۱۶۶۵۶۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پرفروش های بازار موبایل

در ماه های اخیر، بازار گوشی در ایران از نظر قیمت روند ثابتی داشته و مطابق با بازارهای جهانی برندهای اپل، سامسونگ و هوواوی در صدر فروش قرار دارند.

خبرگزاری مهر: در ماه های اخیر، بازار گوشی در ایران از نظر قیمت روند ثابتی داشته و مطابق با بازارهای جهانی برندهای اپل، سامسونگ و هوواوی در صدر فروش قرار دارند. به نحوی که چهار مدل آیفون ۶ و ۵s ، سامسونگ s۵ و هوواوی G۷۵۰ در صدر پرفروش های بازار جای دارند و کاربران ایرانی کارایی بالای این گوشی ها را دلیلی بر انتخاب این مدلها می دانند.

جدیدترین مدل آیفون در صدر پرفروش های اپل

آیفون ۶ کمپانی اپل که با ابعادی بزرگتر از آیفون ۵S طراحی و به بازار عرضه شده در صدر پرفروش های این برند قرار دارد و مدل ۱۶ گیگابایتی آن با قیمتی حدود ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان خوب می فروشد.

این مدل دارای صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی است که با محصولات قبلی این کمپانی که حداکثر سایز ۴ اینچی داشتند از نظر طراحی تاحدودی متفاوت است؛ آیفون قدکشیده اپل از نظر طراحی تفاوت دیگری نیز با مدلهای قبلی این برند دارد و به نوعی نازک تر است؛ این گوشی یک سیم کارته دارای وزن ۱۲۹ گرم است و از پردازنده Apple A۸ Chipset Dual-Core ۶۴-bit CPU بهره می برد و دارای صفحه نمایش رنگی لمسی IPS LCD است.

پرفروش های بازار موبایل

این مدل از شبکه های ارتباطی ۳G - ۴G - GPRS و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - NFC - بلوتوث پشتیبانی می کند و دوربین این گوشی ۸.۰ مگاپیکسلی است و از قابلیت فوکوس اتوماتیک، فلاش و دوربین مکالمه ویدئویی برخوردار است. دوربین جلوی این گوشی اچ دی است و دارای سیستم عامل Apple iOS ۸ است و امکان نمایش فایلهای PDF را دارد.

از جمله امکانات دیگر این گوشی می توان به حسگر Proximity برای خاموش شدن خودکار صفحه نمایش هنگامی که کاربر گوشی را به گوش خود نزدیک می‌کند (Proximity Sensor)، حسگر شتاب سنج برای چرخش خودکار رابط کاربری ( Accelerometer Sensor For UI Auto-Rotate) و سنسور اثر انگشت بر روی کلید Home اشاره کرد.

آیفون ۵S همچنان محبوب

با وجود عرضه جدیدترین محصول کمپانی اپل - آیفون ۶ - مدل قدیمی تر این کمپانی همچنان محبوبیت خاص خود را دارد و از سوی خریداران گوشی با استقبال خوبی مواجه است.

آیفون ۵S که پیش بینی می شد پس از ورود آیفون ۶ با کاهش قیمت مواجه شود هم اکنون با قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فروش می رود و کاهش قیمت نداشته است.

حتی با وجودی که این مدل با قیمت بالایی نسبت به آیفون ۶ عرضه می شود با این حال از استقبال خوبی برخوردار است و در جدول پرفروش های این بازار دیده می شود.

پرفروش های بازار موبایل

قطر این گوشی تنها ۷.۶ میلی‌متر و وزن آن ۱۱۲ گرم بوده و جنس بدنه آن نیز مانند تمامی محصولات ساخت اپل از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶×۶۴۰ پیکسل، دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ وبا قدرت پردازش بالاتر و کیفیت فیلم برداری از دیگر ویژگیهای این گوشی است.

پشتیبانی این گوشی از نسل چهارم شبکه های پرسرعت - ۴G LTE - با حداکثر سرعت ۱۰۰Mbps و همچنین شبکه های HSPA+ ، DC-HSDPA و Wi-Fi حداکثر لذت مرورگری اینترنت با بالاترین سرعت را برای کاربران به ارمغان می آورد.

مدل ۱۶ گیگابایتی آیفون ۵S حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مدل ۳۲ گیگابایتی آن حدود ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد و خوب به فروش می رود.

گوشی کره ای در جمع محبوبترین ها

مدل گلکسی S۵ کمپانی کره ای سامسونگ که در جمع پرفروشهای بازار جای گرفته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت داده می شود.

این گوشی از یک صفحه ‌نمایش ۵.۱ اینچی Super AMOLED با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد؛ این گوشی در مقابل آب و گرد و غبار مقاوم است و مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۴.۴ است و از صفحه‌نمایشی بزرگتر نسبت به مدل قبلی خود بهره می برد. گلکسی اس ۵ از یک پردازنده چهارهسته‌ای Snapdragon ۸۰۰ با فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتز، دو گیگابایت رم، NFC، پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE، بلوتوث ۴.۰، حافظه داخلی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت که از طریق کارت حافظه قابل ارتقا تا ۱۲۸ گیگابایت است پشتیبانی می کند و دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و امکان فیلمبرداری با کیفیت ۴K است. دوربین جدید این دستگاه همچنین از عملکرد تصویر آهسته بهره می‌برد؛ همچنین دوربین گلکسی S۵، قابلیت‌ تغییر و تنظیم فوکوس پس از ثبت تصویر را دارد.

این گوشی از اسکنر اثر انگشت و نیز حسگر ضربان قلب بهره می برد که از جمله ویژگیهای جدید سخت افزاری این گوشی است و نشان از تمرکز این کمپانی کره ای بر روی سلامت و تناسب اندام دارد؛ حسگر ضربان تعبیه شده در این گوشی، تپش قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و داده‌های مربوطه را به برنامه S Health ۳.۰ که اپلیکیشن کنترل سلامت سامسونگ است ارسال می‌کند. این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی محاسبه قدم‌های برداشته شده و نیز میزان کالری سوزانده شده را نیز دارا است.

پرفروش های بازار موبایل

ویژگی مهم دیگر گلکسی اس ۵، استفاده از سنسور شناسایی اثر انگشت در این دستگاه است. این سنسور توانایی ثبت سه اثر انگشت گوناگون را دارد و فرآیند ثبت از طریق انجام هشت بار کشیدن انگشت انجام می‌پذیرد؛ از این قابلیت می توان برای شناسایی و باز کردن دستگاه بهره برد اما قابلیت مهم آن تایید پرداختهای اینترنتی است به نحوی که با استفاده از این اسکنر کاربر می تواند تاییدیه لازم را برای خرید اینترنتی بدهد.

برند چینی در جمع پرفروش ها

در جمع پرفروش ترین گوشی های بازار در هفته نخست زمستان ۹۳ مدل G۷۵۰ کمپانی چینی هوواوی نیز دیده می شود؛ این مدل دو سیم کارته در وزن ۱۶۲ گرم است که حدود ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد و از پردازنده Mediatek MT۶۵۹۲ Chipset Octa-core CPU و صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰x۷۲۰ و تراکم پیکسلی ۲۶۷ پیکسل بر اینچ با قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ بهره می برد.

این گوشی دارای حافظه داخلی ۸۱۹۲ مگابایت، حافظه رم ۲۰۴۸ مگابایت و قابلیت نصب کارت حافظه از نوعMicro SD است و شبکه های ارتباطی ۳G - GPRS را پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث را دارد.

پرفروش های بازار موبایل

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، فوکوس اتوماتیک، فلاش و دوربین مکالمه ویدئویی و سیستم عامل Android ۴.۲ Jelly Bean ، پشتیبانی از جاوا و نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس و PDF جمله دیگر ویژگیهای این گوشی کمپانی هوواوی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج