي‌آورند.
۵ در اتاق‌ها، گل‌هاي تازه بگذاريد. عطر و رنگ روشن گل‌ها،‌ يادآور فرا رسيدن فصل بهار هستند. ساقه گل‌ها را با زاويه ۴۵درجه ببريد و در آب گلدان‌ها مواد نگهدارنده مخصوص بريزيد تا ديرتر پژمرده شوند.
6 تا جايي‌كه امكان دارد، اجازه دهيد نور خورشيد به درون خانه بتابد. به جاي پرده‌هاي ضخيم و تيره رنگ، از پرده‌هاي سبك و روشن استفاده كنيد كه به راحتي بتوانيد آن‌ها را كنار بزنيد.
۷ هنگام خريد رنگ نقاشي براي نقاشي منزل حتما توجه كنيد كه نور بيرون بر رنگ ديوارها اثر مي‌گذارد و ممكن است آن را تيره‌تر يا روشن‌تر جلوه دهد. بنابراين نمونه‌هاي مختلف رنگ را روي ديوار امتحان كنيد و اثر نور آفتاب را بر آن‌ها ببينيد.
8 مي‌توانيد نگهدارنده‌هاي مخصوص گل را از گلفروشي‌ها يا مراكز باغباني تهيه كنيد.


خانه تميز با روزي 10 دقيقه وقت

با اين همه گرفتاري و درگيري، تميز كردن و نظافت خانه كار سختي است، اما اگر براي همين كار سخت برنامه‌ريزي كنيد مشكل حل مي‌شود و كارها آسان‌تر مي‌شود

۹ فقط روزي ۱۰ دقيقه وقت لازم است تا خانه را به سرعت نظافت كرده و قسمت‌هاي كثيف را تميز كنيد. اين كار از جمع شدن گرد و خاك و به هم ريختگي خانه جلوگيري مي‌كند و ديگر مجبور نيستيد در آخر هفته،‌ چند ساعت از وقت خود را صرف نظافت كنيد. پس هر روز چند دقيقه‌اي را به اين امر اختصاص دهيد.
10 هنگامي كه هنوز در اتاق خواب هستيد، لباس‌هاي كثيف را در سبد رخت‌هاي چرك بيندازيد و به سرعت ميز آرايش و پاتختي را مرتب كنيد. معمولا همه عادت دارند وسايل كوچك را كنار تختخواب بگذارند، پس مرتب كردن روزانه آن‌ها از به هم ريختگي اتاق جلوگيري مي‌كند. معمولا در هر اتاق، لوازمي وجود دارد كه متعلق به آن‌جا نيست، پس همين‌طور كه در خانه راه مي‌رويد، اين وسايل را برداريد و سرجاي خودشان قرار دهيد و بالش‌ها و كوسن‌ها را مرتب كنيد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
11 خيلي سريع، با يك دستمال، پيشخوان آشپزخانه و حمام را پاك كنيد. لكه‌هاي به جا مانده روي آينه حمام و اجاق گاز را تميز كنيد. لازم نيست وقت زيادي براي نظافت كامل آن‌ها صرف كنيد،‌ فقط لكه‌هاي مشخص را پاك كنيد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
12 تنها با كشيدن روتختي روي رختخواب، اتاق خواب‌تان مرتب به نظر مي‌رسد، اما چنانچه وقت كافي داريد، مي‌توانيد تخت‌خواب خود را كاملا مرتب كنيد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
13 ظروف تميز را جمع كنيد و ظرف‌هاي كثيف داخل سينك را بشوييد يا در ماشين ظرفشويي بگذاريد. خالي كردن سينك از ظرف، باعث مي‌شود آشپزخانه تميزتر به نظر برسد. بعد از اين‌كه كارتان با ظرف‌ها تمام شد، با دستمال لكه‌هاي آب اطراف سينك را پاك كنيد.
۱۴ مي‌توانيد تميز كردن فرش‌ها را به آخر هفته‌ها موكول كنيد مگر اين‌كه روي فرش‌ها زياد رفت و آمد كنيد. اما در قسمت‌هايي كه فرش نشده‌اند، هر روز خاك و مو جمع مي‌شود. با جارو كردن سريع روزانه، مي‌توانيد مانع از تجمع آن‌ها شويد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم


آقايان هم كدبانوهاي خوبي مي‌شوند اگر...

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

۱۵ فقط خانم‌ها نيستند كه مي‌توانند خانه را مرتب كنند. لازم است آقايان هم نكات اوليه و اساسي خانه‌داري را بدانند، چه آن‌هايي كه مجرد هستند و چه آقاياني كه مايلند به همسر خود در كار منزل كمك كنند، خوشبختانه ياد گرفتن و به كار بستن اين نكات، سخت نيست. با دانستن چند نكته و كمي تلاش، آقايان هم مي‌توانند خانه خود را پاكيزه نگه دارند.
16 اولين نكته در نظافت منزل اين است كه هرچه لوازم كمتري داشته باشيد، نظافت خانه راحت‌تر است. بنابراين قبل از خريد لوازم اضافه كه قابل استفاد نيستند و فقط گرد و خاك را روي خودشان جمع مي‌كنند، خوب فكر كنيد. زيرا تميز كردن آن‌ها زمان، انرژي و پول زيادي لازم دارد.
۱۷ اگر مي‌توانيد بعد از استفاده كردن از هر وسيله‌اي آن‌ها را مرتب كنيد. مثلا ظرف‌ها را بلافاصله بعد از صرف غذا بشوييد و خشك كنيد و ظرف‌هاي كثيف را در سينك، جمع نكنيد. پيشخوان و سينك حمام را صبح‌ها بعد از استفاده از حمام، تميز كنيد. تارهاي مو را برداريد و لكه‌هاي خميردندان يا خمير ريش را پاك كنيد. اين كار مانع مي‌شود كه براي تميز كردن كلي آن‌ها، وقت زيادي صرف كنيد.
18 هميشه بايد نظافت را از قسمت‌هاي بالايي شروع كرد. اين كار را از بالاترين نقطه‌اي كه مي‌توانيد مانند پنكه‌ها، پنجره‌ها و گوشه ديوارها آغاز كنيد و به‌تدريج به بخش‌هاي پايين‌تر، مثل مبلمان و كف اتاق‌ها برسيد. در غير اين‌صورت، هنگام تميز كردن قسمت‌هاي بالايي، آشغال و گرد و خاك روي لوازمي كه قبلا تميز كرده‌ايد مي‌ريزد و آن‌ها را كثيف مي‌كند.
۱۹ نظافت تمام خانه در يك زمان كار دشواري است. اين كار را قسمت به قسمت يا اتاق به اتاق انجام دهيد. به عنوان مثال يك روز در هفته را به نظافت يك اتاق اختصاص دهيد يا روزانه، نيم ساعت به مرتب كردن قسمتي از خانه كه به هم ريخته‌تر است، بپردازيد. با اين كار علاوه بر اين‌كه خسته نمي‌شويد، در روزهاي تعطيل هم با انبوهي از كارهاي منزل مواجه نخواهيد شد.
20 شست‌و‌شوي لباس‌هاي كثيف، براي بسياري از آقايان كار بسيار دشواري است. به ياد داشته باشيد كه لباس‌هاي تيره و روشن را جداگانه در ماشين لباسشويي قرار دهيد. در غير اين‌صورت ممكن است لباس‌هاي روشن، رنگ بگيرند. قبل از شستن، لكه‌هاي لباس‌ها را با مواد برطرف كننده لكه، پاك كنيد. اگر چنين موادي نداريد، مي‌توانيد كمي مايع رختشويي را مستقيما روي لكه‌ها بريزيد. پس از اتمام كار ماشين لباسشويي بلافاصله لباس‌ها را خارج كنيد تا چروك نشوند.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم


دماي صحيح براي پختن را ياد بگيريم

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

۲۱ هر چقدر هم كه آشپز باتجربه‌اي باشيد اگر از دما و روش مناسب براي پخت غذا استفاده نكنيد، نمي‌توانيد باكتري‌هاي بيماري‌زا را از بين ببريد. گوشت، مرغ و ماهي بايد در دماي مناسب مغزپخت شوند تا مطمئن شويد باكتري‌هاي موجود در آنها از بين رفته‌اند.
22 نمي‌توانيد فقط با نگاه‌كردن به غذا از خوب پخته‌شدن و سلامت آن مطمئن شويد براي اين‌كار از دماسنج‌هاي مخصوص استفاده كنيد.
۲۳ هنگام استفاده از ماكروويو، روي مواد غذايي را كاملا بپوشانيد و چند بار آن‌ها را هم بزنيد يا جا به جا كنيد تا همه قسمت‌هاي غذا كاملا داغ شود و همه باكتري‌ها از بين بروند، اگر در ماكروويو، مواد غذايي ريخته شد، به سرعت آن را پاك و با آب داغ و شوينده، كاملا تميز كنيد.
24 بايد دماي مناسب براي پختن غذاهاي مختلف را بدانيد. گوشت گاو، گوساله و گوسفند بايد در دماي 60 درجه پخته شوند، براي پختن گوشت چرخ‌كرده دماي 70درجه و براي مرغ 75 درجه فارنهايت لازم است.
۲۵ عادت كنيد هفته‌اي يك بار غذاهاي فاسدشدني را كه ديگر قابل خوردن نيستند، دور بريزيد. قانون كلي براي نگهداري مواد غذايي در يخچال اين است: ۴ روز براي غذاهاي پخته، ۳ تا ۵ روز براي استيك، راسته و گوشت خام، يك تا ۲ روز براي گوشت چرخ‌كرده، مرغ و ماهي خام.


آشپزخانه‌اي متفاوت داشته باشيد

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

آشپزخانه، حداقل براي خانم‌ها، قلب خانه است، اما خيلي از خانم‌ها از كوچك بودن اين قلب ناراحت هستند. در زير راهكارهايي براي استفاده بهينه از فضاي فصلي آشپزخانه‌تان ارائه مي‌دهيم

۲۶ امروزه خانم‌ها براي بزرگ‌تر به‌نظر رسيدن فضاي آشپزخانه از پيشخوان آشپزخانه به‌عنوان ميز آشپزخانه استفاده مي‌كنند. براي اين كار انتخاب صندلي‌هاي مناسب با سايز متوسط كه فضاي كمتري را اشغال كنند، ضروري است.
27 نورپردازي مناسب يكي ديگر از عواملي است كه در بزرگ به‌نظر رسيدن آشپزخانه موثر است. اگر آشپزخانه‌تان پنجره دارد، هرگز از پرده‌هاي كلفت كه مانع تابش نور خورشيد به درون آشپزخانه مي‌شوند استفاده نكنيد. سعي كنيد از پرده‌هاي توري يا كركره‌هايي كه قابل تنظيم با ميزان نور بيرون است، استفاده كنيد.
۲۸ دقت داشته باشيد هر چه فضاي آشپزخانه، ديوارها، قفسه‌ها و آويزهاي روي ديوار را خلوت‌تر نگه داريد آشپزخانه‌اي بزرگ‌تر خواهيد داشت. توصيه مي‌كنيم دستگيره‌ها و دستمال‌هايي كه در طول روز به آن‌ها نياز پيدا مي‌كنيد را روي ديوارها آويزان نكنيد و آنها را درون يك كشو يا كمد قرار دهيد.
29 استفاده از نور زرد و سفيد در روشنايي و لوستر آشپزخانه اهميت زيادي دارد. به‌ويژه در ساعات پاياني روز كه خورشيد غروب مي‌كند بهتر است از تابش دو نور سفيد و زرد براي روشن كردن آشپزخانه خود استفاده كنيد. لوستر را درست در مركز آشپزخانه نصب كنيد يا تعدادي هالوژن به رنگ‌هاي سفيد و زرد در سقف آشپزخانه كار بگذاريد.
۳۰ حد فاصل كابينت بالايي و كابينتي كه روي زمين نصب است، فاصله‌اي‌ وجود دارد كه از اين فضا نيز مي‌توان استفاده بهينه كرد. بسياري از طراحان با طراحي قفسه‌هايي متناسب با جنس و طرح كابينت‌ها به خانم‌ها كمك مي‌كنند تا فضاي بيشتري براي قرار دادن وسايل و ابزار كارشان در آشپزخانه در اختيار داشته باشند.
31 به ياد داشته باشيد، شلوغ بودن فضاي روي كابينت‌ها همين‌طور پيشخوان آشپزخانه در‌ كوچك به‌نظر رسيدن فضا خيلي تاثير دارد. بنابراين هميشه سعي كنيد وسايل غيرضروري را روي كابين‌ها قرار ندهيد و براي هر وسيله جاي مشخصي درون كشوها، يا آويزها و قفسه‌ها در نظر بگيريد.
۳۲ استفاده از گلدان گل، گياهان سبز و طبيعي را در آشپزخانه فراموش نكنيد و به ياد داشته باشيد تنها از يك گلدان زيبا و متناسب با فضاي آشپزخانه براي تزئين استفاده كنيد. قرار دادن چند گلدان كوچك در كنار هم و در فضاي آشپزخانه محيط را شلوغ و آشفته مي‌كند.
33 يكي از مهم‌ترين نكاتي كه شايد خانم‌هاي خانه دار كمتر به آن توجه مي‌كنند نصب تعداد زيادي عكس، يادداشت و تصوير روي درب يخچال است. اين كار اگر چه ممكن است يادآور بسياري از عزيزان‌مان باشد اما موجب شلوغي و بي‌نظمي در فضاي آشپزخانه مي‌شود. شايد استفاده از يك قاب تصوير ديجيتال كه مي‌تواند در عرض يك دقيقه چند تصوير را نمايش دهد براي اين كار مناسب‌تر باشد.
۳۴ هميشه از ظروف و وسايل تميز استفاده كنيد. هرگز غذاهاي پخته را در ظرف‌ها يا روي تخته‌هايي كه قبلا براي مواد خام به كار برده‌ايد و هنوز نشسته‌ايد، قرار ندهيد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
35 گوشت‌هاي خام منجمد يا تازه را جدا از مواد غذايي پخته شده و آماده مصرف قرار دهيد. براي نگهداري يا يخ‌زدايي گوشت، مرغ و ماهي خام، آنها را در ظرفي جداگانه در يخچال بگذاريد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم


طول عمر لباس‌هاي‌تان زياد مي‌شود اگر...

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

گاهي اتفاقات كوچك و پيش پا افتاده‌اي موجب مي‌شود ما يك لباس را زودتر از آنچه بايد، از كمد لباس‌هاي‌مان خارج كرده و كنار بگذاريم. لك شدن، نخ كش شدن و برق افتادن لباس‌ها از جمله اين دلايل است كه برطرف كردن آن‌ها از جمله ويژگي‌هاي يك خانم كدبانو و خوش سليقه است.

۳۶ براي از بين بردن لك‌هايي مثل لك باقي مانده از انواع شربت‌ها بهترين كار استفاده از آب سرد است. موضع مورد نظر را زير جريان آب سرد گرفته و به‌خوبي آبكشي كنيد.
37 لك‌هايي مثل لك انواع سس‌هاي قرمز و سفيد را بايد با كمك صابون يا شوينده‌هاي لباس بشوييد و اگر لك با اين‌كار نرفت، لباس‌تان را درون ظرف آب گرم و سركه خيس كرده و بشوييد.
۳۸ براي از بين بردن لك شكلات بهترين كار شست و شوي محل لك با كمك تركيبي از محلول مساوي سركه و الكل است.
39 سركه يكي از بهترين محلول‌ها براي از بين بردن لك چسب مايع است. پنبه‌اي را به سركه آغشته كرده و محل لك را خوب با كمك آن آغشته كنيد.
۴۰ لباس‌هايي كه پارچه شان از بافت درشت تهيه شده را حتما هنگام اتوكشي پشت و رو كنيد و از پشت پارچه آنها را اتو بكشيد. در غير اين صورت ممكن است هنگام اتوكشيدن پارچه نخ كش شود.
41 در صورتي كه پارچه لباس‌تان به‌دليل استمرار در اتو كشيدن برق افتاده، بهترين راه براي از بين بردن آن، استفاده از پارچه خيس و اتوي بخار در قسمت مورد نظر است.
۴۲ به ياد داشته باشيد بهتر است براي اتو كردن لباس‌هاي پشمي، لباس‌هاي پيلي دار و انواع پارچه‌هاي ظريف از اتوهاي پرسي استفاده كنيد.
43 براي جلوگيري از كش آمدن پارچه‌ها هنگام اتوكشيدن درست از راه پارچه اين كار را انجام دهيد.
۴۴ پيش از اتو كردن لباس‌ها درزها يا پارگي‌هاي لباس را بدوزيد تا از پارگي بيشتر و از ريخت افتادن لباس پيشگيري كنيد.


زيبايي با چند كوسن

اتاق نشيمن يكي از بخش‌هاي مهم خانه است كه ميزبان مهمانان و دوستان شماست. براي زيباتر به‌نظر رسيدن اين بخش از خانه تا امروز راه حل‌هاي مختلفي را مطرح كرديم. اما در اين شماره قصد داريم از تاثير انتخاب دقيق و متناسب كوسن با مبلمان خانه در افزايش ميزان زيبايي اين اتاق صحبت كنيم.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
45 اگر مبلمان خانه‌تان استيل است يا طراحي مدرن و ويژه‌اي دارد، هرگز براي آن از كوسن‌هايي با طرح سنتي يا طرح‌هاي اسليمي و گليمي استفاده نكنيد.
۴۶ براي مبلماني‌ كه به شكل سنتي و قديمي طراحي شده‌ بهترين كوسن‌ها، آن‌هايي است كه با طرح گليم يا گبه طراحي و تهيه شده‌اند.
47 به خاطر داشته باشيد هرگز از كوسن‌هايي كه رنگ آنها قرمز، نارنجي، قهوه‌اي و آجري است براي مبلماني كه رنگ آن سفيد يا تركيبي از رنگ‌هاي سرد است استفاده نكنيد.
۴۸ بهترين رنگ‌ها براي مبلماني با طراحي مدرن و منحصربه‌فرد رنگ‌هاي سرد از قبيل انواع رنگ آبي، سرمه‌اي و سفيد است.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
49 بهترين شكل كوسن براي مبلماني كه گوشه و زاويه دارد، كوسن‌هاي چهار‌گوش و مربع شكل است. اگرچه هر فرد متناسب با سليقه‌اش مي‌تواند شكل كوسن‌ها را انتخاب كند.
۵۰ هرگز از كوسن‌هايي كه به‌صورت فانتزي و به‌صورت قلب يا عروسك ساخته شده‌اند براي تزئين اتاق نشمين استفاده نكنيد. اين كوسن‌ها تنها براي استفاده در اتاق كودكان توصيه مي‌شوند.
51 براي مبلماني كه طرح پارچه آن‌ها شلوغ و پرنقش است از كوسن‌هايي ساده، تك رنگ و بدون طرح استفاده كنيد و در صورتي كه طرح پارچه مبلمان ساده است از كوسني استفاده كنيد كه متناسب با رنگ مبل و داراي طرح يا نقشي زيبا است.


گيره‌هاي چنگالي براي خانه شما

بيشتر وقت‌ها ايجاد كاربري براي وسايل و اشياي بدون استفاده در منزل، هيجان و جذابيت خاصي براي اعضاي خانواده به همراه دارد. انجام اين‌كار علاوه بر آن‌كه خلاقيت و استعداد اعضاي خانواده به‌ويژه كودكان و نوجوانان را افزايش مي‌دهد، موجب هويت بخشي به اشياي بدون استفاده و بي‌فايده در اطراف‌مان شده و جلوه‌اي تازه به اتاق و خانه مان مي‌بخشد.


قفسه‌اي براي كاكتوس‌ها

52 گام اول: براي درست كردن قفسه دكور، نياز به 5 تا 6 سررسيد قديمي داريم. اين‌بار قديمي بودن سررسيدها كه قطعا در هر خانه‌اي يافت مي‌شوند، اختلالي در برنامه و اهداف ما نخواهد داشت. بنابراين در نخستين قدم سعي كنيد چند سررسيد يا دفتر با جلدهاي مقوايي يا چرمي كه ديگر مورد استفاده‌تان قرار نمي‌گيرد را انتخاب كرده يا از ديگر اعضاي خانواده قرض بگيريد. تفاوت طرح و رنگ سررسيدها به هيچ وجه اختلالي در روند كار ايجاد نمي‌كند بلكه اين تفاوت جذابيت خاصي به قفسه زيبا و منحصر به فرد ما مي‌بخشد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
53 گام دوم: در اين مرحله بعد از جمع‌آوري سررسيدهاي بدون استفاده از طريق اعضاي ديگر خانواده، بايد ابزار مورد نياز براي كار را فراهم كنيد. براي ساختن اين قفسه زيبا پيش از هر چيز به يك دستگاه دريل با مته ريز، خط كش يا متر، پيچ و پايه ال مانند در 2 سايز كوچك و بزرگ نياز داريم.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
54 گام سوم : در اين بخش بايد محلي كه براي نصب كردن قفسه دكوري درنظر داريم را مشخص كنيم. سپس با كمك خط كش يا متر و متناسب با طول سررسيدهايي كه داريم جاي پايه‌ها را روي ديوار علامت مي‌زنيم و از 2 پايه ال مانند بزرگ براي نگه دارنده زيرين و از يك پايه «ال» مانند كوچك به‌عنوان نگهدارنده بالايي استفاده مي‌كنيم. پس از علامت‌گذاري با كمك دريل، ديوار را سوراخ كرده و پايه‌هاي ال مانند را به ديوار پيچ مي‌كنيم.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
55 گام چهارم: در اين مرحله سررسيد‌ها را متناسب با سليقه و براساس تركيب رنگي كه علاقه داريد، روي پايه‌ها قرار دهيد. اين قفسه دكور ساده و جالب را مي‌توانيد براي نگهداري انواع كاكتوس‌هاي كوچك، ساعت، شمع و ساير دكوري‌هاي كوچك و سبك استفاده كنيد. توجه داشته باشيد درصورت لزوم مي‌توانيد يك سررسيد را با سررسيد ديگر جايگزين كنيد. به اين ترتيب اين سررسيدها همواره در دسترس شما قرار خواهند داشت.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم


گيره‌اي متفاوت براي آشپزخانه

56 مرحله اول: براي تهيه اين گيره‌هاي متفاوت به قاشق‌ها و چنگال‌هاي قديمي و از مد افتاده نياز پيدا مي‌كنيد. اگر در ميان ظرف‌هاي قديمي كه در انباري نگهداري مي‌كنيد چند قاشق يا چنگال بدون استفاده داريد، مي‌توانيد با كمك آن‌ها، گيره‌هاي بسيار زيبا با جنس استيل بسازيد. براي شروع به يك دستگاه دريل با مته مويي، انبردست، چند قاشق و چنگال و ميخ به تعداد كافي نياز داريم.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
57 مرحله دوم: در اين مرحله با كمك دريل و مته مويي انتهاي هر قاشق يا چنگال، يك سوراخ بسيار ريز و دقيق ايجاد كنيد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
58 مرحله سوم: در اين مرحله با كمك چكش يا انبردست هر يك از قاشق‌ها يا چنگال‌ها را مطابق شكل فرم دهيد تا بتوانيد از آن‌ها به‌عنوان گيره براي نگه داشتن برخي لوازم آشپزخانه خود بهره ببريد.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم
59 مرحله چهارم: پس از آماده كردن قاشق‌ها و چنگال‌ها مي‌توانيد با سليقه خود، آن‌ها را با ميخ‌هاي ريز به ديوار بكوبيد و به اين ترتيب گيره‌هايي داشته باشيد كه به كمك آن‌ها برخي از وسايل آشپزخانه‌تان مانند دستمال‌ها و دستگيره‌ها به كمك آن‌ها، نظم پيدا ‌كنند.

8 + 51 راز خانه‌اي زيباو سالم

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سمانه

      ممنونم خیلی مفید بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج